התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים, תחושת תקיעות, רצון להגשמה עצמית, פוסט טראומה, משברי חיים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה בעבודה עם מבוגרים ונוער במקרים של חרדה, דיכאון, משבר וצמתי דרכים, תחושת תקיעות, צורך להגשמה עצמית.
התמחות: התמודדות רב דורית במשפחה, זוגיות והדרכת הורים. משברים בשלבי מעבר בחיים (סוף גיל ההתבגרות, משבר ''אמצע החיים'', פרידות וגירושים, פרישה לגמלאות, יציאת אחרון הילדים מהבית וכד'), טיפול בטראומה, אבל ואובדן, תחושת חוסר אונים, דיכאון וחרדה.
אזור בארץ: ירושלים והסביבה, אונליין
שפה: עברית, אנגלית
פסיכולוג קליני מומחה ובעל ניסיון רב בטיפול אינדיווידואלי וזוגי, הדרכת הורים, טיפול בגיל השלישי ועוד. משלב גישות פסיכולוגיות קלאסיות וחדשניות בהתאם לצרכי המטופלים והעדפותיהם.
התמחות: מטפלת אונליין. טיפול בתחום של מצבים רגשיים מורכבים כגון דכדוך, חרדה ולחצים. קשיים ביחסים וסוגיות בהורות.
אזור בארץ: שרון,נתניה, עמק חפר
שפה: עברית, אנגלית
אני מזמינה אותך למפגש אישי ומקבל, תוך שילוב של ידע והבנה מקצועיים. ביחד נפתח את מה שמעסיק אותך ונטפל בקשיים ובמקומות שיצאו מאיזון, על מנת ליצור שינוי ואיזון מחודש.
התמחות: לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים
אזור בארץ: מרכז,שרון,הרצליה,רעננה,כפר סבא,רמת השרון
שפה: עברית
טיפול והדרכת הורים לילדים ובני נוער המתמודדים עם קשיים התפתחותיים שונים: קשביים, התנהגותיים, חברתיים, ויסות רגשי וחושי, קשיי תקשורת ואוטיזם.
התמחות: מצבי משבר, תחושת תקיעות -משברי חיים, חרדה ואו דיכאון. תחושת פגיעות או התמכרות.
אזור בארץ: רמת השרון, תל אביב ואזור השרון
שפה: עברית
פסיכותרפיסט בגישה דינמית פסיכואנליטית ומטפל זוגי מוסמך. מטפל באופן המותאם ביותר אליכם מתוך מגוון גישות וכלים טיפוליים. לטיפול על פי הצורך: תהליך עמוק וארוך טווח, או טיפול קצר מועד.
התמחות: אבחון וטיפול לכל הגילאים כולל מבוגרים במגוון שיטות מתחום הפסיכולוגיה החיובית( NLP ) ומתחום גופנפש -ביופידבק, SE ו – EFT, בנוסף התמחות בטיפול בקשב באמצעות ביופידבק.
אזור בארץ: אשקלון
שפה: עברית,אנגלית
אני מציעה מרחב טיפולי לילדים, נוער ובוגרים. שיטת הטיפול מגוונת ונטולת סיסמאות. מוצאת את אפיק התקשורת המתאימה לכל אדם בנפרד, לומדת להכיר אותו ובוחרת עבורו את שיטת הטיפול המתאימה לו ביותר. ה
התמחות: קשישים,דיכאון,אבל ואובדן,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית, אנגלית
מטפלת במבוגרים, מתבגרים ומדריכה הורים. הטיפול מתאים למי שחווה קושי ומצוקה בחייו, בכל תחום. מתמחה בסובלים מהשמנה ובולמוסים, במי שנפגעו מיחסים עם נרקסיסטיים, הורות, ובגיל השלישי.
התמחות: בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים, חרדה ופוביה, CBT
אזור בארץ: שרון,נתניה
שפה: עברית
הטיפול מיועד לזוגות המתמודדים עם קשיים בזוגיות או בהורות , בכל שלבי החיים, למשפחות המעוניינות בטיפול המשלב הורים וילדים, וכן לבוגרים או מתבגרים המעוניינים בטיפול CBT ממוקד.
התמחות: משברי חיים, דיכאון, חרדה, פוסט טראומה, אבל ואובדן, פגיעות מיניות, טיפול זוגי, להט''ב, סיבות פסיכוסומאטיות ועוד.
אזור בארץ: שפלה,דרום
שפה: עברית,ספרדית,אנגלית
פסיכותרפיסטית ,מטלפת בכירה בשרות הפסיכולוגי בשער הנגב ובאופן פרטי. פגיעות מיניות, אירועי מלחמה, תאונות דרכים או מצבים פיזיים ונפשיים אחרים, מטפלת במבוגרים כולל להט"ב
התמחות: בריאות הנפש,דיכאון,חרדה,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,פעוטות,טיפול במתבגרים,הגיל הרך, מבוגרים, אוטיזם,ASD,חרדה,טראומה,דיאדי, אנקופרזיס,הרטבה
אזור בארץ: אונליין בלבד
שפה: עברית,רוסית,אנגלית
פסיכולוג בהתמחות קלינית. טיפול און ליין במתבגרים,מבוגרים והורים, בגישה אינטגרטיבית (דינאמי, CBT), ממוקד מטרה/ארוך טווח. מרחב מותאם, יציב, בטוח– נגיש מהבית.
התמחות: טיפול פסיכולוגי במבוגרים ומתבגרים, משברי חיים, דיכאון, חרדות, בעיות בזהות המינית, בעיות בזוגיות, הפרעות אכילה.
אזור בארץ: כפר סבא, שרון
שפה: עברית
טיפול פסיכולוגי במבוגרים ומתבגרים, במגוון רחב של תחומים. אני מאמינה בישירות וכנות, בדו-שיח אמפתי, מכבד ורגיש, שמותאם לקצב ולצרכים של כל מטופל.
התמחות: חרדה ופוביה, דיכאון, אבל ואובדן, פוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים, הפרעות אכילה, שאלות זהות מינית, הדרכת הורים
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית
מטפלת במבוגרים מתמחה בטיפול במבוגרים צעירים (גילאי 20-30) בשאלות של זהות אישית, קשרים בין אישיים והתמודדות עם טראומות.
התמחות: קשיים רגשיים, התמודדות עם משברי חיים, חרדה ופוביה, דיכאון אצל מבוגרים, אבל ואובדן, פוסט טראומה, טיפול בילדים ומתבגרים, שליטה בכעסים, קשיים חברתיים וזוגיים.
אזור בארץ: מרכז,שרון,הרצליה,רעננה,כפר סבא,רמת השרון,הוד השרון
שפה: עברית, אנגלית
פסיכותרפיסט מוסמך ודוקטורנט לפסיכותרפיה בלונדון. מומחה בטיפול במתבגרים ובמבוגרים ובהדרכת הורים. בעל ניסיון בטיפול בחרדות, טראומות, דיכאון ותחושות תקיעות אישית ומקצועית.
התמחות: מצבי תקיעות ומשברי חיים ,דיכאון ואובדן, הדרכת הורים ,קושי ביחסים בין אישיים ,אימהות, זוגיות.
אזור בארץ: הושעיה וטבריה וגליל תחתון
שפה: עברית,אנגלית
הטיפול מתאים למי שמחפש/ת להעמיק את המבט פנימה אל תוכו/ה , בתוך קשר טיפולי ומפגש. אני מגיעה מגישה פסיכודינמית הומניסטית והוליסטית הפוגשת את האנושי על חולשותיו וכוחותיו בתוך העולם.
התמחות: קשישים,דיכאון,אבל ואובדן,פוסט טראומה,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,שפלה
שפה: עברית
מטפל במתבגרים, מבוגרים וגיל הזהב. בעל ניסיון בטיפול בחרדה, לחץ נפשי, דימוי עצמי, טראומה ומשבר, דיכאון, מערכות יחסים, משברי חיים ואובדן, פגיעות מיניות
התמחות: פסיכולוג קליני בעל נסיון רב בעבודה עם מבוגרים ומתבגרים: חרדה, מחשבות טרדניות, דכאון, משברי חיים (גירושין, אובדן), התמכרויות
ודימוי עצמי נמוך.
אזור בארץ: הרצליה, אזור השרון, מטפל אונליין
שפה: עברית, אנגלית ספרדית
מטפל במחשבות טורדניות, חרדה, דכאון, קונפליקטים בנאישיים, קשיים בזוגיות ובהגשמה עצמית בתחום התעסוקתי. דגש מיוחד בהעצמת הזהות האישית, ומציאת משמעות בחיים.
הדרכת הורים הינה מפגש בין הורי הילד אשר זיהו קושי בהתפתחותו או בתפקודו הרגשי / התנהגותי /חברתי לבין איש מקצוע אליו פנו או הופנו לקבלת מענה. זהו כלי טיפולי אשר מהווה חלופה לטיפול פסיכולוגי או פרא רפואי או כטיפול מלווה ומסייע לטיפול המקצועי בילד. הדרכת ההורים בעיקרה הינה מתן כלים ויעוץ תוך כדי איסוף מידע מההורים על ילדם. מחקרים מראים כי הורים אשר לומדים להתבונן בילד ולדווח על התפתחותו מגיעים למידע המשקף לרוב את אותן תוצאות אשר יתקבלו באבחון פסיכולוגי. ההנחה הבסיסית היא כי ההורים מכירים את ילדם בצורה הטובה ביותר, לרוב יותר מכל איש מקצוע וכי השפעתם על הילד היא גדולה בהרבה מזו של איש מקצוע. כמו כן, ילד יפיק יותר, יצבור ביטחון רב יותר כאשר העזרה לקשייו מגיעה וניתנת מהוריו ולא מזר ולשם כך צריכים ההורים הנחיה כיצד לתת לו את המענים המדוייקים להם זקוק.
לכל מקצוע ישנה הכשרה כלשהי- אם באמצעות חניכה וחפיפה או הכשרה לימודית באורך כזה או אחר. להורות, התפקיד המשמעותי והחשוב בחיינו- אין הכנה ואין הכשרה. מרגע היוולדם ועד סוף חיינו אנו מהווים מקור תמיכה, מוקד לציפיות של הילד ושל החברה. אבל בכל שלב התפתחותי, אנו נדרשים לשנות את סגנון ההורות שלנו והילדים זקוקים מהוריהם לדברים שונים. יותר מזה, כל ילד במשפחה הוא שונה ודורש מההורים סגנון התמודדות אחר.
הדרכה הורית הינו ענף יעוצי שהתפתח בשנים האחרונות כתגובה לאופנה הדמוקרטית בניהול המשפחה. מצד שני, אפשר לומר כי הדרכות הורים על סוגיהן השונים הם תוצר של ההבנה לגבי חשיבות המידע שיכולים הורים לרכוש ובכך להיות הורים טובים עוד יותר לילדיהם.
בעידן המודרני, בו לילדים נגישות אינסופית למידע, הם חשופים בין היתר גם לתכנים אלימים ובלתי מותאמים לגילם. מצד שני, מדברים על העצמתם, הורים רוצים לתת לילדיהם תחושת כוח ומסוגלות ולעיתים מבלבלים את חופש הבחירה בחופש מוחלט. התוצאה של תהליכים אלו היא אובדן הסמכות ההורית.
בתהליך, עובדים עם ההורים על היחסים עם הילדים, על תפיסתם את מעמדם ההורי ועל דפוסי התקשורת בבית. הדרכת הורים משלבת גישות קוגניטיביות (שינוי דפוסי חשיבה של ההורים) והתנהגותיות כמו גם גישות מערכתיות ומשפחתיות. מקובל מאוד לערוך חלק או את כל המפגשים בבית המשפחה כך מתאפשר למדריכ/ה לראות "בשידור חי" את דפוסי התקשורת ואת דרך התנהלות הבית ולהתייחס לחוזקות ולקשיים בתוך המשפחה.
לטיפול במתבגרים מגיעים הורים למתבגרים המרגישים כי דרכי התקשורת או ההתנהלות המשפחתית יצאה משליטה, הורים למתבגרים מתקשים להטיל סמכותם על ילדים ומאבדים שליטה על ניהול המשפחה. כמו כן ההדרכה מתאימה מאוד גם במקרים בהם במשפחה ילד עם לקות למידה או ילדים בעלי נכויות התפתחותיות או חולי כרוני ואז מתמקדת ההדרכה על מתן מקום לכל ילדי הבית, על דפוסים של הגנת יתר ועל הדרכת ההורים בניהול הטיפול המיוחד.
ההדרכה כאן היא ממוקדת הווה וממוקדת התנהגות ואין מטרתה, בניגוד לטיפול פסיכולוגי, לחקור את עברו של המטופל, את יחסיהם של ההורים עם הוריהם וכן הלאה. ההדרכה היא כלי נפלא ויעיל, כאשר מדובר בהורים למתבגרים המצליחים ליישם את ההדרכה. הורים למתבגרים המתקשים להעביר את המידע שמקבלים מהתיאוריה למעשה, לסיטואציות היומיומיות, רצוי שיפנו לתהליך רחב ומקיף יותר אשר יבדוק ויטפל בקשיים בעטים לא מצליחים ליישם את ההדרכה.
ראשית, ההדרכה אמורה לתת להורים ידע ומידע. נושאי הידע הם מגוונים – מידע אודות התפתחות של ילדים, השלב ההתפתחותי בו הוא נמצא ילדם ולמה זקוק מהם בשלב זה. בזמן הטיפול ניתנים דגשים על עולמו הרגשי של הילד וכיצד התנהגות ההורים יכולה לווסת קשיים רגשיים כמו גם להעצימם. בנוסף ניתן לקבל מידע אודות זכויות, שירותים, דרכי טיפול, כלים ומחקרים.
בניגוד לטיפול פסיכולוגי בו המטפל עוזר למטופל להגיע לתובנות בעצמו, המדריך או המדריכה יבואו עם אג'נדה ברורה כיצד הדרך הנכונה להתמודד עם הקשיים ויתן כלים ממשיים ו"הוראות הפעלה". יתכן ואף חשוב שהמדריך ותפיסת עולמו יתאימו לתפיסת עולמכם וכי מטרות ההדרכה יהיו ברורות עוד פני תחילת התהליך. הדרכה טובה היא כזו אשר מתחשבת באורח החיים של המשפחה ומתאימה את ההנחיות לתרבות ולחיי המשפחה עד כמה שניתן.
בתוך התהליך , נעשה תהליך העצמה וביסוס הסמכות של הורים. הורים כמנהיגים הם הורים אשר לוקחים שליטה על ניהול חיי הבית, יש להם את הידע והכלים להנהיג את המשפחה ולהביאה למקום אליו הם רוצים להגיע. להורים צריך להיות חזון וראייה של עתיד ילדיהם. ילדים צריכים לדעת כי ההורים יודעים מה לעשות שיוכלו להתמודד עם בעיות וקשיים. כך רוכשים הילדים בטחון. הורים שירכשו בחזרה את בטחונם ביכולתם להנהיג את המשפחה יעבירו את הביטחון הזה לילדיהם.
עוד חשוב לדעת כי המדריך או המדריכה צריכים להיות אנשי מקצוע המכירים את השלב ההתפתחותי של הילד מספיק טוב כדי להתריע במידה ונראה שהבעיה מורכבת יותר ודורשת אבחון או התערבות טיפולית רחבה יותר .
כאשר הורים מרגישים כי אבדו שליטה על המשמעת של ילדיהם, הורים למתבגרים שאינם מצליחים להציב גבולות וכל חיי המשפחה תלויים במידת שיתוף הפעולה של הילד. כאשר הורים מוצאים עצמם מתלבטים אם לצאת מהבית או לתכנן תכניות בגלל חשש מהתנהגות ושיתוף הפעולה של הילד- סימן שהמנהיגות ההורית אינה ברורה בבית. כאשר הורים צריכים "לבקש רשות" או לקוות שילדם ישתף פעולה- רצוי לפנות להדרכה. ככל שהזמן יעבור- הבעיות יגדלו עם הילד. ילד בן שנתיים שמסרב לקום כשקוראים לו, אפשר לקחת אותו על הידיים. כשיהיה בן 6 או 7 זה יהיה קשה מאוד ומאוחר יותר- בלתי אפשרי.
כאשר קיימת בעיית ויסות וקושי במעברים אצל ילדים בגיל הרך-סביב שינה, אכילה, מקלחות. ילדים אשר מתקשים ובוכים מאוד במעברים כנראה יש בעית ויסות וניתן לטפל בה. במקרים אלו כדאי לשלב הדרכה על ידי מרפאה בעיסוק כדי לערוך אבחון סנסורי יחד עם הדרכה אשר תתמקד בהתנהלות ההתנהגותית של ההורים מול הילד. קשיים בויסות החושי משפיעים ישירות על יכולת הויסות הרגשי וההתנהגותי של הילד ורצוי לטפל בהם בהקדם ולחסוך מהילד ומהוריו חודשים או שנים של תסכול מתמשך. ילדים עם קשיי מעבר למזון מוצק, גמילה מחיתולים, גמילה ממוצץ וכדומה.
ילדים בעלי צרכים מיוחדים- לעיתים נדרשת הדרכה על ידי איש מקצוע מתחום השיקום המכיר את צרכים היחודיים של הילד. במקרים אלו ההדרכה תעסוק לרוב גם בהתנהלות מול האחים של הילד בעל הצרכים המיוחדים.
הדרכת הורים לילדים עם לקויות למידה ו/ או בעיות קשב וריכוז- בתהליך זה תתן להורים כלים ישומיים בנוגע לעזרה בלימודים, ארגון הסביבה וסדר היום של הילד, התנהלות מול בית הספר ומידע בנוגע לשירותים וזכויות.
בעיות התנהגות, בעיות חברתיות ורגשיות של ילדים- במיוחד בגילאי בית הספר, כשילד אינו עוד "רך" וכבר רכש כוח פיזי והתנהגותי (אלימות מילולית או פיזית, השלכת חפצים, סרבנות, התעלמות מההורים וכו') , הדרכת הורים במקרים אלו הינה הכרחית אך לרוב אינה מספיקה, יש לבדוק האם התפתחו קשיים רגשיים אחרים אצל הילד והאם הוא זקוק לעזרה כלשהי במקביל להדרכת ההורים.
ההדרכה יכולה להתבצע בקבוצת הורים או בצורה פרטנית. היא יכולה להתרחש בבית או בקליניקה. הנה כמה יתרונות וחסרונות של סוגיה השונים של הדרכות הורים שונות:
ההדרכה בקבוצה בדרך כלל מאגדת הורים לילדים סביב אותם גילאים לדוגמה הורים למתבגרים, וסביב אותן סוגיות. בקבוצה ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים, למצוא תמיכה בקשרים הנוצרים עם הורים המתמודדים עם קשיים דומים, ובעיקר לקבל "אישור" על כך שלא רק אצלי יש בעיות ותהליך נורמליזציה זה מהווה שחרור מתחושות האשמה והוא חלק מתהליך ההעצמה.
הדרכה פרטנית עוסקת כולה במשפחה ובילד. היא יכולה להתרחש כולה בקליניקה, ולהסתמך על דיווחי ההורים או על תצפית בילד ובאינטראקציה שלו עם ההורים בקליניקה. כמו כן יכולה להתרחש הדרכה בחלקה או כולה בבית. בבית, מקבל המדריך אינפורמציה אותנטית וחשובה, מתצפית באירועים של חיי היום יום ובתגובה של ההורים ושל הילד. מצד שני, משפחות מסוימות עשויות להרגיש אי נוחות כאשר המדריך צופה בבית.
תלוי בקושי בעטיו פונים להדרכה. חשוב לבדוק כמה ניסיון וידע יש למדריך בקושי הספציפי בגללו פניתם למדריך או מדריכה. כאשר הבעיה הינה בעיה התנהגותית של ילד בגיל הרך, ויש להורים קושי בהצבת גבולות, יתכן ואשת מקצוע אשר עברה הכשרה כמדריכת הורים במוסד מוכר תתן מענה מקצועי הולם.
כאשר לילד קושי התפתחותי מורכב יותר, חשוב כי ההדרכה תינתן על ידי איש מקצוע מומחה בתחום התפתחות הילד. כאשר לילד בעיות רגשיות /נפשיות /חברתיות והוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, חשוב כי גם ההורים יקבלו הדרכה מאותו איש מקצוע.
עובדים סוציאליים המתמחים בתחום התפתחות הילד יכולים לתת מענה טוב להורים לילדים בגיל הרך ולילדים עם קשיים התפתחותיים. כמו כן אנשי טיפול (עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ) המתמחים בתחום השיקום יכולים לתת הדרכה להורים לילדים עם נכויות התפתחותיות.
אנשי מקצוע מתחומי מקצועות הבריאות – קלינאית תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק- ידריכו את ההורים בנוגע לתרגול עם הילד בתחומי המוטוריקה והשפה בהם מטפלים.