שאלה: השארת יליד נובמבר בגן או העלאה לכתה א - (יעל)
שלום,
בני בן 5.5, אמור לעלות השנה לכתה א ואנחנו ממש מתלבטים: לצד ההשארה בגן: כנראה שיש לו הפרעת קשב (מתקשה להתרכז במפגש יותר מעשר דקות), לפעמים בוגר אך לפעמים גם ילדותי, מתקשה במעברים (למשל מתקשה להפרד מההורים בכניסה לגן למרות שיש לו חברים שם), ובעיקר קטן בגיל ולפעמים נוטה להגרר אחרי ילדים גדולים יותר. בצד הלהעלות: מבחינה קוגנטיבית מתאים לכתה א, כל החברים שלו עולים וארבעה שנשארים הם לא כאלה שמתחבר אליהם (הם שקטים והוא אנרגטי ומשתעמם לצערי בחברת השקטים וגם הם פחות רוצים אותו. כנראה לא יכנסו ילדי-חובה חדשים). יש לו גם קשיים במוטוריקה עדינה אבל זה השתפר לאחר מספר חדשים של ריפוי בעיסוק, והמרפאה בעיסוק בקופת החולים אמרה שזה לא מה שצריך להפריע לו בכתה א ושנחליט לפי החברים.
מה להעדיף: הקניית ביטחון עצמי ע"י השארות שנה בגן או עליה עם החברים?
האם סביר שכשיהיה בגן רק עם הילדים השקטים והמופנמים הוא יתחיל פתאום להתחבר אליהם, או שיותר סביר שתהיה לו שנה של דחיה חברתית?
תשובה: השארת יליד נובמבר בגן או העלאה לכתה א - (0)
יעל שלום,
שאלת ההישארות הינה סוגייה מורכבת ביותר וצריך להכיר את הילד על מנת לחוות דיעה, אין כאן משהו שהינו 'נכון יותר', אלא מערכת שיקולים ייחודית לכל ילד ומשפחה.
אני מציעה להתייעץ בעיניין הזה עם הגננת ועם פסיכולוגית הגן. במרבית הרשויות יש צוות חשיבה של פסיכולוגים שמיועד בדיוק להחלטות הללו לאחר תצפיות על הילד בגן ושיחה עם ההורים.
בהצלחה,
מיכל