שאלה: ילדה בת שבע , צלע שלישית - (עדי)
יש לי ילדה מאוד חכמה תלמידה מצטיינת. יד לציין שנכנסה למסגרת חינוכית בגיל ארבע ושמונה חודשים ולפני זה פחות היה לה התנסיות מרובות עם קבוצת השווים. בפריסקול וקיינדרגרדן היה לה קשה ליצור חברתיות חבריות למרות שהילדים מאוד אוהבים אותה ולמרות נסיונותיה של המורה לגרום לה לשחק עם אחרים היה נראה שהיא מעדיפה לשחק לבד. בתחילת השנה של כיתה א היא קצת התלוננה שאין לה חברים אבל אחרי זה נראה שזה הסתדר והיא מצאה חברים. כאשר דיברתי עם המורה היא חשבה שזה דבר נפלא שהיא יודעת לשחק לבד אבל במשך השנה היא כתבה לנו אימייל שהמצב החברתי שלה מאוד השתפר וגם הבת שלי מדווחת לי בכול יום עם מי היא שיחקה. אתמול הוזמנו למסיבת יום הולדת של הילדה שלי רואה כי חברה הכי טובה והכול היה טוב ויפה ושתיהן שיחקו יפה מאוד עד שהגיעה עוד ילדה מהכיתה ואז הבת שלי קצת נדחקה הצידה הן עדיין שיתפו אותה אבל יחסי הכוחות השתנו. ראיתי זאת מצד הילדה הזאת גם בפארק נראה שהיא קצת מנצלת אותה. מצד אחת הבת שלי רואה בה חברה הכי טובה ונראה לי שגם הילדה השניה זקוקה לבתי מצד שני חוסר הנאמנות. אני לא ממש רוצה להתערב וכול פעם שבתי משחקת עם אחרים ממלאת את ליבי שמחה והיא עושה זאת המון ונראה שהם שמחים לראות אותה ואוהבים אותה. דבר נוסף ששמתי לב עליו הוא שבתי לרוב נגררת או מובלת על ידי אחרים במשחק ולא באמת מובילה או מציאה רעיונות למשחק למרות שהיא מאוד יצירתית וחכמה. אשמח לכול עזרה
תשובה: ילדה בת שבע , צלע שלישית - (אירית רוזנפלד אשר)
שוב שלום עדי,
לגבי הסיטואציה שתיארת עם בתך נראה שהיא עשתה כברת דרך בתחום החברתי .היא עצמה שבעת רצון מהמצב הקים, ואפילו המורה מדווחת על שיפור.
בהתייחס לאירוע עם הבנות, חשוב להבין איך בתך חווה את החברות הזו?, מה היא חושבת או מרגישה לגבי על הקשר הזה ?, האם גם היא חווה את הדברים כמוך? והאם היא בכלל רוצה להוביל בתוך קשרים חברתיים? ושל מי הצורך הזה?.
כהורה אפשר לעודד אותה לבטא את עצמה בסיטואציות חברתיות, להקנות לה ביטחון ובעיקר לסמוך עליה כי הנה היא לגמרי מוכיחה שהיא מצליחה למצוא את דרכה, ואפילו לחזק אותה על כך.
כל טוב
אירית