על הספה - פורומי מומחים

פורום אבחונים

אובדת עצות

פורום אבחונים

פורום אבחונים הפורום מנהול עלידי מכון אפיקים אפיקים הנו מכון פרטי, אשר מתמחה עריכת אבחונים פסיכולוגיים, אבחונים פסיכודיאגנוסטים, אבחוני מסוגלות הורית, איבחונים דידקטיים, איבחונים פסיכו-דידקטיים, אבחונים התפתחותיים, ועוד.

צוות אפיקים מורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אשר לכל אחת ואחד מהם מומחיות בתחומים הקשורים לסוגיות כגון קשיי למידה, קשיים רגשיים, קשיים בתקשורת, הערכות פסיכו-דיאגנוסטיות, מסוגלות הורית ועוד. באפיקים, בעזרת בחינתם של הצרכים האבחוניים בכל פנייה, מתבצעת התאמה לאנשי המקצוע, לכלים האבחוניים ולפורמט המתאימים ביותר. האבחון עצמו כולל ניתוח מעמיק של הממצאים, ועל מנת שיעשה בו שימוש מועיל, ניתן בסיומו משוב אישי מפורט וייעוץ בנוגע להמלצותיו.

הפורום עוסק בכל נושא האבחונים : אילו סוגים של אבחונים קיימים וכיצד יודעים איזה אבחון מתאים ומתי? כיצד קוראים ומבינים את תצאות האבחון? מתי כדאי לפנות לאבחון וכמה זמן אורך התהליך?

תחומי הפורום:

* אבחוני מסוגלות הורית
* איבחונים דידיקטיים
* איבחונים פסיכו דידיקטיים
* איבחונים התפתחותיים
* איבחונים נוירופסיכולוגיים
* הערכות מסוכנות
* איזה איבחון מתאים ומתי.
* קריאת תוצאות האיבחון.
* מתי כדאי לפנות לאבחון ואיך....

הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.

כל מה שצריך לדעת על אבחונים

מכון אפיקים באתר על הספה

לאתר המכון

מכון אפיקים בפייסבוק

שאלה:  אובדת עצות  -  (אמא )


שלום,
בני בן ה8 עולה לכיתה ב נמצא בחינוך מיוחד(כיתה קטנה בבהס רגיל). כששואלים אותי מדוע הוא בחינוך מיוחד אין לי תשובה. אנחנו בעלי תשובה ולפניי כשחצי שנים יצאו מקהילה מאוד סגורה. מאז הילד עבא למסגרות אחרות שם הבחינו כי הילד עם מס בעיות. בהתחלה היו בטוחים שזה אוטיזם ומאחר ולא ראיתי את מה שהם ראו פשוט השגתי לו גננת שילוב, עבר 3 סדרות של ריפוי בעיסוק, 2 סדרות של קלינאית תקשורת. בגן חובה השארתי אותו שנה נוספת למרות שהיה גדול- זה היה מתבקש! ואז גם עבר לגן שפתי. בגן נורא התעקשו על אבחון תקשורת כי היה הרבה מתבודד והייתה חזרתיות ובעיה בגמישות מחשבתית ואילו בקופח שללו. הפסיכיאטרית שראתה אותו אמרה שאלו חרדות ולא אוטיזם. נכון להיום הוא סיים כיתה א ויש לו חברים אך הלב שלי אומר שקיימת בעיה. אולי לא אוטיזם אבל קשה לי שאין לי הגדרה. מצד שני נורא נורא נורא קשה איתו בבית. ראשית אין מצב לנהל איתו שיחה הוא נורא לא קשוב גם אם אצא איתו לערב כיף רק אני והוא ואנסה לשוחח איתו כל מה שהוא יאמר לי זה אפשר את הטלפון?? בגן השעשועים הוא כל הזמן עושה שטויות נוגע במים מטפס מחפש "מקומות סודיים" ולא הולך בכל למשחקים. בבריכה בעלי היה איתו ניסה לדבר עם חברים וכשהילד קרא לו והוא לא ענה הוא עקץ אותו כדי שיתייחס. רצה חוג כדורגל רשמתי איתו וכשהלכנו לראות אותו כמעט בכיתי.. הוא לא קשוב למאמן לא הבין בכלל מה רוצים ממנו ועשה דברים לא קשורים. עכשיו הוא בחוג שחיה הוא משתתף אבל תמיד אחרון תמיד איתי כאילו לא מבין מה רוצים.. יוצא המון פעמים מהבריכה כדי לתת לי חיבוק או לשאול שאלה..עד היום לפחות 4 פעמים בשבוע בורח לו פיפי הלילה. וזה באמת על קצה המזלג. אני מציינת שבלימודים בגיתה הוא בקצב והוא בסדר. המורה לטענתה לא רואה קשב וריכוז. אך אני לא מבינה אני צריכה הגדרות. לא ברור לי מה הבעיה של הילד. אני מוכנה לעשות כל מה שיאמרו לי וללכת לאן שצריך אך מרגיש לי שעדיין לא מצאתי את האיש מקצוע הנכון שיבוא ויגדיר את הבעיה. למי אני פונה? איזה אבחון צריך? ומה נשמעת הבעיה של הילד?

תשובה:  אובדת עצות - (מיכל דביר קורן)


שלום רב,
את מתארת ילד מורכב שמתמודד עם דיי הרבה קשיים. ברור שנחוץ תהליך אבחון מקיף שיביא בחשבון גם הבטים קוגניטיבים, גם רגשיים וגם התנהגותיים, וכן יעשה איסוף של מידע מכם ההורים ומצוות בית הספר. אני מציעה להתייעץ עם השירות הפסיכולוגי החינוכי שמלווה את הכיתה שלו היכן כדאי לערוך אבחון מקיף, וכדאי שיהיה זה במקום שיש בו צוות רב מקצועי הכולל פסיכולוגית קלינית ו/או התפתחותית ורופאה נוירולוגית/פסיכיאטרית כמו מרפאה.
בהצלחה רבה, מיכל
 X