על הספה - פורומי מומחים

פורום קלינאית תקשורת

התפתחות ילד בן 2.2

פורום קלינאית תקשורת

פורום קלינאית תקשורת מנהלת פורום תמר לבין-שרון קלינאית תקשורת מוסמכת, בוגרת החוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת תל אביב(.B.A). בעלת תואר שני (.M.A).בחוג לחינוך באוניברסיטת תל אביב. מומחית בהתפתחות הילד.

בעלת ניסיון עשיר באבחון וטיפול בלקויות שפה ודיבור, כולל:

עיכוב בהתפתחות השפה בגיל הרך, לקויות שפה בגיל בית ספר, מובנות דיבור נמוכה ושיבושי היגוי, צרידות ובעיות קול, בעיות בשטף הדיבור ('דיבור חטוף' וגמגום).

בעלת ניסיון טיפולי עשיר ומגוון במסגרות שונות, כגון: מכונים להתפתחות הילד, מכוני שמיעה ודיבור.

בעלת ניסיון בהדרכה של קלינאיות מתמחות וסטודנטיות.

כיום- עובדת כקלינאית תקשורת עצמאית, בעלת קליניקה פרטית ברמת גן.

שאלה:  התפתחות ילד בן 2.2  -  (אביב)


תראי הגננת של אביב עשתה איתנו שיחה ולטענתה לאביב יש קשיים בהיגוי(כלומר לא מבינים אותו), ובעיות מיקוד במפגשים ופעילויות וכו'. מילאה שאלון, שלחנו אותו למכבי, הפנו אותנו לבדיקת שמיעה שם גילו ירידה קלה בשמיעה. אני חייב לציין כמה דברים על אביב בכל אופן בבית, כי יש כאן לדעתי פער בין הגן לבית. אני ואישתי הכנו רשימת מילים והגעענו ליותר ממאה מילים, עכשיו זה לא משהו שהוא משתמש בו כל הזמן אבל אם תראי לי תמונות של חיות חפצים וכו הו איגיד לך אותן מילים. יש לו באמת החלק מהמילים בעיית היגוי למשל רכבת יגיד "טבת" או כלב יגיד "אלב" או רפת יגיד "אפת", מחבר מילים כגון: הבית של מו(פרה) אגב אומר "פאה", שעון שלי, אבא שלי, תיק שלי,זה נראה כאילו הכל שלו(זה מצחיק) מצביע לדברים שהוא רוצה, מושך אותי ביד לדברים שהוא רוצה. לטענת הגננת חברותי מאד, אוהב. היא רשמה בשאלון בגדול משום מה אוצר מילים דל, אינו מכיר את חלקי גופו(הילד מכיר בגופו הכל אנחנו עוברים איתו על זה אחרי מקלחת!!!! רשמה משחק דמיוני דל, אני אתן דוגמא למשל בובות אוהב להאכיל לחבק לנשק , מטורף על מכוניות אז כל היום צועק "אוטו", מסיע את האוטו, היא טוענת שכאילו המשחק שלו לא מתפתח לדברים הבאים. גם אנחנו וגם היא חושבת שין בעיה בהבנה בכלל, מבין דברים מורכבים. היא אומרת ביחס לבני גילו במפגשים לא ממוקד לא מרוכז, כשהיא שואלת לגבי אלמנטים של סתיו הוא לא עונה לה אחרים כן, אבל לתמונות מגיב ישר. היא לא רואה פה קטסטרופה, אבל כן רוצה שנבדוק כי לטענתה הילד "מבלבל" כי יש פעמים בדברים שמעניינים אותו שהוא בעניין לגמרי ויש פעמים כמו בשיעור מוזיקה שהוא לא מתייחס בכלל להפעלה. כמו שאת שמה לב אנחנו מודאגים...חחח. פאזלים חדשים מרכיב בשניה !!!אם לא מעניין אותו אז קשה מאד להושיב אותו. למוכניות יש לו אובססיה הוא יכול לשחק במכוניות המון זמן ואופן המשחק הוא : מסיע , מסתכל מקרוב תוך כדי תנועה על הגלגלים, מנסה להכניס חפצים לתוך הרכב כגון "נהג קטן", מסדר את המכוניות בשורה, מסיע אותם על הקירות, גב הספה, שולחנות וכו'. עכשיו לגבי מיקוד וריכוז, יוצר קשר עין לא הייתי אומר אורך, זה תלוי אם זה מעניין אותו, יוצר קשר עין משותף, אני כן הייתי אומר שכשאני פונה אליו ומנסה למקד את המבט שלו אלי הוא כאילו מתעצבן ואומר לא אבל לא תמיד.
זהו הגדול, נשמח לתגובתך.תודה

תשובה:  התפתחות ילד בן 2.2 - (0)


שלום לאבא של אביב
הפורום אינו יכול להוות תחליף לאבחון. אנא נסה לחדד את שאלתך.
תודה
יעל
 X