על הספה - פורומי מומחים

פורום טיפול פסיכולוגי

תוספ זמן לפגועת נפש

פורום טיפול פסיכולוגי

פורום טיפול פסיכולוגי מבוגרים מנוהל ע"י נעה מצגר גרנות, פסיכולוגית קלינית מדריכה בטיפול ואבחון
נעה מצגר גרנות, פורום טיפול פסיכולוגי מבוגרים
פסיכולוגית קלינית מומחית עם הסמכה כמדריכה בטיפול ואבחון נסיון של 18 שנה בפסיכותרפיה בקליניקה פרטית ובמסגרות ציבוריות שונות. שילוב של כלים דינאמיים וCBT נסיון רב בטיפול במצבי דיכאון, משברי חיים וקשיים עם נטיה מינית. נסיון רב בטיפול בדיכאון אחרי לידה, ליווי נשים עם קשיי פריון. מדריכה בפסיכותרפיה ובכתיבת מקרים לבחינה.
אודות הפורום

הפורום מהווה מערכת שאלות-ותשובות עבור הקהל הרחב, המעוניין לקבל מענה לשאלות הנוגעות לטיפול פסיכולוגי במבוגרים.

ניתן לשתף בשאלות ודילמות לגבי טיפול פסיכולוגי, סוג הטיפול ומסגרת הטיפול. ההשתתפות באתר אנונימית. כל שאלה שתועלה לאתר תעבור קודם סינון על-ידי מנהלי הפורום, הרשאים להחליט שלא לפרסמה, או למחוק הודעה/שאלה שכבר פורסמה.

התייעצות דרך הפורום אינה מהווה תחליף לטיפול או להתייעצות מלאה עם איש מקצוע


שאלה:  תוספ זמן לפגועת נפש  -  (ליז)


סיימתי תיכון בבגרות חלקית, בגלל שאני לא מצליחה לסיים בחינות בזמן - צריכה תוספת זמן (חשד ללקות למידה). בזמנו הורים שלי לא עשו לי אבחון, כי המצב הכלכלי בבית היחה לא טוב.
הפסיכולוג שלי בקופת חולים הפנה אותי למכרו, שגם הוא פסיכולוג קליני ומורשה לעשות אבחון דידקטי (כדי לאבחן אם יש לי לקות למידה, ובמידה וכן - לקבל התאמות). הפסיכולוג היה כנה איתי ואמר לי שהאבחון שלו תקף רק לבגרויות. כלומר, במידה ואני רוצה לאבחן לקות אפשרית ולקבל התאמות גם בבגרויות, גם בפסיכומטרי וגם באונ' - זה אבחון במקום אחר (אבחון מת"ל). החלטתי לעשות את האבחון הזה, כי הוא תקף לכל המקומות.
בשיחת טלפון הסבירו לי שהוא מורכב מ3 חלקים: חלק א' (אבחון במחשב), חלק ב' (אבחון במחשב) ושיחת סיכום. בגלל שלא היה זמן, אמרו לי לבוא לחלק א', וחלק ב'+שיחת סיכום ביום אחר.
כמובן שאף פעם לא עשיתי אבחון כזה או משהו דומה, ולא היה לי כלל ידע מקדים (במיוחד לא דקויות קטנות).
באתי, בדקו לי תעודת זהות והתחלתי באבחון במחשב. לא שאלו אותי על עצמי כלום.
אחרי שבוע ויום (היום) באתי לשיחת סיכום וחלק ב'.
סיימתי חלק ב', שילמתי (1475 ש"ח) ונכנסתי לשיחת סיכום אצל מנהל המכון.
מיד הוא אמר לי שע"פ מה שעשיתי במחשב, אין לי כלל לקות למידה ואני לא זכאית לשום התאמה. מה שכן, הוא אמר לי שאני צריכה לשלוח למשרד החינוך מכתב מהפסיכולוג והפסיכיאטר עם בקשה לתוספת זמן, ע"ס הנכות הנפשית (הפרעת אישיות סכיזוטיפלית שאובחנה בידי ביטוח לאומי). כלומר, הוא אומר שהצורך בתוספת זמן לפי האבחון לא נובע מלקות למידה, אלא מהפרעת אישיות.

הקאץ' בסיפור הזה הוא שמנהל המכון הזה זרק כדרך אגב שאם הייתי אומרת לפני חלק א' שיש לי הפרעת אישיות - הם היו אומרים לי שאני לא צריכה אבחון. אבל איך הם מצפים ממני שאני אגיד את זה, אם לא שאלו אותי?! באתי, ביקשו ת.ז. ונתנו להתחיל. לא שאלו יותר כלום. אמרו שיש חלק א', חלק ב' ושיחת סיכום. חשבתי בשיחת סיכום מכירים אותי, ואז משכללים תוצאות של אבחון במחשב עם שיחת סיכום. חשבתי שבשיחת סיכום אני אמורה לספר את זה. לא התכוונתי להסתיר את זה בכלל. הבאתי את כל המסמכים והראיתי היום.

השאלה שלי היא האם זה הגיוני שבן אדם זקוק לתוספת זמן עקב הפרעת אישיות? אני בת 22, ועשיתי מלא בחינות בחיים שלי. אף פעם לא סיימתי אותן בזמן. מה שכן, יש לי למה להשוות - בחינות ששיתי עם תוספת זמן קיבלתי בהן 90+, ואילו בבחינות ללא תוספת זמן (הרוב) אף פעם לא קיבלתי יותר מ90.

תשובה:  תוספ זמן לפגועת נפש - (0)


ליז שלום,
יש סיכוי גדול שאאכזב אותך לא פחות משאכזבו אותך המאבחנים. זהו פורום פסיכותרפיה ואין לי כל ידע בנוגע לתוספות זמן בבחינות – בגרות או אחרות – בגין אבחנה של הפרעת אישיות – סכיזוטיפאלית או אחרת.
אני מצטער שלא יכולתי להועיל לך בשאלתך.
עמית
 X