שאלה: שינוי התנהגותי ילד בן שלוש - (תמי)
שלום, בחודשיים האחרונים ( כשהחלה החופשה) בני בן שלוש וארבעה חודשים החל לבחון גבולות באופן אינטנסיבי מדיי. כשאומרים לו לא או מונעים ממנו דבר מה , מתחיל התפרצות כעס, בכי, ההתמודדות עימו הפכה למאתגרת יותר, אציין כי יש לו אחות בת עשרה חודשים, בהתחלה היה לו מאוד קשה עם הצטרפותה למשפחה אך כיום הוא מאוד קשור אליה, כמו כן אני בהריון מתקדם , ובנוסף הוא נכנס השבוע לגן עירייה , לאחר היום השני של ההסתגלות הגננת אמרה כי לא חושבת שזה מסגרת שתתאים לו כי הוא התחיל לבכות, להרביץ לנשוך, הוסבר לה כי המעבר לא פשוט לו כי לפני כן היה בקבוצה של עשרה ילדים, ( 30 ילדים בגן אבל מחולקים לקבוצה )
שאלתי- הגננת אמרה כי יש לילד סף תיסכול נמוך, ( אחרי הכרות של שלוש שעות), שמרגישה שהוא לא מבין איפה נימצא, דיבור מתנגן ( כחלק מהשינוי ההתנהגותי שציינתי לעיתים הוא הופך תינוקי בדיבור), אציין בנוסף כי עדיין לא מדבר ממש ברור, ולעיתים חוזר על משפט של האחר.
מה מומלץ פסיכולוג התפתחותי , או קודם קלינאי תקשורת..?
אני כבר אובדת עצות....
תשובה: שינוי התנהגותי ילד בן שלוש - (0)
תמי שלום,
כפי שבעצמך ציינת, הגננת אמרה דברים מאוד מורכבים אחרי זמן היכרות קצר ביותר, ומדובר בילד שחווה כעת הרבה מאוד שינויים. נדרש זמן להסתגלות שלו בטרם קובעים ומחליטים החלטות. הערכה של פסיכולוגית התפתחותית תוכל לסייע כדי לעשות הערכה של היכולות והתפקודים שלו ולחשוב לעומק על הצרכים, אבל נראה לי שנדרשת תחילה תקופת הסתגלות ממושכת יותר לגן. הרבה ילדים בגילו 'עדיין לא מבינים היכן הם נמצאים' אחרי שלוש שעות בגן חדש. אני מציעה לתת לו זמן הסתגלות סביר, ואם אחרי תקופה של שבועיים רצופים בגן התמונה לא משתנה, כדאי לפנות לייעוץ. בחלק מהרשויות ישנה אפשרות לפנות לפסיכולוג הגן גם בגילאים הצעירים, כדאי לבדוק האם יש שירות פסיכולוגי שיוכל לערוך עליו תצפית בגן.
בהצלחה,
מיכל