שאלה: לימוד עם כיתה מעליו - (עדי)
לאחר שלושה ימים של לימודים החליטו לשלב את בני עם כיתה מעליו קיינדרגרדאן. אצלנו כבר . בשלב הזה דורשים משמעת וממש לימודים. אני יודעת שמבחינה לימודית הוא גם הרבה מעבר לשלב הזה לא מבחינה מוטורית עדינה. מפחיד אותי שהוא קצת יהיה בהלם רק התחיל פריסקול מצד שני גם יכול להיות שיהיה לו ענין. האם החששות שלי נכונים
תשובה: לימוד עם כיתה מעליו - (מיכל דביר )
עדי שלום,
לא ציינת בן כמה הבן שלך ואין לי דרך לדעת לאיזה שכבת גיל מתייחסים המושגים של קיינדרגארטן או פריסקול שכתבת מול שכבות בחינוך הציבורי : טרום חובה/חובה וכו.
אבל ברור שכישורים לימודיים גבוהים וטובים אינם מספיקים כדי להצליח להשתלב בשכבה בוגרת, וגם לא דיי במוטוריקה עדינה. כדי להתחבר ולחוש בטחון בקבוצת הילדים, עליהם ללמוד ויסות, איפוק, שליטה עצמית, דחיית סיפוקים ועוד, ואת זה קשה לעשות כשנתונים במתח או תחת הצורך המתמיד לרצות. המחיר הנפשי של זה עשוי להיות גבוה.
אני מציעה לפגוש את הצוות החינוכי ולבקש הסבר על השיקולים שהובילו להחלטה, וכן לנסות להבין מהן איך הן מתכוונות ללוות אותו ולתמוך בו בדרישה הזו. חשוב שתגדירו יחד את המעבר כתקופת ניסיון, וזאת באופן שמועבר גם אליו: "חשבנו שיהיה לך מעניין לנסות, סומכים עלייך, אבל אם יהיה קשה מידיי ולא תרצה, תוכל לחזור לחברים".
בהצלחה,
מיכל