שאלה: אבחון תקשורת - (פ)
שלום, בני בן 6 ו10 ח'. ביתה א' קטנה ל'ל. נולד פג ומאז אנו באבחונים בלי הפסקה וגם לא מוצאים לו מסגרת מתאימה.
ניסינו חינוך מיוחד, קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק, בגן הייתה תרפיה באומנות ועכשיו נידבו אותנו לקחת מורה מתקנת ושום דבר לא מתקדם.
היום היינו אצל ניורולוגית והיא אמרה לפנות שוב להתפתחות הילד שיעשו לו אבחון תקשורת לשלול ספקטרום אוטיסטי.
הממצאים של אבחונים העלו בעיות רגשיות, ליקוי למידה, בעית קשב ןריכוז ואינטליגנציה בתחום הנמוך של הנורמה. כיצד מתבצע אבחון זה? בהתחשב בכך שמגיל 0 הילד עובר אבחונים בהתפתחות הילד של תל השומר (עד גיל 5 שנכנס לחינוך מיוחד וקופה לא רצתה לממן יותר הפניות) זה הגיוני שלא הצליחו לאבחן בעית תקשורת עד כה? יש לציין שבגיל 2 כן אמרו שיש חשד לבעית תקשורת ראשונית אך לאחר מכן בכל האבחונים זנחו זאת והתמקדו בבעיות למידה וקשב וריכוז.
תודה.
תשובה: אבחון תקשורת - (0)
שלום רב,
באמת מוזרה ההתנהלות שאת מתארת. אם היה חשד שנזנח להפרעת תקשורת ראשונית, איך פתאם הוא נעלם ולמה הוא חזר לפתע? יכול להיות מצב שבו מתקיימים קשיים מקבילים (לקות למידה, הפרעת קשב וריכוז, בעיות רגשיות וכו) אבל חשוב לבדוק אם מדובר בתנאים נילווים לאיזה הפרעה ראשונית ברורה יותר או שמדובר בחלק מסינדרום רחב היקף (כמו למשל הפרעה בספקטרום האוטיסטי).
ייתכן ונכון יותר לפנות שוב להתפתחות היחד להערכה מקפת שתכלול ADOS כדי שניתן יהיה לבסס בצורה טובה יותר / או לשלול לצורך העניין, הפרעת תקשורת ראשונית, ולפי הממצאים לעצב תכנית התערבות חינוכית וטיפולית המתאימה לצרכיו של בנכם.
שיהיה בהצלחה וחג שמח!!