שאלה: מתבגר בן 14 - (סימונה)
שלום, יש לי שהחל השנה ללמוד בבית ספר חדש, בית ספר שהוא לכאורה בית ספר למצטיינים.
העניין הוא שגם בכיתה הזו של כיתת מצטיינים, בולט מאוד ביכולותיו האינטלקטואליות וכולם מחזיקים ממנו הגאון של הכיתה.. הוא, לעומת זאת מתחיל להרגיש שזה מה שרואים בו, שמתקשרים אליו רק שצריכים עזרה, ולא רואים מעבר לכך. עד היום זה לא ממש הציק לו.. עכשיו משום מה זה מתחיל להפריע לו, שרק ככה מתקשרים אתו.. יש לו כמה חברים אבל הוא עצמו מאוד ביישן ולא יודע להיפתח בפני כל הכיתה, וגם לא ממש בולט, אז לא יודע איך להתחבר עם "המגניבים", אך לאחרונה הוא מרגיש שרק כאשר רוצים עזרה במשהו פונים אליו.. מה אני אמורה להציע לו?
תשובה: מתבגר בן 14 - (רועי אזולאי)
היי,
כל אחד מאיתנו מביא עצמו לידי ביטוי בקבוצה החברתית באמצעות משהו מסויים, אנחנו מחפשים את הייחודיות שלנו כל הזמן, נשמע שהבן שלך מצא את שלו, הוא מורגש, נוכח ונחוץ בזכות היכולות שלו וזה נפלא. ראשית הייתי מתווך לו את הכח והמשמעות הכה גדולות שיש לו בעניי הסביבה, זו ברכה ולא קללה.
עכשיו, אם הוא היה רוצה להיות יותר חברמן, או "מגניב" תשאלי אותו שאלה פשוטה, "מה אתה רוצה להוסיף למה שיש לך"
ההשוואה היא לא בין אחד לשני, זה שהוא מבורך בידע וחכמה זה נהדר, מה עוד היית מוסיף?
מכל מקום כהורה תני לו להתמודד עם המציאות הזו ולמצוא מה נכון לו, זה שיעור משמעותי שנהדר שהוא מתנסה בו.
בהצלחה