שאלה: ילדה מקסימה בת שנתיים וחצי - (ליאור)
שלום, אני אם לילדה בת שנתיים וחצי ותינוקת בת חודש. הילדה הגדולה היא ילדה טובה חכמה ואהובה. אני מוטרדת מכך שמאז ומעולם כשהיתה באינטרקציה עם ילד אחר והתפתחה מריבה היא תמיד מוותרת וגם אם מרביצים לה היא לא מגיבה ולא מחזירה אלא מיד בוכה ומחפשת עזרת מבוגר גננת סייעת או אותנו.
אני יודעת שזה נשמע מוזר שאני 'מתלוננת' על כך שהילדה טובה ומקסימה אך אני מפחדת מההתמודדות שלה בעתיד עם העולם...
לא תמיד יהיה מבוגר לידה שינחם אותה ויפשר...בנוסף, היא לעולם לא מתווכחת עם שום דבר שאנו אומרים (אני רואה אצל חברותיי שהילדים מורדים על כל מה שלא מוצא חן בעיניהם ) והרי זהו גיל המרד הראשון... אני מודעת לכך שאולי הבעיה היא אצלי ושכהורה קשה לי לראות מהצד שהילדה שלי 'חלשה' יותר מחבריה אבל אולי אני צריכה כלים להתמודד עם הסיטואציות האלו.
חשוב לי לציין שהילדה במסגרת של גן מגיל חצי שנה כך שהיא באינטרקציה עם ילדים כבר זמן רב ושהתוספת החדשה למשפחה לא שינתה את ההתנהגות שלה עד כה...
תודה מראש
תשובה: ילדה מקסימה בת שנתיים וחצי - (0)
שלום ליאור
קצת קשה לענות על שאלה כזו בפורום, כל תשובה תהיה פשטנית.
את שואלת בעצם האם עליך לדאוג מקושי רגשי או חברתי אצל בתך. קשיים מסוג אלו בדרך כלל באים לידי ביטוי בסוגים שונים של אינטראקציות ותפקודי חיים ואת מתארת סיטואציות מאוד ספצפיות.
על פניו מהמידע שכתבת- נראה שלבתך מזג נוח ותכונות אופי מסויימות.
יתכן שעם השנים תלמד אסטרטגיות שונות לשמור על עצמה אבל לא נראה קושי מערכתי רחב יותר. גם כאשר מלמדים ילד לעמוד על שלו ולייצג עצמו חשוב לתת לו כלים המתאימים לאופיו וליכולות שלו ולא להעמיד אותו בתחשות כשלון כפול- גם לקחו לי את הצעצוע וגם אכזבתי את אמא בתגובה שלי.
הכלי החשוב ביוצר שניתן להקנות לה, בהדרגה, הוא מילים המתארות את תחושות שלה- כעס, אכזבה, עלבון. ככל שתוכל לדבר את התחושות שלה תוכל למצוא את הדרך המתאימה לה להתמודדות.
בהצלחה