שאלה: בת 9 קשה עם עצמה - (שירה)
הילה שלום, אני ובעלי הוזמנו לשיחה עם יועצת בית הספר על ביתנו בכיתה ד׳ (בת 9).
לפני כשנתיים ביתנו הייתה בטיפול רגשי שלא צלח.
הטיפול היה בעקבות נוקשות הילדה כלפי עצמה והתקפי זעם אחרי כל מה שלא היה מצליח לה (לא מצליח לפי הסתכלות שלה בלבד).
הטיפול לא צלח מכיון שאמנם למדה להגיב באופן טוב יותר אך עדיין מתקשה עם מצבי ״כישלון״.
לאחרונה אנו רואים שוב סימנים להתקפי זעם.
למשל הרביצה לבנות בכיתה לאחר שלא הצליחה לנצח במשחק, בבית תלשה דף מהמחברת בתסכול כי הרגישה שלא כתבה יפה, לא עשתה 2 מבחנים (שלמדה אליהם, וזה כנראה מהפחד שלא תקבל 100), והגיבה בבכי מוגזם, היסטרי ונשימות חזקות ככה סיפרה המורה.
בלילות האחרונים היא מתקשה להרדם, כאשר היא בוכה וצועקת, חיבוקים ועידוד שלי ושל בעלי לא עוזרים והיא לבסוף מגיעה אלינו למיטה (לאחר מלחמת התשה ארוכה).
בעלי העיר את תשומת ליבי שכשהיא מנסה להרדם, לעיתים קרובות נוגעת באיבר מינה. (לצורך הרגעה?)
יש לציין שהילדה היא תלמידה מצטיינת, יצירתית וחברותית מאוד. יש לנו בבית עוד 4 ילדים ואנחנו מאוד מתקשים להתנהל במציאות זו איתה.
בעלי מנהל בהייטק ולעיתים נמצא מחוץ לבית, כך שזה מוסיף לקושי שלה ושלנו.
אנחנו מטילים ספק בטיפול רגשי נוסף, מאוד מיואשים.
מה דעתך על העניין?
תשובה: בת 9 קשה עם עצמה - (0)
שלום שירה. בכיתה ד עוברים על ילדים מצבים מורכבים חדשים רבים . רמת הדרישה בלימודים עולה, ומה שהיה קל דורש כעת התמודדות עם אתגרים, מתחילות אינטריגות חברתיות בין הבנות בכיתה. חשוב לשמור על ערוץ שיח פתוח איתה. לשבת איתה בערב על כוס שוקו חם ולהבין מה עובר עליה בבית הספר. איך היא מרגישה חברתית. יתכן שבעיניכם היא מאוד מקובלת על חברותיה אבל בתוכה יש תחושות מורכבות שהיא לא יודעת להסביר לעצמה ולנהל את הרגשות שלה ביעילות. נשמע שהיא בעיקר צריכה מקום שיהיה רק שלה, בו היא לא מאוימת ומרגישה בטוחה. לתת לה מקום בו רק היא מקבלת את תשומת הלב ולא נמצאת תחת צורך דחוף לשמור על מקומה. לגבי הטיפול- אין כאן מספיק פרטים כדי להבין האם אמנם הטיפול "לא צלח" אם הרגשתם שיפור כנראה קרה שם משהו טוב. יתכן והטיפול הסתיים מבר מדי או שעזר לתכנים איתם התמודדה לפני שנתיים וכעת היא סוערת ומוצפת מדברים רבים אחרים ובהחלט יכולה להנות מטיפול נוסף. חשוב בעיקר לא להכנס ליאוש ולהבין שהיא מתמודדת עם קשיים משלה וזקוקה להרבה תמיכה.