שאלה: ילד בן שנתיים וחודשיים - (עדן)
שלום , אתן הקדמה שבני נולד בשבוע 35 במשקל 1.700 בגלל עצירה בהתפתחות השיליה.
מבחינה מוטורית התחיל לזחול , לשבת וללכת בזמן.
אציין שהמילים הראשונות שלו התחילו בגיל שנה (אבא, ותות שקשור לספר האריה שאהב תות)
האוצר מילים שלו עומד כיום על בערך 100 מילים לאחרונה התחיל ממש בקטנה בצירופי מילים לדוג , ציף ציף בואי, אמא להעביר, הב הב בואי וכו'
שמתי לב שאין לו את האותיות ר ,ח,נ הוא יחליף את האותיות האלה בעיקר באות א
אציין שנולד לנו אח קטן לפני כ5 חודשים ומאז הרגשתי שלבני הייתה רגרסיה, קיבל מאוד קשה את נוכחות אחיו בהתחלה
אך נותן לו המון יחס מחבק מנשק ואפילו מצחיק אותו.
בני מאוד אוהב ילדים בני גילו ומתרגש מנוכחותם, יותר קשר עין , משחק איתנו משחקים משותפים
ומבקש חלק מהדברים בדיבור ובעיקר בהצבעה..
אני ממש מתוסכלת אני תא יודעת איך לגרום לו יותר לדבר מאשר להצביע או לקחת אותנו לאן שרוצה
כשאני אומרת לו תגיד "אמא בואי" הוא ישר מתעצבן וצועק דיי
נראה שהוא מאוד מנסה למשוך את תשומת ליבנו ברעש שיעשה בכוונה, קולות, או במכה מכוונת לאחיו
עוד משהו בזמן האחרון כשמתוסכל הוא התחיל לנשוך, התעלמתי מזה ובאמת נעצרו הנשיכות
אחרי הנשיכות הופיעו דפיקות ראש אבל רק על ספה או מיטה יודע שעל רצפה או קיר זה כואב וגם מסתכל עלי שעושה זאת.
האם זה נורמלי?
הוא יודע לחקות חיות, מבין הוראות, מבין כשכועסים
מפחד מרעשים מוזרים כמו שואב אבק, אופנוע, מיקסר
משהו שגם מטריד אותי שלא עושה זה להצביע על איברים ברגע שאני מבקשת ממנו צועק די
אני כן יודע שמכיר איברים כי אם אני אגיד לו שים כובע על הראש ישים, תביא רגל,תביא יד, תנקה את הפה, תנקה את האף יידע לעשות את כל זה
מה את ממליצה לי לעשות
תשובה: ילד בן שנתיים וחודשיים - (תמר לבין-שרון)
שלום עדן,
הייתי ממליצה לך לפנות למכון להתפתחות הילד לבדיקת רופא התפתחותי ואבחון קלינאית תקשורת.