שאלה: ילד בן 5-בהשתוללות וחוסר רוגע - ( שירה)
מדיי שבת כאשר אנו מתארחים אצל אחת מהסבתות(לא משנה איזה)ויושבים לסעודת שבת,כאשר אנו האורחים היחידים,בני אינו יושב בארוחה בצורה רגועה,מרעיש(כאילו בכוונה)זז הרבה,מאוד תנועתי..קשה לי מאוד לשוחח שיחה עם בני המשפחה עקב כך..חשוב לציין שאינו מוכרח לאכול או לשבת את מלוא זמן הארוחה..וכאשר קם מאוד תנועתי משתולל ומקפץ,ומאוד מקשה עליי בכל שבת בה אנו מתארחים לשבת לאורך הארוחה.(אציין שזה קרה גם בבית..לרוב אנו מתארחים)כמו כן חשוב לי לציין שכאשר יש אורחים,אחיינים שבגילו זה מאוד פוחת ולא מורגש!!גם ההתנהגות במהלך כל היום יותר רגועה.כמו כן בשאר הזמן של השבת לאחר הארוחה,מאוד תנועתי ומקפץ ומצריך אותי לרוב לצאת עימו לגן המשחקים או לטייל או לשבת עימו ולהעסיקו..ואיני נחה לרגע עקב כך.אני מרגישה שהתנהגות זו נובעת עקב קושי רגשי אך אינייודעת מהו.אציין שהוא ילד בעל יכולת ריכוז וילד מאוד נבון.אינו נחשב ילד בעייתי ובגן הוא ילד טוב ובד"כ רגוע מדיי פעם משתולל מעט אבל נרגע בהשמת גבול. גם ביום רגיל בבית זה פחות מורגש.אציין שאנו משפחה דתית וביום רגיל מכיוון שיש אפשרות לצייר,שמאוד אוהב ומעסיק אותו, ולשחק במחשב ולצפות מעט בטלוויזיה זה ממש פחות מורגש!ואינו מצריך השגחה והעסקה כל הזמן..אשמח לדעת מה איני עושה נכון או צריכה לעשות?
תשובה: ילד בן 5-בהשתוללות וחוסר רוגע - (0)
שירה שלום,
מידת המסוגלות של ילדים להתאים את עצמם לדרישות חיצוניות משתנה בין ילד לילד והינה תלויית מזג והקשר. ההבחנה שעשית בין מצב שהוא עם בני דודים/ללא - בני דודים נוספים, וכך בין ערב שבת/שאר ימי השבוע משקפת בדיוק את נושא ההקשר: כאשר יש תעסוקה נוספת, הוא מצליח להתאפק ולהתאים את עצמו, ובהעדרה קשה לו. זה מתקשר כמובן למה שציינת - מידת יכולתו לקבל גבולות והמצבים בהם הוא צריך הבהרה יותר ברורה של החוקים. אני מציעה להגדיר לו מראש מה מצופה ממנו בעת הארוחה, למשל "לשבת 15 דק'", ואז להיערך מראש לאפשרות שהוא יצטרך למצוא לעצמו עיסוק. להביא איתכם חפצים מתאימים שבהם יוכל להתעסק בהעדר בני דודים או טלוויזיה, וכך גם להגדיר לו : אתה תשב למשך רבע שעה ואחר כך תבנה בלגו. ציפיות ברורות הם חלק מרכזי מהעיניין, והיכולת שלכם להתאים את הסביבה לצרכים שלו ולמידת המסוגלות שלו מאוד תעזור כאן.
בהצלחה
מיכל