שאלה: סוג אבחון לילדה בת 9 - (אמא)
שלום,רציתי להתייעץ איתך בבקשה.ילדה שכבר מכיתה א' לא הראתה נכונות ואהבה מיוחדת ללימודים נהנת ללכת לבית הספר ופרוש רק בגלל החברה.. אך הדבר ניכר בתחום הלימודי אינה מצליחה מבחנים ואינה מכינה שיעורים רק בכוח ושיכנועים ... הילדה מאד אינטילגטית וחכמה אך זה לא ניכר בלימודים מכוון שאינה מקשיבה בכיתה ולא מתעניינת כלל בלימודים.רק בשיעורים שהיא אוהבת לדוגמא מוסיקה .היא במקהלה ואם ניתן שיר חדש ללימוד פתאום היא יושבת ולומדת..בקיצור המורה שלה משוכנעת שיש לה הפרעת קשב וריכוז ומשגעת אותנו לבצע לה אבחון על איזה איבחון היית ממליצה ?אני בתור אמא שלה ממש רואה את זה כמיותר אבל מנסה להבין גם את מה שהמורה אומרת.אודה לך אם תוכלי לעזור לי.
תשובה: סוג אבחון לילדה בת 9 - (0)
שלום רב,
את מתארת ילדה מלאת שמחת חיים שיש לה מוטיבציה נמוכה יחסית ללמידה 'פורמלית'. ייתכן ובגלל המוטיבציה הנמוכה היא אינה מגלה עניין בשיעורים בבית הספר, אבל יכולות להיות סיבות נוספות הקשורות בקשיים שאולי יש לה ועומדים בדרכה אשר שצריך לשלול אותם כמו הפרעת קשב או לקות למידה בדרגה זו או אחרת. על מנת לשלול או לחילופין לאתר קשיים אם קיימים, את יכולה לקחת אותה לנוירולוג ילדים או לפסיכולוג ילדים המתמחה באבחון הפרעות קשב, ולערוך לה אבחון פסיכו-דידקטי במידה וקיימים קשיים בלמידה (שהם מעבר לחוסר העניין והרצון שלה).