על הספה - פורומי מומחים

פורום אבחונים

החל מוצא עניין בכל מיני חפצים

פורום אבחונים

פורום אבחונים הפורום מנהול עלידי מכון אפיקים אפיקים הנו מכון פרטי, אשר מתמחה עריכת אבחונים פסיכולוגיים, אבחונים פסיכודיאגנוסטים, אבחוני מסוגלות הורית, איבחונים דידקטיים, איבחונים פסיכו-דידקטיים, אבחונים התפתחותיים, ועוד.

צוות אפיקים מורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אשר לכל אחת ואחד מהם מומחיות בתחומים הקשורים לסוגיות כגון קשיי למידה, קשיים רגשיים, קשיים בתקשורת, הערכות פסיכו-דיאגנוסטיות, מסוגלות הורית ועוד. באפיקים, בעזרת בחינתם של הצרכים האבחוניים בכל פנייה, מתבצעת התאמה לאנשי המקצוע, לכלים האבחוניים ולפורמט המתאימים ביותר. האבחון עצמו כולל ניתוח מעמיק של הממצאים, ועל מנת שיעשה בו שימוש מועיל, ניתן בסיומו משוב אישי מפורט וייעוץ בנוגע להמלצותיו.

הפורום עוסק בכל נושא האבחונים : אילו סוגים של אבחונים קיימים וכיצד יודעים איזה אבחון מתאים ומתי? כיצד קוראים ומבינים את תצאות האבחון? מתי כדאי לפנות לאבחון וכמה זמן אורך התהליך?

תחומי הפורום:

* אבחוני מסוגלות הורית
* איבחונים דידיקטיים
* איבחונים פסיכו דידיקטיים
* איבחונים התפתחותיים
* איבחונים נוירופסיכולוגיים
* הערכות מסוכנות
* איזה איבחון מתאים ומתי.
* קריאת תוצאות האיבחון.
* מתי כדאי לפנות לאבחון ואיך....

הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.

כל מה שצריך לדעת על אבחונים

מכון אפיקים באתר על הספה

לאתר המכון

מכון אפיקים בפייסבוק

שאלה:  החל מוצא עניין בכל מיני חפצים  -  (יפית)


בני בן 3.5. החל מגיל שנתיים לערך הוא החל מוצא עניין בכל מיני חפצים. זה החל מצרורות של מפתחות ושלטים. בהתחלה פשוט רצה לשחק עם המשפתחות שלנו, כזה העיק נתנו לו צרור משלו אך זה לא סיפק אותו והוא המשיך להתעניין בכל צרור של כל מי שבסביבתו. היה מבקש מאיתנו לפרק ולהרכיב מחדש את הצרורות וממש התעצבן כסירבנו. אחכ הוא התחיל להתעניין במזוודות. רצה לשחק איתן ודיבר עליהן לא מעט איתנו ועם בני משפחה. בדרך הוא גם מצא עניין רב בארנקים וכרטיסים ובעיקר כרטיסי אשראי. כך שתמיד היה לן איזה כרטיס או מפתח בתיק של הגן וכו'. לארחרונה העניין הזה נרגע מאוד. הוא מקבל את הגבולות שאנו מציבים אך מדי פעם יש הבלחות בעיקר בעניין המזוודות שאז הןא פשוט מדבר עליהן. מספר על איזה מזוודוצ יש לנו בבית, באיזה צבעים, גדלים. לאן ניקח אותן וכו'. אך כאמור הדבר יחסית בשליטה. כל הנ"ל לא מנע ממנו גם להתעניין בדברים אחרים. האם זה הגיוני שביל הזה מעניינים אותו חפתים מהסוג הזה? הילד תקשורתי מאוד, עם שפה עשירה. השיג את כל אבני הדרך ההתפתחותיים בזמן. בגן הגננת מתארת שיש לו עולם דציןן עשיר מאוד משל עצמו ובשננ האחרונה נפתח מאוד לילדים ומשחק איתם הרבה יותר ועדיין לדבריה הוא יותר מצטרף בשמחה ופחות יוזם. יצויין שבמפגשים של אחר הצהריים עם חברים אני רואה שהמשחק והיוזמה היא הדדית ואין שוני בינו לבין ילדים אחרים. בחצי שנה האחרונה הוא החל לשאול המון שאלות, על כל דהר בערך. כל עובדה או פיסת מידע חדשה מתפרקת להמון שאלוצ של "למה". זה מכוד מתיש. במיוחד ששמנו לב שהוא נוטה לשאול שאלות שהןא בפירוש יודע את התשובות שלהן. כשאני מגלגלת אליו את השאלה בחזרה בסגנון של "ומה אתה חושב?". הןא עונה את התשובה. כמו כן חלק מהשאלות שלו מתחילים ב"נכון ש.." כאילו יש לו צורך לאשר דברים שהןא יןדע. יש לו גם שאלות מוזרות ולכאורה על דברים מאוד שוליים. למשל, הוא יראב את הנעליים של סבתא בסלון וישאל אותו של מי הנעליים האלה, היא תענה "שלי" ואז הוא ישאל מי קנה לך אותם והיא תענה אני קניתי לעצמי ואז הוא ישאל איפה קנית אותם ןהיא תענה בחנות. ואז הוא ישאל ואיפה סבא ביה כשאת היית בחנות. ובכלל יש הרבה שאלות של איפה הוא/אבא/אמא היו כשמשהו מסויים קרה. לציין שנולד לו אח לפני 3 חודשים. אנחנו לא יודעים איך להתמודד עם מטר השאלות שלו ועם השאלות המוזרות הללו. האם זה נורמלי שילד בן גיחו שואל המום שאלןת מהסוגים שציינתי. האם צריך לפנות למישהן בעניין וכיצד להגיב כל פעם מחדש? תודה מראש על המענה.

תשובה:  החל מוצא עניין בכל מיני חפצים - (0)


שלום רב,
על פי התמונה שאת מתארת, מומלץ לפנות קודם כל לאבחון והערכה התפתחותיים (רצוי על ידי פסיכולוג התפתחותי), ולאחר מכן לשקול אפשרויות טיפוליות אם בכלל ידרשו..
ד״ר רונית רוט-חנניה

 X