אודות על הספה   |  הרשם לניוזלטר שלנו   |  צור קשר                                                               הרשמה לאינדקס על הספה   |  כניסת מטפלים רשומים   |     על הספה בפייסבוק
לוגו על הספה
שירי נדב-פסיכותרפיסטית -   

פסיכותרפיסטית

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים, תחושת תקיעות, רצון להגשמה עצמית, פוסט טראומה, משברי חיים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית

פסיכותרפיסטית עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה בעבודה עם מבוגרים ונוער במקרים של חרדה, דיכאון, משבר וצמתי דרכים, תחושת תקיעות, צורך להגשמה עצמית.

יונתן גבע-פסיכולוג קליני מומחה -   

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: התמודדות רב דורית במשפחה, זוגיות והדרכת הורים. משברים בשלבי מעבר בחיים (סוף גיל ההתבגרות, משבר ''אמצע החיים'', פרידות וגירושים, פרישה לגמלאות, יציאת אחרון הילדים מהבית וכד'), טיפול בטראומה, אבל ואובדן, תחושת חוסר אונים, דיכאון וחרדה.
אזור בארץ: ירושלים והסביבה, אונליין
שפה: עברית, אנגלית

פסיכולוג קליני מומחה ובעל ניסיון רב בטיפול אינדיווידואלי וזוגי, הדרכת הורים, טיפול בגיל השלישי ועוד. משלב גישות פסיכולוגיות קלאסיות וחדשניות בהתאם לצרכי המטופלים והעדפותיהם.

אורי קשת-פסיכולוג קליני מומחה -   

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: הפרעות אכילה, חרדה ופוביה, דיכאון, בעיות במיניות וזהות מינית, התמודדות עם משברי חיים, עבודה עם ספורטאים
אזור בארץ: תל אביב, רמת גן, גבעתיים, אזור המרכז
שפה: עברית,אנגלית

פסיכולוג קליני מומחה המטפל בקשיי תפקוד,דיכאון והפרעות מצב רוח, חרדה, קשיים ביצירת יחסים בין אישיים, פגיעה בערך העצמי, וכן מגוון רחב של קשיים רגשיים. ניסיון רב בעבודה עם הפרעות אכילה ועבודה ע

שרון עיני-פסיכותרפיסטית מוסמכת מומחית בטיפול בפוסט טראומה, חרדה, התמכרויות -   

פסיכותרפיסטית מוסמכת מומחית בטיפול בפוסט טראומה, חרדה, התמכרויות

התמחות: בריאות הנפש, חרדה ופוביה, דיכאון, טראומות, אבל, טיפול בזוגיות, טיפול בהורות, התמודדות עם משברי חיים לצד ריפוי עבור המבקש שינוי בחייו, ניסיון רב שנים בטיפול בחרדה ובטראומה
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,שרון,הרצליה
שפה: עברית

החיים כמו החיים, מזמנים לפתחנו עליות ומורדות, משברי חיים ואתגרים. קושי, אובדן, דיכאונות, חרדות וכיוצא באלו, הם לא פעם בלתי נמנעים. לצד זאת, הם מהווים הזדמנות לשינוי, מומחית לטיפול בפוסט טראו

שירי מילר-פסיכותרפיסטית ועו''ס קלינית -   

פסיכותרפיסטית ועו''ס קלינית

התמחות: בריאות הנפש, חרדה, דיכאון, אבל ואובדן, פוסט טראומה, מתבגרים, הריון לידה וטיפולי פוריות, מערכות יחסים וזוגיות.
אזור בארץ: מרכז,רמת גן,גבעתיים,אונליין
שפה: עברית,אנגלית

פסיכותרפיסטית ועו''ס קלינית מומחית. מנוסה בטיפול במבוגרים ומתבגרים. מטפלת בדיכאון, חרדה, משברי חיים, טראומה, פריון, הריון ולידה. הטיפול בגישה פסיכואנליטית, קשוב ומותאם למטופל.

נורן ניומן-עובדת סוציאלית, מטפלת פרטנית, זוגית ומשפחתית מוסמכת ומדריכת הורים -   

עובדת סוציאלית, מטפלת פרטנית, זוגית ומשפחתית מוסמכת ומדריכת הורים

התמחות: אתגרים בזוגיות, קשיים בהורות וביחסי הורים-ילדים. חרדה ודיכאון, דימוי עצמי נמוך, אבל ואובדן, התמודדות עם משברי חיים, היריון ולידה, התפתחות והשתנות.
אזור בארץ: חיפה, חוף כרמל, אזור הקריות, טבעון
שפה: עברית

מטפלת ביחידים, זוגות ומשפחות. מומחית בהתמודדות עם מעברים ומשברי חיים, קשיים רגשיים ואתגרים בזוגיות ובהורות – עם ניסיון בהחזקה של תהליכי עומק לצד קידום שינוי ממשי בחיים וביחסים.

סבינה שופטן-מטפלת פרטנית, זוגית ומשפחתית מוסמכת MSW -   

מטפלת פרטנית, זוגית ומשפחתית מוסמכת MSW

התמחות: בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים וEMDR
אזור בארץ: מרכז,מודעין, נס ציונה, ראשון לציון, שפלה ואונליין
שפה: עברית,פורטוגזית,ספרד

בקלינקה אני מציעה מגוון טיפולים רגשיים: טיפול פרטני רגשי,שכול ואבל, EMDR,טיפטל זוגי, טיפול משפחתי והדרכת הורים. ספקית של משרד הביטחון וביטוח הלאומי

זיו עזריה מזרחי-עובדת סוציאלית קלינית -   

עובדת סוציאלית קלינית

התמחות: חרדה ופוביה,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: טיפול אונליין,חיפה
שפה: עברית

עובדת סוציאלית קלינית, מטפלת במבוגרים (נשים וגברים) בטראומה, דחק, אבדן ושכול, חרדות ודכאון. מוסמכת להדרכת הורים ממכון אדלר.

אסיה גינדין-עו''ס קלינית ופסיכותרפיסטית מדריכה, LCSW  -   

עו''ס קלינית ופסיכותרפיסטית מדריכה, LCSW

התמחות: עו''ס קלינית (LCSW) ופסיכותרפיסטית מדריכה. גישה דינמית בשילוב EMDR, גשטלט וטיפול באמנות. התמודדות עם משברי חיים, חרדה, דיכאון, בעיות ביחסים, טראומה.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, מרכז
שפה: עברית,רוסית,אנגלית

עו''ס קלינית (LCSW) ופסיכותרפיסטית מדריכה. גישה דינמית בשילוב EMDR, גשטלט וטיפול באמנות. התמודדות עם משברי חיים, חרדה, דיכאון, בעיות ביחסים, טראומה.

אוריה לוינגר-פסיכולוג קליני מומחה -   

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: חרדה ופוביה, דיכאון, אבל ואובדן, התמודדות עם משברי חיים, קשיי ויסות, קשיים חברתיים, סוגיות של זהות, הפרעות אכילה.
אזור בארץ: מודיעין וירושלים
שפה: עברית,אנגלית

מטפל בילדים נוער ומבוגרים בגישה דינמית בשילוב כלים קוגנטיביים התנהגותיים (CBT) ומקיים הדרכות הורים. עובד בבי''ח הדסה עין כרם ובקליניקה פרטית במודיעין ובירושלים.

יעל בר-און-פסיכולוגית קלינית -   

פסיכולוגית קלינית

התמחות: מטפלת מגיל 16 ומעלה ויוצרת קשר מיטיב ומותאם. אשמח לעזור למי שחווה דיכאון, בעיות משפחתיות וזוגיות, אבל ואובדן, התמודדות עם משברי חיים, מיניות וזהות מינית.
אזור בארץ: כרמיאל, משגב, צפת
שפה: עברית

אני מאמינה בכח המרפא שבקשר, בבני אדם וביכולות המופלאות שלהם למצוא את הציר שיוביל להתמודדות, להתבוננות על הכוחות ועל החוזקות בחיים. מאמינה בגילוי משותף ובידיעה שבכל רגע טמונה בחירה.

הגר רוחין-מטפלת זוגית ומשפחתית -   

מטפלת זוגית ומשפחתית

התמחות: בעיות במיניות וזהות מינית,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: עמק חפר,חדרה
שפה: עברית

טיפול בזוגות ובמשפחות, טיפול בהורות - דיאדי והנחיית הורים. בעלת ניסיון בליווי משפחות ויחידים בתהליכי התפתחות ושינוי, המגיעים במהלך החיים או בעקבות טראומה ומשבר

יונתן עופרי-עובד סוציאלי קליני -   

עובד סוציאלי קליני

התמחות: הפרעות אכילה, בריאות הנפש, חרדה ופוביה, דיכאון, פוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים, טיפול במתבגרים, דימוי עצמי נמוך, חרדה חברתית.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן ורעננה
שפה: עברית

מטפל בילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים. התמחות בטיפול בהפרעות אכילה, פוסט טראומה, פוביות, חרדה, דיכאון, התמודדות חברתית וקשיים רגשיים. מאמין בקשר אישי מיטבי בהתאם למטרות הטיפול.

גיא קליגמן-פסיכולוג קליני מומחה פסיכולוג חינוכי מומחה ומדריך -   

פסיכולוג קליני מומחה פסיכולוג חינוכי מומחה ומדריך

התמחות: במבוגרים - בעיות ביחסים בין אישיים, תנודות בערך העצמי, דכאון וחרדה. בילדים ונער - בעיות ויסות רגשי, קשב,התנהגות ואתגרי ההורות,הערכת סיכון אובדני, דכאון וחרדה
אזור בארץ: ירושלים, טיפול אונליין
שפה: עברית

טיפול מבוסס על יצירת קשר אמפטי ומיטיב עם האדם הפונה בכל גיל. הטיפול אמור לשרת את המטופל, להוות פרק בחייו ולצייד אותו בכלים מגוונים להתפתחות אישית, ויסות רגשי, ותחושת ביטחון וערך.

אורית גבעוני ברמן-פסיכותרפיסטית מטפלת זוגית ומשפחתית -   

פסיכותרפיסטית מטפלת זוגית ומשפחתית

התמחות: תהליכי צמיחה והתפתחות אישיים וזוגיים. משברים זוגיים ומשפחתיים, התמודדות עם שכול ואבדן.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,עמק חפר
שפה: עברית

ניסיון רב בטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי. גישה טיפולית המבוססת על הבנה דינמית עמוקה והתאמת הטיפול לצורכי המטופלים, תוך מתן כלים יעילים ומעשיים להתמודדות אפקטיבית.

עדן פלוטקין בדוג-פסיכותרפיסטית קוגניטיבית-התנהגותית CBT, פ״ת-ק.אונו -   

פסיכותרפיסטית קוגניטיבית-התנהגותית CBT, פ״ת-ק.אונו

התמחות: ניסיון קליני עשיר במערכת הבריאות הציבורית ונוירולוגיה (בי״ח שיבא).
אזור בארץ: בקעת אונו,פתח תקווה,ראש העין
שפה: עברית

עו״ס, MA בהתמחות התפתחות הילד. מטפלת רגשית קוגניטיבית התנהגותית CBT. עובדת עם מתבגרים וצעירים בקליניקה פרטית בפתח תקווה - גבול קרית אונו. *זכאות להחזרים למבוטחי כללית (עד גיל 18).



מה צריך לדעת על הדרכה הורית


הדרכת הורים הינה מפגש בין הורי הילד אשר זיהו קושי בהתפתחותו או בתפקודו הרגשי / התנהגותי /חברתי לבין איש מקצוע אליו פנו או הופנו לקבלת מענה. זהו כלי טיפולי אשר מהווה חלופה לטיפול פסיכולוגי או פרא רפואי או כטיפול מלווה ומסייע לטיפול המקצועי בילד. הדרכת ההורים בעיקרה הינה מתן כלים ויעוץ תוך כדי איסוף מידע מההורים על ילדם. מחקרים מראים כי הורים אשר לומדים להתבונן בילד ולדווח על התפתחותו מגיעים למידע המשקף לרוב את אותן תוצאות אשר יתקבלו באבחון פסיכולוגי. ההנחה הבסיסית היא כי ההורים מכירים את ילדם בצורה הטובה ביותר, לרוב יותר מכל איש מקצוע וכי השפעתם על הילד היא גדולה בהרבה מזו של איש מקצוע. כמו כן, ילד יפיק יותר, יצבור ביטחון רב יותר כאשר העזרה לקשייו מגיעה וניתנת מהוריו ולא מזר ולשם כך צריכים ההורים הנחיה כיצד לתת לו את המענים המדוייקים להם זקוק.

מה צריך לדעת על הדרכה הורית



איך מגיעים להיות מדריכי הורים?


לכל מקצוע ישנה הכשרה כלשהי- אם באמצעות חניכה וחפיפה או הכשרה לימודית באורך כזה או אחר. להורות, התפקיד המשמעותי והחשוב בחיינו- אין הכנה ואין הכשרה. מרגע היוולדם ועד סוף חיינו אנו מהווים מקור תמיכה, מוקד לציפיות של הילד ושל החברה. אבל בכל שלב התפתחותי, אנו נדרשים לשנות את סגנון ההורות שלנו והילדים זקוקים מהוריהם לדברים שונים. יותר מזה, כל ילד במשפחה הוא שונה ודורש מההורים סגנון התמודדות אחר.

הדרכה הורית הינו ענף יעוצי שהתפתח בשנים האחרונות כתגובה לאופנה הדמוקרטית בניהול המשפחה. מצד שני, אפשר לומר כי הדרכות הורים על סוגיהן השונים הם תוצר של ההבנה לגבי חשיבות המידע שיכולים הורים לרכוש ובכך להיות הורים טובים עוד יותר לילדיהם.

בעידן המודרני, בו לילדים נגישות אינסופית למידע, הם חשופים בין היתר גם לתכנים אלימים ובלתי מותאמים לגילם. מצד שני, מדברים על העצמתם, הורים רוצים לתת לילדיהם תחושת כוח ומסוגלות ולעיתים מבלבלים את חופש הבחירה בחופש מוחלט. התוצאה של תהליכים אלו היא אובדן הסמכות ההורית.

בתהליך, עובדים עם ההורים על היחסים עם הילדים, על תפיסתם את מעמדם ההורי ועל דפוסי התקשורת בבית. הדרכת הורים משלבת גישות קוגניטיביות (שינוי דפוסי חשיבה של ההורים) והתנהגותיות כמו גם גישות מערכתיות ומשפחתיות. מקובל מאוד לערוך חלק או את כל המפגשים בבית המשפחה כך מתאפשר למדריכ/ה לראות "בשידור חי" את דפוסי התקשורת ואת דרך התנהלות הבית ולהתייחס לחוזקות ולקשיים בתוך המשפחה.

הדרכת הורים להורי מתבגרים


לטיפול במתבגרים מגיעים הורים למתבגרים המרגישים כי דרכי התקשורת או ההתנהלות המשפחתית יצאה משליטה, הורים למתבגרים מתקשים להטיל סמכותם על ילדים ומאבדים שליטה על ניהול המשפחה. כמו כן ההדרכה מתאימה מאוד גם במקרים בהם במשפחה ילד עם לקות למידה או ילדים בעלי נכויות התפתחותיות או חולי כרוני ואז מתמקדת ההדרכה על מתן מקום לכל ילדי הבית, על דפוסים של הגנת יתר ועל הדרכת ההורים בניהול הטיפול המיוחד.

ההדרכה כאן היא ממוקדת הווה וממוקדת התנהגות ואין מטרתה, בניגוד לטיפול פסיכולוגי, לחקור את עברו של המטופל, את יחסיהם של ההורים עם הוריהם וכן הלאה. ההדרכה היא כלי נפלא ויעיל, כאשר מדובר בהורים למתבגרים המצליחים ליישם את ההדרכה. הורים למתבגרים המתקשים להעביר את המידע שמקבלים מהתיאוריה למעשה, לסיטואציות היומיומיות, רצוי שיפנו לתהליך רחב ומקיף יותר אשר יבדוק ויטפל בקשיים בעטים לא מצליחים ליישם את ההדרכה.

למה ניתן לצפות בהדרכת הורים?


ראשית, ההדרכה אמורה לתת להורים ידע ומידע. נושאי הידע הם מגוונים – מידע אודות התפתחות של ילדים, השלב ההתפתחותי בו הוא נמצא ילדם ולמה זקוק מהם בשלב זה. בזמן הטיפול ניתנים דגשים על עולמו הרגשי של הילד וכיצד התנהגות ההורים יכולה לווסת קשיים רגשיים כמו גם להעצימם. בנוסף ניתן לקבל מידע אודות זכויות, שירותים, דרכי טיפול, כלים ומחקרים.

בניגוד לטיפול פסיכולוגי בו המטפל עוזר למטופל להגיע לתובנות בעצמו, המדריך או המדריכה יבואו עם אג'נדה ברורה כיצד הדרך הנכונה להתמודד עם הקשיים ויתן כלים ממשיים ו"הוראות הפעלה". יתכן ואף חשוב שהמדריך ותפיסת עולמו יתאימו לתפיסת עולמכם וכי מטרות ההדרכה יהיו ברורות עוד פני תחילת התהליך. הדרכה טובה היא כזו אשר מתחשבת באורח החיים של המשפחה ומתאימה את ההנחיות לתרבות ולחיי המשפחה עד כמה שניתן.

בתוך התהליך , נעשה תהליך העצמה וביסוס הסמכות של הורים. הורים כמנהיגים הם הורים אשר לוקחים שליטה על ניהול חיי הבית, יש להם את הידע והכלים להנהיג את המשפחה ולהביאה למקום אליו הם רוצים להגיע. להורים צריך להיות חזון וראייה של עתיד ילדיהם. ילדים צריכים לדעת כי ההורים יודעים מה לעשות שיוכלו להתמודד עם בעיות וקשיים. כך רוכשים הילדים בטחון. הורים שירכשו בחזרה את בטחונם ביכולתם להנהיג את המשפחה יעבירו את הביטחון הזה לילדיהם.

עוד חשוב לדעת כי המדריך או המדריכה צריכים להיות אנשי מקצוע המכירים את השלב ההתפתחותי של הילד מספיק טוב כדי להתריע במידה ונראה שהבעיה מורכבת יותר ודורשת אבחון או התערבות טיפולית רחבה יותר .

מתי כדאי לפנות להדרכת הורים?


כאשר הורים מרגישים כי אבדו שליטה על המשמעת של ילדיהם, הורים למתבגרים שאינם מצליחים להציב גבולות וכל חיי המשפחה תלויים במידת שיתוף הפעולה של הילד. כאשר הורים מוצאים עצמם מתלבטים אם לצאת מהבית או לתכנן תכניות בגלל חשש מהתנהגות ושיתוף הפעולה של הילד- סימן שהמנהיגות ההורית אינה ברורה בבית. כאשר הורים צריכים "לבקש רשות" או לקוות שילדם ישתף פעולה- רצוי לפנות להדרכה. ככל שהזמן יעבור- הבעיות יגדלו עם הילד. ילד בן שנתיים שמסרב לקום כשקוראים לו, אפשר לקחת אותו על הידיים. כשיהיה בן 6 או 7 זה יהיה קשה מאוד ומאוחר יותר- בלתי אפשרי.

כאשר קיימת בעיית ויסות וקושי במעברים אצל ילדים בגיל הרך-סביב שינה, אכילה, מקלחות. ילדים אשר מתקשים ובוכים מאוד במעברים כנראה יש בעית ויסות וניתן לטפל בה. במקרים אלו כדאי לשלב הדרכה על ידי מרפאה בעיסוק כדי לערוך אבחון סנסורי יחד עם הדרכה אשר תתמקד בהתנהלות ההתנהגותית של ההורים מול הילד. קשיים בויסות החושי משפיעים ישירות על יכולת הויסות הרגשי וההתנהגותי של הילד ורצוי לטפל בהם בהקדם ולחסוך מהילד ומהוריו חודשים או שנים של תסכול מתמשך. ילדים עם קשיי מעבר למזון מוצק, גמילה מחיתולים, גמילה ממוצץ וכדומה.

ילדים בעלי צרכים מיוחדים- לעיתים נדרשת הדרכה על ידי איש מקצוע מתחום השיקום המכיר את צרכים היחודיים של הילד. במקרים אלו ההדרכה תעסוק לרוב גם בהתנהלות מול האחים של הילד בעל הצרכים המיוחדים.

הדרכת הורים לילדים עם לקויות למידה ו/ או בעיות קשב וריכוז- בתהליך זה תתן להורים כלים ישומיים בנוגע לעזרה בלימודים, ארגון הסביבה וסדר היום של הילד, התנהלות מול בית הספר ומידע בנוגע לשירותים וזכויות. בעיות התנהגות, בעיות חברתיות ורגשיות של ילדים- במיוחד בגילאי בית הספר, כשילד אינו עוד "רך" וכבר רכש כוח פיזי והתנהגותי (אלימות מילולית או פיזית, השלכת חפצים, סרבנות, התעלמות מההורים וכו') , הדרכת הורים במקרים אלו הינה הכרחית אך לרוב אינה מספיקה, יש לבדוק האם התפתחו קשיים רגשיים אחרים אצל הילד והאם הוא זקוק לעזרה כלשהי במקביל להדרכת ההורים.

סוגים של הדרכת הורים


ההדרכה יכולה להתבצע בקבוצת הורים או בצורה פרטנית. היא יכולה להתרחש בבית או בקליניקה. הנה כמה יתרונות וחסרונות של סוגיה השונים של הדרכות הורים שונות:

ההדרכה בקבוצה בדרך כלל מאגדת הורים לילדים סביב אותם גילאים לדוגמה הורים למתבגרים, וסביב אותן סוגיות. בקבוצה ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים, למצוא תמיכה בקשרים הנוצרים עם הורים המתמודדים עם קשיים דומים, ובעיקר לקבל "אישור" על כך שלא רק אצלי יש בעיות ותהליך נורמליזציה זה מהווה שחרור מתחושות האשמה והוא חלק מתהליך ההעצמה.

הדרכה פרטנית עוסקת כולה במשפחה ובילד. היא יכולה להתרחש כולה בקליניקה, ולהסתמך על דיווחי ההורים או על תצפית בילד ובאינטראקציה שלו עם ההורים בקליניקה. כמו כן יכולה להתרחש הדרכה בחלקה או כולה בבית. בבית, מקבל המדריך אינפורמציה אותנטית וחשובה, מתצפית באירועים של חיי היום יום ובתגובה של ההורים ושל הילד. מצד שני, משפחות מסוימות עשויות להרגיש אי נוחות כאשר המדריך צופה בבית.

מי מתאים לעשות הדרכת הורים?

כאשר מדובר בטיפול לילדים גדולים יותר כגון הורים למתבגרים (גיל בית ספר) הילדים עשויים להתנגד במידה אשר לא תאפשר תהליך של שינוי. התפתח גוף ידע משמעותי העוסק בדיווחי הורים וניתן אף לצלם ולתעד סיטואציות בבית ולהביאן לקליניקה. כשהילדים גדולים יותר, התיאור שהם נותנים הינו מידע לא פחות חשוב.

ישנן הדרכות הורים שהן חלק מטיפול בקשיים של הילד- כאשר ילד הולך לטיפול פסיכולוגי על ההורים לקבל הדרכה בנוגע לקשיים המעסיקים אותו. כך גם כאשר ילד נמצא בטיפול של מרפאה בעיסוק או איש מקצוע אחר- על ההורים לקבל הדרכה לגבי דברים שהם יכולים לעשות כדי לקדם את המטרות הטיפוליות.

מי מתאים לעשות הדרכת הורים?


תלוי בקושי בעטיו פונים להדרכה. חשוב לבדוק כמה ניסיון וידע יש למדריך בקושי הספציפי בגללו פניתם למדריך או מדריכה. כאשר הבעיה הינה בעיה התנהגותית של ילד בגיל הרך, ויש להורים קושי בהצבת גבולות, יתכן ואשת מקצוע אשר עברה הכשרה כמדריכת הורים במוסד מוכר תתן מענה מקצועי הולם.

כאשר לילד קושי התפתחותי מורכב יותר, חשוב כי ההדרכה תינתן על ידי איש מקצוע מומחה בתחום התפתחות הילד. כאשר לילד בעיות רגשיות /נפשיות /חברתיות והוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, חשוב כי גם ההורים יקבלו הדרכה מאותו איש מקצוע.

עובדים סוציאליים המתמחים בתחום התפתחות הילד יכולים לתת מענה טוב להורים לילדים בגיל הרך ולילדים עם קשיים התפתחותיים. כמו כן אנשי טיפול (עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ) המתמחים בתחום השיקום יכולים לתת הדרכה להורים לילדים עם נכויות התפתחותיות.

אנשי מקצוע מתחומי מקצועות הבריאות – קלינאית תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק- ידריכו את ההורים בנוגע לתרגול עם הילד בתחומי המוטוריקה והשפה בהם מטפלים.






חפש מטפל לפי שם: