שאלה: עיכוב התפתחותי רב תחומי - (מיכל)
שלום,
ביתי בת 1.8 אובחנה עם עיכוב התפתחותי רב תחומי. היא אמרה מילים בגיל שנה שנעלמו, אומרת אבא אבל יכולה לקרוא לכל אחד אבא ולא רק לאביה.
אחיה אובחן בגיל 6.5 עם ASD בתפקוד גבוה ואני חוששת שיש כאן פספוס.
עברנו אבחון והפסיכולוגית התעקשה שלא נראה שמדובר בבעיית תקשורת אבל אני מרגישה כל כך הרבה סימנים מוכרים.
היא לא תמיד מגיבה לשם שלה, ורק בגיל 1.7 החלה ללכת.
התחלנו ללכת לקלינאית תקשורת אבל בינתיים נראה שאין כל התקדמות בכיוון השפה אלא נראה שרק חוזרים אחורה או שעומדים במקום.
מה הצעד הנכון כרגע? להמשיך ללכת לקלינאית תקשורת ולעזוב את האבחונים? במידה וזה asd הטיפול יהיה גם ככה עם קלינאית? אני ממש אובדת עצות מרגישה בכל גופי שמדובר בasd ולא רוצה שנפספס כפי שקרה עם אחיה.
הוא רק עכשיו נכנס לכיתת תקשורת ופספס את כל העבודה והעזרה בגן.
אשמח לעיצה
תודה,
אמא מודאגת
תשובה: עיכוב התפתחותי רב תחומי - (צוות על הספה)
שלום מיכל, נשמע שאת עוברת חוויה לא פשוטה. חשוב שביתך תקבל את הטיפולים שהיא זקוקה להם, אם אכן זקוקה להם. ממה שכתבת אני מבינה שלתחושתך האבחון של הפסיכולוגית לא נתן את המענה ואת לא בטוחה בו. ייתכן וכדאי לך לפנות, עם כל הצער שבדבר, לאבחון נוסף אצל פסיכולוג/ית מנוסה שיוכל לתת תמונה ברורה יותר של המצב ולהמליץ על התערבויות מתאימות. אני חושבת שאפשר לבצע זאת במקביל לטיפול של הקלינאית עד אשר את מקבלת תמונה ברורה יותר. בהצלחה, יעל