על הספה - פורומי מומחים

פורום קלינאית תקשורת

תהייה האם הילד אכן זקוק לאבחון

פורום קלינאית תקשורת

פורום קלינאית תקשורת מנהלת פורום תמר לבין-שרון קלינאית תקשורת מוסמכת, בוגרת החוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת תל אביב(.B.A). בעלת תואר שני (.M.A).בחוג לחינוך באוניברסיטת תל אביב. מומחית בהתפתחות הילד.

בעלת ניסיון עשיר באבחון וטיפול בלקויות שפה ודיבור, כולל:

עיכוב בהתפתחות השפה בגיל הרך, לקויות שפה בגיל בית ספר, מובנות דיבור נמוכה ושיבושי היגוי, צרידות ובעיות קול, בעיות בשטף הדיבור ('דיבור חטוף' וגמגום).

בעלת ניסיון טיפולי עשיר ומגוון במסגרות שונות, כגון: מכונים להתפתחות הילד, מכוני שמיעה ודיבור.

בעלת ניסיון בהדרכה של קלינאיות מתמחות וסטודנטיות.

כיום- עובדת כקלינאית תקשורת עצמאית, בעלת קליניקה פרטית ברמת גן.

שאלה:  תהייה האם הילד אכן זקוק לאבחון  -  (דורה)


היי, בני בן השנתיים וחודש, מדבר הרבה ג'יבריש אבל כן מכיר שמות של חיות/צבעים/ כלי תחבורה וכו' יש לו כ100 מילים באוצר המילים שלו, הוא מחבר 2-3 מילים למשפט כמו 'בוא אלי', 'איפה אבא/אמא?', 'הנה אבא/אמא' 'לא רוצה', 'מה קרה' 'מה נעשה' אבל הוא לא מחבר יותר מידי מילים, הסביבה מדברנת אותי לפנות להתפתחות הילד בטענה שלא מדבר מספיק. כשהוא רוצה מים הוא אומר 'מים' ולא אומר 'רוצה מים' או כשהוא רוצה קורנפלקס אז הוא אומר 'קונפלס',או שפשוט מספר סיפור שלם בג'יבריש ובסוף את שומעת מילה אחת שהיא מובנת. הוא עונה לשמו ויודע איך קוראים לו אבל כשנשאל 'איך קוראים לך' הוא עונה בג'יבריש ולא אומר את שמו...
מבחינה התפתחותית הוא מבין הוראות ומבצע אותם בשמחה, משחק עם ילדים אחרים כשהוא רוצה ומחקה אותנו מידי פעם, מקשיב לסיפורים ושירים.
אני תוהה האם הקצב סביר וניתן להמתין או פשוט לגשת לאבחון.

תשובה:  תהייה האם הילד אכן זקוק לאבחון - (תמר לבין-שרון)


שלום רב,
לפי מה שאת מתארת, נשמע שקיים עיכוב שפתי מסויים אצל בנך, ומומלץ לגשת לאבחון קלינאית תקשורת.
בהצלחה!

 X