שאלה: האם לעשות איבחון ואיך למצוא מכון טוב - (ג)
שלום רב, בני עלה השנה לכיתה.כבר לפני שנתיים נצפה קושי במוטוריקה גסה ועדינה. נושא מוטוריקה גסה כמעט הסתדר, פרט למשחקי הכדור שהוא לא אוהב ומרגיש שהוא לא טוב בזה. בעניין מוטוריקה עדינה הנושא קצת מורכב יותר. היה בריפוי בעיסוק בטרום חובה, כשחזרנו בחובה והתחלנו לחזק את נושא הספרות והאותיות סירב בתוקף ללכת.הוא לא אוהב לצייר בכלל ויש קושי בציור וכתיבה, למרות שמשחקי מוטוריקה עדינה מבצע ברמה גבוהה.עבר איבחון בגן וקיבל גננת סיח. יש חשש גם לקשב וריכוז, אך נוירולוג לא יכול בגיל הזה לקבוע חד משמעית. אני מאשימה את עצמי, אולי אני לא מקדישה לו מספיק זמן כי אני מגיעה הביתה רק בערב ואולי בגן לא נתנו מספיק דגש על זה. אין לו שום רצון ללמוד ולעשות מעבר לדרישות בביה'ס.אולי כי לא מעניין אותו ואולי כי קשה לו. ספרה תשע למשל הוא מצליח לכתוב יפה, אבל לא מצליח לזכור שזה תשע. לדעתי יש בעיה בהבנת רצף מספרים.אולי אני מגזימה ודרישות שלי לכיתה א' גבוהות מידי, אבל יש לי ילדה שזה עבר לה בקלות..אני לא יודעת האם לחכות או לעשות לו איבחון ואיך למצוא מכון טוב ומהימן לאיבחון.סליחה על אורך ההודעה. אשמח לתשובה בהקדם
תשובה: האם לעשות איבחון ואיך למצוא מכון טוב - (0)
שלום רב,
נראה לי שהדבר הנכון לעשותו הוא לפנות למכון להתפתחות הילד הקרוב למקום מגוריכם - שם יוכל לעבור אבחוני מעקב בריפוי בעיסוק (אבחון שיוכל להתייחס גם לנטייה שלו להימנע מפעילויות כמו כתיבה וציור), בפסיכולוגיה וכן אבחון של רפוא התפתחותי/נוירולוג אשר ייתייחס לקשיי הקשב והריכוז.
במקום כמו המכון להתפתחות הילד תהייה התייחסות אבחונית וגם טיפולית - רב מקצועית.