באיזה עיר אנחנו מחפשים?
סוגי טיפול
תחומי טיפול
מחפש/ ת טיפול פסיכולוגי בילדים או פסיכותרפיה? אינדקס על הספה ריכז עבורך את מיטב אנשי המקצוע בתחום טיפול פסיכולוגי בילדים באינדקס שלנו רק אנשי מקצוע בעלי הסמכה מוכרת שנבדקו עלידי צוות על הספה





אילאי-גושן בן-ארוש

מטפל באמנות ובEMDR

התמחות: טיפול בילדים, נוער ובוגרים, פוסט טראומה עם רקע ביטחוני ואזרחי, הדרכת הורים, אוטיזם, חרדות, מחוננים, טיפול באמנות
אזור בארץ: באר שבע, טיפול אונליין
שפה: עברית אנגלית וצרפתית
זיכרונות קשים וטראומטיים מהעבר עלולים לקבע אצלנו בהווה דפוסי חשיבה והתנהגות של הימנעות וחשש יומיומי לחיות בטוב. אני מאמין ויודע שישנן דרכים לשוב לחיים מלאים, דרך היכרות עם עצמנו.

אירה וורונוב

פסיכותרפיסטית

התמחות: דיכאון וחרדה,אבל ואובדן,פוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים, טיפול בילדים, טיפול דיאדי, הדרכת הורים, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: חולון,ראשון לציון
שפה: עברית,רוסית
עובדת סוציאלית קלינית, פסיכותרפיסטית

מרינה סמולר

עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת

התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: דרום
שפה: עברית,רוסית, טיפול אונליין
מטפלת רגשית- פרטנית, זוגית ומשפחתית מוסמכת. טיפול בילדים, בני נוער ומבוגרים. טיפול במצבי טראומה, משבר וחרדה. טיפול באמצעות שיטת ה- EMDR.

איריס נהרי

פסיכותרפיסטית ועו''ס

התמחות: טיפול פרטני, טיפול בחרדות ופוביות,דיכאון,אבל ואובדן,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים וקשרים בין אישיים
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית ועובדת סוציאלית. בעלת ניסיון עשיר בטיפול בילדים,בני נוער ומבוגרים. מתמחה בפסיכותרפיה אינטגרטיבית בשילוב עקרונות של CBT

אבי חכמיגרי

עובד סוציאלי קליני, מתמחה בפסיכותרפיה בגישה אנליטית

התמחות: טיפול במבוגרים וילדים, טיפול אונליין, דיכאון, חרדות, בעיות במיניות וזהות מינית, אבל ואובדן, התמודדות עם משברי חיים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,חולון, נס ציונה, טיפול אונליין
שפה: עברית
בתהליך טיפולי רגיש, מקצועי, ומאפשר מרחב נפשי, מציע אפשרות לכל אדם לפגוש את איכויותיו הנפשיות ולהגדיל את יכולתו למימוש הפוטנציאל בתחומי חייו השונים.

אביטל לוטן

פסיכולוגית חינוכית מומחית, מתמחה בפסיכולוגיה קלינית והתפתחותית

התמחות: דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז, אונליין
שפה: עברית
אני מאמינה שניתן לצמוח מתוך כאב וקושי. חשוב לי ליצור עם מטופליי שיח אנושי, אותנטי ולא שיפוטי, שיקדם שינוי והתפתחות. טיפול דינמי במבוגרים, נוער וילדים, יעוץ והדרכה, CBT, EMDR.

אבי גוזלן

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: בעל ניסיון בטיפול בחרדה,דיכאון,משברי חיים,קשיי הסתגלות,הפרעות קשב, יחסי הורים וילדים, קשיים ביחסים בין אישיים
אזור בארץ: מודיעין
שפה: עברית
מטפל בגישה דינאמית אך לפי הצורך משלב גם חשיבה קוגניטיבית התנהגותית. עובד מתוך אכפתיות רבה ומתוך אמונה כנה באפשרות של שינוי וצמיחה.

צחי כהן

עובד סוציאלי קליני

התמחות: טיפול במבוגרים, מתבגרים וילדים, הדרכת הורים, סמכות הורית, בריאות הנפש, חרדות, טראומה, קשיי השתלבות במסגרות.
אזור בארץ: תל אביב, פתח תקווה
שפה: עברית
עובד סוציאלי קליני. בעל ניסיון רב במצבי משבר עם ילדים מתבגרים ומבוגרים. משלב טיפול פסיכודינאמי עם כלים פרקטיים (cbt, מיינדפולנס) בהתאמה לצורכי המטופל.

יהלומית סימיונוביץ

עובדת סוציאלית קלינית(M.SW)

התמחות: טיפול בילדים ומתבגרים, הדרכת הורים, בעיות משפחתיות וזוגיות, אבל ואובדן, התמודדות עם משברי חיים, הפרעות אכילה
אזור בארץ: חיפה
שפה: עברית
מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים עם קשיים רגשיים, חברתיים והתנהגותיים. מדריכת הורים ומטפלת בזוגות ומשפחות. הטיפול הוא בדגש על ראייה רחבה של צרכי כל המשפחה.

ברק גרניט

פסיכולוג חינוכי מומחה

התמחות: מומחה בפסיכותרפיה של מבוגרים, נוער וילדים במגוון רחב של תחומים: חרדה, דימוי עצמי, הפרעות אכילה, טראומה ומשברים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,חולון
שפה: עברית

טל ברוכיס

עו''ס קלינית, פסיכותרפיסטית

התמחות: לקויות למידה והפרעות קשב, חרדה ,אבל ואובדן, הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,גיל ההתבגרות. טיפול רגשי לילדים.
אזור בארץ: שרון,עמק חפר
שפה: עברית
מטפלת בילדים , מתבגרים ומבוגרים המתמודדים עם מכלול קשיים בחיים האישים ובמסגרות לימודים/עבודה. מאמינה בשיתוף פעולה ועבודה עם הורים וצוותים. מאמינה בקשר כבסיס בטוח וחשוב לטיפול.

יובל ירדני

פסיכולוג חינוכי מומחה

התמחות: חרדות כלליות וספציפיות,הפרעות בתפקוד ובמצב הרוח,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: חולון,ראשון לציון
שפה: עברית
מטרות הטיפול הפסיכולוגי הם להפחית מצוקה ולאפשר התפתחות, צמיחה רגשית ומימוש פוטנציאל, הן במובן האישי והן במובן הבין-אישי. כל זאת תוך חתירה להבנה לצרכיו האותנטיים של המטופל.

הלית קאנץ ברנר

פסיכולוגית קלינית

התמחות: טיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים במגוון רחב של קשיים נפשיים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית ואנגלית
פסיכולוגית קלינית. מאמינה שהמסגרת והקשר הטיפולי מאפשרים מרחב להתבוננות והבנה מעמיקה של מוקדי תקיעות וקושי. עיבודם בתוך הקשר הטיפולי יכול להוות מנוף לשינוי.

עדי בליי

פסיכולוגית קלינית מתמחה

התמחות: גילאי 20-60 שינויי חיים, רילוקיישן, דיכאון, חרדה, אבל, בעיות זוגיות, חוסר מימוש, טראומה, הריון ולידה, לידה שקטה
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית
אני מאמינה כי טיפול המותאם לך אישית יכול לאפשר היכרות עמוקה עם עצמך, עם המחסומים ועם הקשיים שלך. הכרות זו יכולה להקל בהתמודדות עם אתגרים, קשיים ומשברים שונים במהלך החיים.

מיכל הלפרין

פסיכולוגית חינוכית ופסיכותרפיסטית

התמחות: לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: שרון,נתניה
שפה: עברית
אני מאמינה שבתוך תוכו המטופל יודע הכי טוב למה הוא זקוק, אני רק עוזרת לו למצוא את הדרך...




טיפול בילדים



ילדים ומתבגרים עשויים לחוות קשיים רגשיים והתנהגותיים הקשורים להתפתחותם ולבריאותם, לבעיות סביבתיות, לקשיים משפחתיים, רגשיים או חברתיים. ילדים חווים את העולם את הסיטואציות המתרחושת סביבם בצורה שונה ממבוגרים ולא תמיד המבוגרים בסביבתו של הילד יודעים כיצד הילד מרגיש ומה הוא חושב על מה שעבר.

דוגמה לכך הוא נושא המוות. כמבוגרים, אנחנו נוטים להמנע מ לדבר על אסונות או על מוות ואנחנו מאוד רוצים לגונן על ילדינו מהפחד ממוות אשר אנחנו חווים. פחד ממות הוא הישרדותי וטבעי אבל אצל ילדים הדברים מתקבלים אחרת. ילדים רבים עסוקים בנושא המוות בסביבות גיל 4-5 וכאשר הסביבה מנסה לעבור נושא כאשר הם מעלים נושא זה ולהתחמק הילדים מקבלים מסר כי הדבר כל כך נורא שאסור לדבר עליו. כאן מתחיל הפחד ותחושות האשמה הכרוכות בנושא המוות. מצד שני, כאשר ילדים לומדים בגן על יום הזיכרון או יום השואה או קולטים חלק מהחדשות ודובר שם על נושאים הקשורים למוות, עולות בהם שאלות שחשוב מאוד לתת להן מענה. ילדים מסויימים עלולים לחוש מצוקה ואחרים רק סקרנות. התגובה שלנו מאוד משמעותית לחוויה שיפנימו ולכן חשוב שנשאל את הילדים מה מרגישים, למה התכוונו, מה שמעו, ונפריד בין התחושות שלנו לבין מה שבאמת הילד שואל אותנו וצריך מאיתנו.

בגלל הקושי הגדול לעשות הפרדה זו, לעיתים באופן בלתי מודע אצל הילד מתפתחת מצוקה שאינו יודע להסביר את מקורה וחשוב שהטיפול במצוקה זו יעשה על ידי איש מקצוע המיומן ומכיר את שפתם של ילדים ואת עולמם הרגשי שהוא שונה מעולמם של מבוגרים.

טיפול לילדים


הטיפול בקשיים אצל ילדים הינו שונה מטיפול במבוגרים ונדרשת התמחות מיוחדת לכך. הסיבה להבדל קשורה לשלבי ההתפתחות הקוגניטיבית (שכלית) והרגשית בהם נמצא הילד וביכולת לנקוט בשיטות התערבות שונות (טיפול במשחק, טיפול דיאדי,טיפול בהבעה ויצירה). בנוסף, מעורבות כזו או אחרת של ההורים בטיפול הינה הכרחית וקשורה גם לגיל הילד או המתבגר.

בילדים הסובלים מקשיים מסויימים המצריכים התערבות של איש מקצוע ממקצועות הבריאות (דיאטנית, מרפאה בעיסוק וכדומה) מומלץ לעיתים קרובות לערב גם איש מקצוע מתחום הטיפול הרגשי לטובת יעוץ להורים או להתערבות ישירה עם הילד. לבעיות השמנה ואכילה יש השלכות רגשיות לעיתים הן נוסעות במקושי רגשי והאכילה היא אכילה רגישת. במקרים אלו תיאום הטיפול בין המטפל הרגשי לדיאטנית הוא קריטי להצלחת הטיפול.

בגיל הרך, לעומת זאת, פעמים רבות הפניה לטיפול היא בעקבות איחור בהתפתחות או צורך באבחון התפתחותי. כאשר מופיעים פערים בין תחומי ההתפתחות של הילד חשוב כי איש מקצוע המומחה לטיפל בילדים יבדוק את מקור הפער וימליץ על מעקב או התערבות טיפולית. במקרה זה הפניה תהיה לפסיכולוג התפתחותי שיתן תמונה התפתחותית כללית או לאיש טיפול המומחה לכל אחד מתחומי ההתפתחות- קלינאית תקשורת במקרה של התפתחות שפה ותקשורת, פיזיותרפיסט במקרה של איחור בהתפתחות המוטורית, מרפאה בעיסוק במקרה של בעיות בויסות חושי, מוטוריקה עדינה, קושי באחיזת עפרון או סרבול מוטורי.

כל הטיפול נעשה עם ההורים. גם טיפול התפתחותי יעיל הרבה יותר כאשר ההורים הם חלק מהטיפול ומקבלים הדרכה על כל מה שנעשה בטיפול. בתחום הרגשי- לא מטפלים בילד כי אם בקשר הדיאדי בינו לבין ההורה.

בילדים גדולים יותר, הטיפול נעשה פעמים רבות באמצעות משחק - הילד והמטפל מדמים את עולמו של הילד באמצעות משחק משותף אשר נערך בחדר הטיפול. הטיפול באמצעות משחק הינו מיומנות אשר נדרשת מומחיות יחודיית לעסוק בו. פעמים רבות נדרשים מטפלים בילדים ובמתבגרים למצוא את הדרך לתקשורת וליצירת אמון עם הילד. אם זה באמצעות משחק או לעיתים אף דרך ספורט, מוסיקה וכל אמצעי אחר. ככל שהילד גדל, השיחות והדיבור הופכים לערוץ העיקרי בטיפול.

איך יודעים שיש בעיה המצריכה פניה לטיפול?

שינוי כלשהו בהתנהגות הילד, בדפוסי השינה, אכילה, משחק- רצוי להיות יותר ערניים מהרגיל ולבדוק האם הם מהווים נורת אזהרה. רגרסיות בתפקודים שונים (הרטבה, הכנסת אצבע לפה) עלולות גם כן להצביע על מצוקה כלשהי. כאשר התנהגויות אלו מופיעות לאורך זמן , מחריפות או מופיעות בתחומים נוספים, כדאי לשאול מה קורה עם הילד בגן או בבית הספר, לשלול בעיות רפואיות ולהוועץ במומחה.

בעיות התנהגותיות של ילדים- התקפי זעם בלתי נשלטים לעיתים קרובות וללא יכולת הרגעה כמו גם חרדות, או הסתגרויות - אשר עם הזמן מפריעות לתפקוד היום יומי, להתפתחות וליכולת הלימודית, גם הן סיבה לפנות למטפל מומחה לילדים.

קשיים משפחתיים- קושי בתקשורת עם הילד, בהצבת גבולות, בקבלת סמכות מביאים גם הם הורים להתיעצות ולקבלת הדרכת הורים. לעיתים יומלץ במקרים אלו על טיפול משפחתי.

לעיתים דוקא מישהו מהצוות החינוכי מעלה קושי חריג ומתמשך (בעיות חברתיות או התנהגותיות בבית הספר או בגן) ומפנה את תשומת ליבם של ההורים בצורך בהתיעצות עם פסיכולוג.

כאשר צפוי שינוי גדול אצל הילד או במשפחה- ניתוח, מעבר דירה המצריך מעבר מסגרת חינוכית, לידה, גירושין או מחלה, חשוב להתיעץ עם מומחה לטיפול בילדים לפני השינוי כיצד להכין את הילד וכיצד לדבר עם הילדים מבעוד מועד במיוחד כאשר מדובר בילד רגיש הנוטה להפנים את רגשותיו בצורה עמוקה.