שאלה: בן שנתיים ו5 חודשים - (בתיה)
שלום..
בני בן שנתיים וחמישה חודשים..
היה עם עיכוב התפתחותי.. וטופל במששך חצי שנה אצל קלינאית ומרפאה בעיסוק.
עשינו אבחון חוזר והוא היה תואם גיל והדביק את כל הפער.
התחיל לדבר מילים ראשונות לפני 5 חודשים..
אוצר המילים שלו גדל יפה אך אנו שמים לב שרוב השיח איתו הוא על ידי חיקוי הסביבה ולא יוזמה ממנו.
למשל:
שואלים אותו: איך קוראים לך? אז במקום לענות הוא חוזר על השאלה " קוראים לך"
שואלים איך היה היום בגן? הוא עונה "היה היום בגן"
מיוזמתו לא עונה כלל על שאלות אלא רק מחקה.. ובאופן כללי כאשר כן משתמש בשפה מיוזמתו לרוב לא ברור מה הוא אומר..
האם זה תואם גיל? או שבשלב זה הוא כבר אמור להבין מה שואלים ולענות תשובה מבלי לחקות את כל מה שאומרים לו כמו הד?
תודה
תשובה: בן שנתיים ו5 חודשים - (תמר לבין-שרון)
שלום בתיה,
פעוטות סביב גיל שנתיים וחצי יכולים לפטפט ולנהל שיחה קצרה, להפיק משפטים ולענות לשאלות. לפי מה שאת מתארת נשמע שקיימים פערים בתחומי התקשורת, השפה והדיבור. בנוסף, העובדה שבנך מתקשה לענות על שאלות וחוזר על הנאמר לו, יכולה להעיד על קושי בהבנה שפתית. ממליצה לפנות למעקב אצל רופא התפתחותי, וכן, לחזור לאבחון אצל קלינאית תקשורת התפתחותית, שתתרשם מיכולותיו השפתיות והתקשורתיות וממובנות הדיבור של בנך.