על הספה - פורומי מומחים

פורום אבחונים

משוגע על אמא שלי ולעיתים בוכה מגעגוע

פורום אבחונים

פורום אבחונים הפורום מנהול עלידי מכון אפיקים אפיקים הנו מכון פרטי, אשר מתמחה עריכת אבחונים פסיכולוגיים, אבחונים פסיכודיאגנוסטים, אבחוני מסוגלות הורית, איבחונים דידקטיים, איבחונים פסיכו-דידקטיים, אבחונים התפתחותיים, ועוד.

צוות אפיקים מורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אשר לכל אחת ואחד מהם מומחיות בתחומים הקשורים לסוגיות כגון קשיי למידה, קשיים רגשיים, קשיים בתקשורת, הערכות פסיכו-דיאגנוסטיות, מסוגלות הורית ועוד. באפיקים, בעזרת בחינתם של הצרכים האבחוניים בכל פנייה, מתבצעת התאמה לאנשי המקצוע, לכלים האבחוניים ולפורמט המתאימים ביותר. האבחון עצמו כולל ניתוח מעמיק של הממצאים, ועל מנת שיעשה בו שימוש מועיל, ניתן בסיומו משוב אישי מפורט וייעוץ בנוגע להמלצותיו.

הפורום עוסק בכל נושא האבחונים : אילו סוגים של אבחונים קיימים וכיצד יודעים איזה אבחון מתאים ומתי? כיצד קוראים ומבינים את תצאות האבחון? מתי כדאי לפנות לאבחון וכמה זמן אורך התהליך?

תחומי הפורום:

* אבחוני מסוגלות הורית
* איבחונים דידיקטיים
* איבחונים פסיכו דידיקטיים
* איבחונים התפתחותיים
* איבחונים נוירופסיכולוגיים
* הערכות מסוכנות
* איזה איבחון מתאים ומתי.
* קריאת תוצאות האיבחון.
* מתי כדאי לפנות לאבחון ואיך....

הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.

כל מה שצריך לדעת על אבחונים

מכון אפיקים באתר על הספה

לאתר המכון

מכון אפיקים בפייסבוק

שאלה:  משוגע על אמא שלי ולעיתים בוכה מגעגוע  -  (שרון)



שלום לי יש ילד בן 5 ואנחנו כבר שנתיים גרים בחו״ל בניו יורק עד גיל 3 הוא גדל בחממה בארץ ובשכנות לכל משפחתי המורחבת , הוא משוגע על אמא שלי ולעיתים בוכה מגעגוע אבל לא מוכן לדבר איתם בסקייפי , נראה לי שזה קשה לו מידי המורה התקשרה לפני שבוע ואמרה שהוא מאוד לא בוגר ולא ברמה הלימודית של שאר הילדים בכיתה ושאולי כדאי להשאיר אותו עוד שנה היא אומרת שהוא כל הזמן מחפש לשחק וקשה לו לשבת ללמוד יותר מ 20 דקות אני כאמא שלו אומרת שנכון שהוא אוהב לשחק יותר מללמוד אבל הוא מאוד בוגר בעיקר רגשי. מה עליי לעשות

תשובה:  משוגע על אמא שלי ולעיתים בוכה מגעגוע - (0)


שלום רב,
נשמע על פי תיאורך שלמרות הבגרות הרגשית, בנך כנראה עדיין אינו בשל לעשות את המעבר למסגרת לימודית תובענית יותר. לכן, ייתכן וכדאי להקשיב לעצת הגננת ולהשאיר אותו שנה נוספת בגן. אפשרות נוספת היא לערוך אבחון מקיף של תפקודיו בכל התחומים ולבדוק האם אכן מתקיימים פערים בין הפוטנציאל הקוגניטיבי למשל, ובין התפקודים הרגשיים-התנהגותיים, ולקבל החלטה על פי הממצאים.
 X