על הספה - פורומי מומחים

פורום אבחונים

בן שנתיים ו5

פורום אבחונים

פורום אבחונים הפורום מנהול עלידי מכון אפיקים אפיקים הנו מכון פרטי, אשר מתמחה עריכת אבחונים פסיכולוגיים, אבחונים פסיכודיאגנוסטים, אבחוני מסוגלות הורית, איבחונים דידקטיים, איבחונים פסיכו-דידקטיים, אבחונים התפתחותיים, ועוד.

צוות אפיקים מורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אשר לכל אחת ואחד מהם מומחיות בתחומים הקשורים לסוגיות כגון קשיי למידה, קשיים רגשיים, קשיים בתקשורת, הערכות פסיכו-דיאגנוסטיות, מסוגלות הורית ועוד. באפיקים, בעזרת בחינתם של הצרכים האבחוניים בכל פנייה, מתבצעת התאמה לאנשי המקצוע, לכלים האבחוניים ולפורמט המתאימים ביותר. האבחון עצמו כולל ניתוח מעמיק של הממצאים, ועל מנת שיעשה בו שימוש מועיל, ניתן בסיומו משוב אישי מפורט וייעוץ בנוגע להמלצותיו.

הפורום עוסק בכל נושא האבחונים : אילו סוגים של אבחונים קיימים וכיצד יודעים איזה אבחון מתאים ומתי? כיצד קוראים ומבינים את תצאות האבחון? מתי כדאי לפנות לאבחון וכמה זמן אורך התהליך?

תחומי הפורום:

* אבחוני מסוגלות הורית
* איבחונים דידיקטיים
* איבחונים פסיכו דידיקטיים
* איבחונים התפתחותיים
* איבחונים נוירופסיכולוגיים
* הערכות מסוכנות
* איזה איבחון מתאים ומתי.
* קריאת תוצאות האיבחון.
* מתי כדאי לפנות לאבחון ואיך....

הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.

כל מה שצריך לדעת על אבחונים

מכון אפיקים באתר על הספה

לאתר המכון

מכון אפיקים בפייסבוק

שאלה:  בן שנתיים ו5  -  (טל)


שלום. בני בן שנתיים ו5 נמצא איתי בבית, עם עיכוב שפתי- יש לו די הרבה מילים אבל לא מצרף וגם לא אומר משפטים עדיין. מבחינת הבנה יש כמה דברים שמטרידים אותי למשל אם אקרא בספר סיפור ואשאל אותו איפה משהו מסוים לרוב הוא לא יצביע על הפריט. אולי יסתכל לכיון. מנגד כשהוא עם עצמו הוא יכול לעיתים לתאר את מה שהוא רואה. וגם בכללי נראה שלא כל הוראה שאני מבקשת ממנו הוא מבין- בעיקר הוראה מורכבת. לפעמים אם אדגים לו פעם אחת, בפעם השניה הוא יבין טוב יותר. יודע להתאים צורות, צבעים לא בדקתי אבל אני חושבת שהוא עדיין לא בכיון. כשמעוניין במשהו או שמצביע לכיון, או מושיט יד או שמוביל אותנו או אומר אם יודע. בנוסף יש לו הרבה גיבריש שמברבר לעצמו, כשפונה אלינו מדבר במילים מובנות יותר: קח, תן, עוד, מים ומשיב בכן או לא. מוטורית לא הבחנתי בבעיה: משחק יפה בגן שעשועים, נהנה מטיפוס, משחיל, עושה פאזלים, מצייר, מדביק מדבקות, אוהב לרקוד, מוחא כפיים וכו. חברתית משחק יפה מצטרף לאחים שלו בזמן משחק וכו. עוד עניין קצת מטריד זה שאם שומע שיר מוכר בשניות הראשונות מקשיב ונראה מעט שקוע. יודע לתת נשיקה, להצביע, לנפנף לשלום (אבל לא בצורה של לסגור את האצבעות אלא רק נפנוף כל כף היד) מה התרשמותך לאור זה?

תשובה:  בן שנתיים ו5 - (מיכל דביר קורן)


שלום טל,
אני מניחה שאת תארת מגוון התנהגויות של בנך כדי להבין האם הוא מעוכב בהתפתחותו או לא, אבל הערכה התפתחותית לא מבוססת רק על מה שילד עושה/לא עושה, כלומר לא רק על איזה יכולות וכישורים נרכשו, אלא גם על התמודדות, התנהגויות ויצירת קשר חברתי ורגשי. אני מציעה להתבונן באתר של טיפת חלב או באתרים דומים שניתן דרכם לערוך מעין "בדיקה התרשמותית ראשונית" ולראות איפה הוא עומד בערך, ולצד זה, אם את מודאגת לפנות להערכה התפתחותית אצל רופא התפתחותי, ו/או קלינאית תקשורת או מרפאה בעיסוק עם ניסיון התפתחותי.
בהצלחה
מיכל
 X