ליצירת קשר
חזרה לדף החיפוש   

בכמה מילים על ד"ר עדי שהם

התמודדות עם משברי חיים והסתגלות לשינוי, קשיים במערכות יחסים, חרדה, דיכאון, פוסט טראומה ועיבוד אירוע טראומטי (EMDR), סוגיות של ערך עצמי, שילוב מיינדפולנס בטיפול.


תחומי התמחות

בריאות הנפש, חרדה, דיכאון, פוסט טראומה (EMDR), התמודדות עם משברי חיים, סוגיות של ערך עצמי, טיפול מבוסס מיינדפולנס.

 אזורי טיפול

כרמיאל,אונליין

כרמיאל

  עברית,אנגלית     נוער ומבוגרות.ים
אונליין  


קצת יותר אודותי

אני ד"ר עדי שהם, פסיכולוגית בהתמחות קלינית ובעלת דוקטורט בפסיכולוגיה קלינית. משנת 2011 עבדתי במגוון מסגרות ציבוריות ופרטיות עם מבוגרים ומתבגרים. יש לי ניסיון בטיפול במצבים של חרדה, דיכאון, התמודדות עם תחושות לחץ ומועקה או תקיעות ביומיום, סוגיות הקשורות בהתפתחות אישית ובמערכות יחסים, משברי חיים וטראומה, תקופת הריון והורות טרייה, והדרכת הורים.
בדוקטורט חקרתי את ההשפעה של תרגול מדיטציית מיינדפולנס על מנגנונים נפשיים ומנטליים שקשורים בהתפתחות של חרדה ודיכאון, כמו גם על המנגנונים הבסיסיים שתורמים להתפתחות חוסן נפשי ותחושת רווחה. את ההבנות האלו אני משלבת ומיישמת בתהליך הטיפולי.
הגישה הטיפולית שלי מבוססת בעיקרה על שילוב בין הכשרה קלינית פסיכודינמית ארוכה ומעמיקה, לבין גישות טיפול המבוססות על מיינדפולנס - גישות הגל השלישי בפסיכותרפיה. בנוסף, מטפלת בשיטת EMDR לעבודה עם טראומה. אני מאמינה בגמישות והקשבה מעמיקה, מתוך כבוד וסקרנות, ובהתאמה של הגישה הטיפולית לצרכים שעולים ומתגלים במהלך הטיפול.

על המרחב הטיפולי: אני מאמינה שהשאיפה בטיפול היא ליצור מרחב בטוח שבו אפשר לתת מקום לעצמנו, לכל מה שחי בפנים ומבקש ביטוי והכרה - לרבדים השונים שבנו, ללבטים, למערכת היחסים שלנו עם אחרים ועם עצמנו, לכאבים והתמודדויות שמלוות ביומיום כמו גם לשאיפות, למשאלות ולכמיהות עמוקות. החיים לעתים מפגישים אותנו עם דברים לא פשוטים, עם בורות אליהם אנחנו נופלים שוב ושוב. כאן ההזמנה היא לא לשאת את הדברים לבד, לתת להם את המקום לו הם ראויים, ולעבור תהליך של עיבוד משמעותי שמתוכו נוצרת תנועה לעבר הקלה והחלמה. בנוסף, התהליך הטיפולי מאפשר להעמיק את ההיכרות שלו עם עצמנו, עם הכאבים והחוזקות, עם הדפוסים האוטומטיים וההרגלים הרגשיים והמחשבתיים, ולאפשר הרחבה והעמקה של המודעות, ביסוס תחושת העצמי, התפתחות אישית והגדלת תחושת החופש ומרחב הבחירה.


השכלה אקדמית

תואר ראשון בפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל אביב.
תואר ראשון בתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב.
תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, אוניברסיטת חיפה.
תואר שלישי בפסיכולוגיה קלינית, אוניברסיטת חיפה.

ניסיון מקצועי

הכשרה קלינית:
ניסיון קליני בעבודה עם מבוגרים, מתבגרים, ילדים והדרכת הורים במגוון מסגרות ציבוריות ופרטיות משנת 2011 (השירות הפסיכולוגי "שער הנגב" במכללת ספיר, "מכון תמוז" ליעוץ וטיפול פסיכולוגי, "המדור הקליני" באוניברסיטת חיפה, "עליית הנוער" בחיפה ועוד).
הכשרה יסודית בטיפול בגישה הפסיכודינמית.
ניסיון בגישות טיפוליות מבוססות מיינדפולס (גישות הגל השלישי בפסיכותרפיה).
ניסיון בטיפול EMDR לעבודה עם טראומה.
ניסיון בטיפול CBT.
העברת אבחונים פסיכודיאגנוסטיים.

הנחיית קבוצות:
ניסיון של מספר שנים בהנחיית קבוצות לשיפור המיומנויות החברתיות בקרב ילדים ונוער.
נסיון של מספר שנים בהנחיית קבוצות פנד"ה בתחום הוויסות הרגשי ומיינדפולנס מטעם מרכז מטיב - המרכז הישראלי לטיפול בטראומה.
הנחיית קבוצות מיינדפולנס בקרב ילדים - תכנית "קשב וקשיבות" בגני ילדים.

תרגול מיינדפולנס: משנת 2010 מחוברת לדרך תרגול המיינדפולנס, משתתפת בסדנאות וקבוצות ומשלבת את התרגול בחיי היום יום.

מחקר הדוקטורט:
Shoham, A. (2018). Understanding the Salutary Mechanisms of Present Moment Attention and Awareness: Intensive Experience Sampling Study of Mindfulness Training. University of Haifa (Israel).‏

מאמרים שפורסמו בכתבי עת מקצועיים:
Shoham, A., Hadash, Y., & Bernstein, A. (2018). Examining the decoupling model of equanimity in mindfulness training: An intensive experience sampling study. Clinical Psychological Science, 6(5), 704-720.

Shoham, A., Goldstein, P., Oren, R., Spivak, D., & Bernstein, A. (2017). Decentering in the process of cultivating mindfulness: An experience-sampling study in time and context. Journal of consulting and clinical psychology, 85(2), 123.

Aizik-Reebs, A., Shoham, A., Hadash, Y., & Bernstein, A. (2021). A Network Modeling Approach to Mindfulness Mechanisms: a Proof-of-Concept Investigation. Mindfulness, 12(5), 1115-1126.

Aizik-Reebs, A., Shoham, A., & Bernstein, A. (2021). First, do no harm: An intensive experience sampling study of adverse effects to mindfulness training. Behaviour research and therapy, 145, 103941.

Levi, K., Shoham, A., Amir, I., & Bernstein, A. (2021). The daily dose-response hypothesis of mindfulness meditation practice: An experience sampling study. Psychosomatic medicine, 83(6), 624-630.










פנה עכשיו ל ד"ר עדי שהם



















התכנים והמידע המוצגים באתר זה מספקים מידע בלבד. אין לראות בהם אבחנה ו/או חוות דעת ו/או המלצה רפואית והם אינם מהווים בשום מקרה תחליף לייעוץ עם גורם מקצועי מוסמך.

השימוש באתר או בתכניו הוא על אחריותו הבלעדית והמלאה של המשתמש. שימוש באתר ובתכניו ייחשב כהסכמה מצד המשתמש לתקנון האתר.

כל הזכויות שמורות לאתר על הספה ©



נגישות