שאלה: ממשיכה התנהגות לילד חינוך נכון - (הדר)
הילה תודה על תשובתך,
לגננות ולצוות בבוקר אין מענה ואינן גם רוצות כל קשר להתנהגות הילדים בצהריים (כואב אבל נכון..)
לכן,למרת שאני יודעת שאין פיתרון קסם או חד פעמי ,רציתי לדעת אם תוכלי לייעץ לי באופן הכי פרקטי שניתן דרך הפורום מה כן אני יכולה לעשות כדי להשיג את התוצאה האופטימאלית האפשרית.
כאמור אני מגיעה לגן ושני ילדים ספציפיים (בני 4) מתחילים להעיף דברים לעלות על שולחנות וכו,אני אומרת להם בטון חד וברור זו התנהגות לא מקובלת ואני לא מרשה לעשות כך ,בנוסף אני מוסיפה ואומרת להם שהם עכשיו לא יצאו לחצר ואם הם רוצים לצאת לחצר הם צריכים לשבת על כסא ולחכות שאני אדבר איתם . הם כאמור המשיכו לעלות על שולחנות ולהעיף חפצים בגן.
האם זה נכון להשאיר אותם על השולחנות או שאני צריכה להתעקש שירדו מהם (מבלי ללכת על קו המחשבה שאני אתן להם לעלות על השולחנות וברגע שאני מוציאה לחצר ,אני לא אוציא אותם ,ככה הם ילמדו ופעם הבאה הם לא יעלו על השולחן),והאם זה נכון להגיד להם לשבת על הכסא ולחכות שאני אבוא לדבר איתם (כי הם מסרבים לעמוד לידי כשאני רוצה לדבר איתם פרטני על התנהגות שלהם),או להגיד להם שהם לא יוצאים לחצר עד שהם לא מתנהגים יפה מעכשיו.
מה נכון?
תודה
תשובה: ממשיכה התנהגות לילד חינוך נכון - (הילה שבורון)
שלום הדר, אני עדין חושבת שצריך לעשות כל מאמץ לתקשורת בין צוות הצהרים לצוות הבוקר. בנוסף, אני לא מאמינה שקושי של ילד יכול לקבל מענה ופיתרון ע"י צוות זמני שלא מכיר אותו. במקרה כזה, הייתי מנסה דווקא ללכת לכיוון של הומור, פשוט להעביר את היום בצורה הכי זורמת שניתן ולהשאיר לצוות הבוקר וההורים לטפל בבעיות מתמשכות. לפעמים תגובה של "הפוך על הפוך" , של מענה בהומור, תופסת אותן לא מוכנים ואז מגיבים טוב יותר. בנוסף, אם יהיה משהו אטרקטיבי בחוץ, ירצו בעצמם להצטרף. לפעמים עדיף פשוט להתעלם, כמובן ולדאוג שמישהו משגיח שלא עושים משהו מסוכן.