שאלה: איך להעצים להקנות בטחון עצמי וחוסן להתמודדות עם במ - (דינה )
היי אני צריכה להתייעץ איך אוכל להעצים את בתי בת חמש וחצי נמצאת בשיעור שחיה מזה כשנה כל יום שישי אבא שלה לוקח אותה לחוג אתמול הגיע עם אחיה לשיעור ולאחר ששלו הסתיים ושלה היה אמור להתחיל לא הסכימה בשום אופן להיכנס למיים, פעם ראשונה שזה קרה בעלי לא הבין אבל הניח לזה כשחזרו הביתה שאלתי איך היה בחוג הבנתי שהיא לא נכנסה לאחר כשעה היא לקחה אותי וסיפרה לי במילים האילו « אמא אני לא נכנסתי למיים כי בשיעור שעבר הילד שהיה איתי הגדול בשיעור עם המשקפת הירוקה אמר לי שאני נראית קטנה במיים « תגובה שלי כמה ורסיות אחת ניסיתי לומר לה שההערה הזו כמו שהיא שמעה ככה שתצא מהאוזן השנייה תגובה שניה שלי הייתה שתענה לו ותגיד לו בחזרה שהוא נראה קטן במיים ותגובה שלישית הייתה שתגיד למורה בסופו של יום תיאור המקרה הזה מגיע בוסריות ובסיטואציות שונות עם אותה שורה תחתונה, הילדה לוקחת ללב הערות של ילדים מסביב איך עליי היה לנהוג במקרה הזה? ואיך עליי בכללי להעצים אותה שתהייה בטוחה בעצמה תודה מראש.
תשובה: איך להעצים להקנות בטחון עצמי וחוסן להתמודדות עם במ - (הילה שבורון)
שלום דינה.
מה שאת כותבת מאוד תואם לגיל של בתך. בגיל זה היא מתחילה להיות מודעת למה ילדים אחרים חושבים עליה. הדבר הראשון והחשוב הוא באמת לאפשר שיח פתוח גם אם הרגשות לא נעימים. פעמים רבות אחרי שאומרים את זה בקול זה כבר הרבה פחות קל. לומר לה שיצא מהאוזן השניה- לא בטוח שתוכל לעשות את זה כי היא נעלבה. וחשוב לתת תוקף ואישור לעלבון- את צודקת. זה באמת יכול להעליב כשמישהו אומר לך משהו. אבל האם להיות קטנה זה בהכרח משהו רע? הדבר השני שבעיקר חשוב לשאות שאלות. לפעמים אנחנו ממהרים לתת תשובות ועצות אבל זה לא בהכרח מה שהיא צריכה אלא שאלות שיעזרו לה למצוא את הפתרונות שנכונים עבורה. לשאות אותה מה כדאי לדעתך לעשות? הרי לא הגיוני שאת תפסידי משהו שאת אוהבת כי ילד אחד התנהג לא יפה? הדבר השלישי שיכול להעצים אותה זה להציע לה לדבר עם מדריך החוג. לפנות אליו שהוא ידבר עם הילד האחר. היא יכולה לעשות זאת לבדה או ביחד איתך אבל כך היא לומדת שיש לה השפעה על העולם ושהיא יכולה לפתור דברים. חשוב אם היא מתקשה לעשות זאת להציע לה שאת תדברי בטלפון עם המדריך ותבקשי ממנו לעשות שיחה במפגש הבא וכך היא תרגיש מחויבת ללכת ולא תסגל המנעות. הרבה הצלחה. הילה