שאלה: מה עובר על הבת שלי - (רחלי)
לפני מס' חודשים הוצאתי בתי(3) בעקבות התנהלות לקויה של הצוות כלפייה.
מאז שאינה במסגרת היא פיתחה חרדות נטישה,ישנה איתנו במיטה,תאבון ירוד,בכל פעם שיש מגע עם מים בראש מסתיים בצרחות ובכי מצד שני מאוד אוהבת בריכות או סתם להתעסק בברז שפתוח.(נמנעת ממגע של ממרחים)
הכי מדאיג זה הרגישות והבהלה הקיצונית מרעשים כמו:איירובוט,התנעת רכב,אופנוע/טרקטורון ,מכונת כביסהמיקסר מופעל. תמיד מסתיים בצרחות ובכי היסטרי!
לא מדברת ברור,לא אוהבת שאחותה או אביה מחבקים אותה חוץ ממני ותמיד מגיבה אליהם בכעס.
השאלה היא מאיפה ההתנהגות הזו נובעת. האם בעקבות החוויה שעברה בגן או שפשוט פתחה רגרסיה בגלל שהיא לא במסגרת?
תשובה: מה עובר על הבת שלי - (מיכל דביר קורן)
רחלי שלום,
מצטערת לשמוע על החוויות הקשות שעברה בתך במסגרת, אבל התיאור שלך בהחלט מתאים לתגובת מצוקה כתוצאה מזה. לא ציינת איך הסברת לה את דבר העזיבה, למה היא לא הולכת לגן ומה היה לא-בסדר במה שקרה לה שם, כדי לרכוש אמון מחודש בעולם עליה להבין שמה שקרה לא היה באשמתה, ושגם אם היא אהבה חלק מהצוות, הילדים והפעילות שם, את חשבת שכדי להגן עליה היא לא יכולה להיות שם עוד. ללא הסבר מילולי של החויות הקשות ילדים מגיבים בהרבה מצוקה ויתכן שזה בדיוק מה שאת חווה כעת. יחד עם זאת, ברור שאם את לא מצליחה כעת לייצר עבורה שגרה של פעילות קבועה ושגרות של למידה, חברה ומשחק היא מגיבה בתסמינים קשים גם לזה. מציעה לפנות לייעוץ מקצועי לפני הכניסה למסגרת החינוכית הבאה.
בהצלחה
מיכל