על הספה - פורומי מומחים

פורום אבחונים

התפתחות

פורום אבחונים

פורום אבחונים הפורום מנהול עלידי מכון אפיקים אפיקים הנו מכון פרטי, אשר מתמחה עריכת אבחונים פסיכולוגיים, אבחונים פסיכודיאגנוסטים, אבחוני מסוגלות הורית, איבחונים דידקטיים, איבחונים פסיכו-דידקטיים, אבחונים התפתחותיים, ועוד.

צוות אפיקים מורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אשר לכל אחת ואחד מהם מומחיות בתחומים הקשורים לסוגיות כגון קשיי למידה, קשיים רגשיים, קשיים בתקשורת, הערכות פסיכו-דיאגנוסטיות, מסוגלות הורית ועוד. באפיקים, בעזרת בחינתם של הצרכים האבחוניים בכל פנייה, מתבצעת התאמה לאנשי המקצוע, לכלים האבחוניים ולפורמט המתאימים ביותר. האבחון עצמו כולל ניתוח מעמיק של הממצאים, ועל מנת שיעשה בו שימוש מועיל, ניתן בסיומו משוב אישי מפורט וייעוץ בנוגע להמלצותיו.

הפורום עוסק בכל נושא האבחונים : אילו סוגים של אבחונים קיימים וכיצד יודעים איזה אבחון מתאים ומתי? כיצד קוראים ומבינים את תצאות האבחון? מתי כדאי לפנות לאבחון וכמה זמן אורך התהליך?

תחומי הפורום:

* אבחוני מסוגלות הורית
* איבחונים דידיקטיים
* איבחונים פסיכו דידיקטיים
* איבחונים התפתחותיים
* איבחונים נוירופסיכולוגיים
* הערכות מסוכנות
* איזה איבחון מתאים ומתי.
* קריאת תוצאות האיבחון.
* מתי כדאי לפנות לאבחון ואיך....

הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.

כל מה שצריך לדעת על אבחונים

מכון אפיקים באתר על הספה

לאתר המכון

מכון אפיקים בפייסבוק

שאלה:  התפתחות  -  (לי)


שלום!
בני בן 14 חודשים. הולך, יושב, מתקדם לגילו מבחינה מוטורית.
לא מצביע על חפצים, לא עושה שלום ומוחא כפיים לעתים נדירות (רק כשממש ממש כיף לו - נניח בים זה קרה מספר פעמים ספורות).
חוץ מזה, יוצר קשר עין, נותן כיף, בא לילדים ואנשים ומחייך אליהם כשמתייחסים אליו, מעביר דף כשאני מבקשת ממנו כשקוראים ספר, מביא דברים מדי פעם כשאני מבקשת ממנו (נגיד כדור - גם יודע ומזהה כדור כשאני אומרת בלי שאני מצביעה עליו. גם מזהה ומכיר צעצועים אחרים שלו שיש להם ״שמות״ שהמצאנו בלי שאני מצביעה עליהם והולך לקחת אותם לבקשתי). כשרוצה שארים אותו מרים את הידיים ואומר ״מאמא״, כשאומרת ״שיר״ מסתכל על הטלוויזה מיד וצוחק (יודע שמשמיעים לו שירים משם), אומר מספר מילים - בקבוק, בננה, אבא, אמא ועוד כמה (מזהה את שנינו כמובן גם לפי מילה), אומר ״נד״ כשרוצה שנשיר לו נד-נד. יודע להצביע על בטן/אוזן כשמבקשת ממנו, יודע לזהות פרה וכבשה מתוך הצעצועים שלן ומביא אותן לבקשה, כששואלת אןתו איך גועה פרה אומר ״מו״. אוהב לשמוע שירים ומגיב לשירים שמכיר, ובכללי נראה לי מאוד ״מתקשר״ למרןת שלא עושה שלום ולא מצביע.
מה דעתך?

תשובה:  התפתחות - (מיכל דביר קורן)


לי שלום,

ציינת יכולות תקינות אצל הפעוט לצד יכולות שעדיין לא נרכשו. לעיתים זה מעורר חשש ולעיתים זה לא אומר כלום, כיון שבהתפתחות מדובר על טווח של התנהגויות. חשוב להתבונן על היכולת שלו לא רק להיענות לבקשות אלא גם ליזום תקשורת ולמצוא דרכים לבטא את הרצונות והצרכים שלו. אם החששות נמשכים מציעה להתייעץ עם קלינאית תקשורת מומחית בהתפתחות הילד. בהצלחה,

מיכל

 X