שאלה: ילד בן 8 עולה לכיתה ג - (אמא ל-3 הקטן בן 8+)
יש לי 3 ילדים (20,15 ו-8) בני בן 8+ מסיים כיתה ב'. מאז שבני עלה לכיתה א' ועד היום...אין הוא אוהב את המסגרת הבית ספרית, טוען שהילדים מציקים, מקללים והמורים לא מבינים אותו, אני בקשר רציף עם המחנכת והיועצת וכו' (שמלבד לבקש ממני לתת לו כדורים, לא ממש תורמות ועוזרות לו להשתלב חברתית ולימודית)... בעקבות כך ערכתי לילד אבחון אצל פרופ' לנוירולוגיה שאבחנה אצלו הפרעת קשב וריכוז ואימפולסיביות, הנ"ל הפנתה אותי לטיפול רגשי והדרכת הורים. (אשמח באם תמליצו על מישהי טובה באיזור מגוריי). הבן שלי מוכשר בריקוד וחולם לרקוד בלט, היות ולעגו לו בבית הספר הוא הפסיק את החוג (ילד גמיש מאוד). הילד מסיים כיתה ב' ולא מוכן להישאר בכיתה הזאת ובבית הספר הזה, מבקש שאעביר אותו לבית ספר ששם יש לו חברה אחת אותה הוא מכיר מהגן וממשיך להישאר איתה בקשר מידי פעם. האם כדאי לי להעביר אותו רק בגלל אותה חברה שאותה הוא ממש מחבב? ואיזה טיפול רגשי או אצל איזה מטפל/ת הייתם ממליצים. (הוא מסרב לקחת ריטלין ואינו מכין שיעורים כלל).
תשובה: ילד בן 8 עולה לכיתה ג - (0)
שלום רב,
נשמע שאת מגדלת ילד רגיש מאוד ודעתן, וזו אכן התלבטות האם עבור ילד כזה נכון להישאר במסגרת חינוכית קונבנציונאלית, שבה החלוקה המגדרית ברורה ("הבנים לכדורגל") והדרישות הלימודיות כה אינטנסיביות. ילדים כאלה מוצאים את עצמם לעיתים בצורה טובה יותר מבחינה חברתית במסגרות חינוכיות אלטרנטיביות ואולי כדאי לחפש חלופות. לגבי טיפול, כדאי מאוד לפנות לעזרה של אשת מקצוע שתקח בחשבון גם את המרכיבים הנוירולוגים והחינוכיים ולכן כדאי מאוד לפנות לעזרה פסיכולוגית ולא לתארפיה בהבעה וביצירה.
בהצלחה
מיכל