שאלה: שאלה לגבי הבן הקטן שלי - (אורי)
הבן שלי היום בן שנה וחצי.
רקע קצר:
הוא במעקב גם של רופאה התפתחותית (מחר יש לנו ביקורת) בעיקר בגלל עיכוב קל שהיה לפני כמה חודשים ובינתיים הוא ממש הדביק את הפער.
בנוסף, הוא במעקב בשניידר לאור אחוזונים נמוכים של גובה ומשקל.
חייב לציין, שהרקע מצייר תמונה מסוימת, אבל הוא, במיוחד לאחרונה, נהיה "שד" לא קטן ונורא נורא חכם.
השאלה הרלוונטית:
הוא עדיין לא אומר מילים בצורה מגובשת וחד משמעית.
כלומר, כן אפשר להגיד שהוא אומר:
"טיי טיי" כשמישהו יוצא מהבית והוא מבין שהוא הולך (ביי ביי).
"אדא" לפעמים שהוא רואה תמונה שלי ושואלים מי זה (פחות קורא באופן פעיל).
כשהוא רוצה לקרוא לי או לאשתי הוא אומר "אההה" חזק
כשמשהו נופל הוא אומר "פוףףף"
כשהוא רואה מאוורר או משהו מסתובב עושה צליל של ערבול כזה (הכי מדויק שאני יכול לתאר בכתב).
יש לו גם קול ייעודי כשהוא בא אלינו או לאח הגדול שלו ומדגדג אותו
קולות של חיות – עושה, לא יכול להגיד שמדויק בצורה נהדרת ואחידה, אבל כן עושה צליל של פיל, חתול, ברווז, קוף, טווס וכאלה.
מעבר לכך, רואים שהוא ממש מנסה לתקשר ולהגיד עוד דברים אבל "נתקע" על אותן שתי הבהרות כשזה לא משהו מהנ"ל.
כן יש הבדל כשמשהו מפריע, כשהוא רוצה משהו, אבל זה המצב.
אנחנו לפני בדיקת אף אוזן גרון ובדיקת שמיעה ואחריה מתכוונים להתחיל טיפול אצל קלינאי/ת תקשורת
כמה זה נחשב "מעוכב"? עוד משהו שלדעתך אפשר לעשות כדי להגיע מוכנים יותר לתהליך?
תשובה: שאלה לגבי הבן הקטן שלי - (תמר לבין-שרון)
שלום אורי,
לאור העיכוב השפתי שאתה מתאר אצל בנך, טוב שאתם מתחילים טיפול אצל קלינאית תקשורת. בטוחה שקלינאית התקשורת שלכם תערוך לבנכם אבחון מעמיק, תעדכן אתכם לגבי מצבו השפתי ותדריך אתכם לגבי מטרות הטיפול ותתן לכם הדרכה לעבודה בבית.
בברכה תמר