גיא ביסמוט

גיא ביסמוט

מטפל בהבעה ויצירה - ביבליותרפיסט

התמחות: חרדה, דכאון, קשיי התנהגות, קשב וריכוז, אבל ואבדן, עיבוד משברי חיים, פוסט טראומה, הדרכת הורים, מתבגרים, מדריך מטפלים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית, אנגלית


אני מאמין בפתיחות ובכנות ושואף, בהדרגה ובסבלנות ללוות את המטופלים למקומות המשחקיים, הגמישים והיצירתיים, שמהם הביבליותרפיה יכולה להמיר בתהליך קסום כאב וקושי - לצמיחה והתפתחות.
נעמה סגל-בלינדר

נעמה סגל-בלינדר

מטפלת באומנויות

התמחות: קשיי קשב וריכוז, קשיים בוויסות החושי, חרדה חברתית והדרכת הורים. משברי חיים, דכאון ופוסטראומה.
אזור בארץ: שרון,רעננה
שפה: עברית,אנגלית


MA דרמה תרפיסטית ומטפלת באומנויות. מטפלת מזה שנים בילדים, נוער מבוגרים ומדריכה מטפלים. מטפלת בגישה פסיכודינאמית בשילוב שיטות קוגניטיביות התנהגותיות במגוון קשיים. מטפלת בEMDR.
אסיה גינדין

אסיה גינדין

עובדת סוציאלית קלינית LCSW

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,פוסט טראומה,בעיות שינה,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,ראשון לציון, מרכז
שפה: עברית,רוסית,אנגלית


מאמינה בקשר טיפולי חם ואמפטי כמאפשר מסע פנימי שיכול לעזור להתגבר על קשיים ולצמוח בעתיד. משתמשת במגוון גישות כדי לפגוש כל מטופל באופן לו הוא זקוק.
סיגל שפר

סיגל שפר

מטפלת בדרמה ואומנויות (MA)

התמחות: חרדה, דיכאון, לקויות למידה קשב וריכוז, טיפול דיאדי, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים, בריאות הנפש
אזור בארץ: חיפה,צפון
שפה: עברית,אנגלית


כשילדים אינם יודעים לספר מה עובר עליהם במילים, יצירתיות ומשחק מאפשרים להבינם ולתת כלים שיסייעו להם בהתמודדות. במידת הצורך, מציעה התערבות קצרת מועד המחזקת גם את איכות הקשר הורה-ילד.
המרכז לטיפול רגשי בילד בית איזי שפירא

המרכז לטיפול רגשי בילד בית איזי שפירא

פסיכולוגיה קלינית, טיפול משפחתי, טיפול בהבעה ויצירה, טיפול קבוצתי

התמחות: נכויות ומחלות כרוניות,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,לקות שמיעה,פעוטות,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: מרכז, שרון, רעננה
שפה: עברית,אנגלית,שפת סימנים


אנו מתמחים בטיפול בילדים בני נוער ומבוגרים עם מוגבלויות שונות, נכות או ירידה ביכולת כתוצאה ממחלה מתמשכת, תסמונות, לקויות בלמידה ובקשב והפרעות בתקשורת.
אידה ואנונו

אידה ואנונו

עו''ס MSW פסיכוטרפיסטית CBT

התמחות: טיפול CBT EMDR חרדה דיכאון OCD נפגעות תקיפה מינית פוסט טראומה התמכרויות לקויות למידה הדרכת הורים ועוד
אזור בארץ: מרכז
שפה: עברית


מאמינה בטיפול בגובה העיניים המותאם אישית עם המטופל/ת בהתאם לצרכים העולים. כולנו דומים וכולנו שונים, כל אחד הוא יחד ומיוחד והגישות המוצעות טיפול הן רחבות ומגוונות.
אתרוג-מרכז לטיפול פסיכולוגי ייעוץ והדרכה

אתרוג-מרכז לטיפול פסיכולוגי ייעוץ והדרכה

מרכז לטיפול פסיכולוגי, ייעוץ זוגי, והדרכת הורים

התמחות: באתרוג אנשי מקצוע מומלצים בלבד ובעלי ניסיון רב, פסיכולוגים קליניים ועובדים סוציאליים מומחים בפסיכותרפיה על גווניה השונים
אזור בארץ: שרון,חדרה, מרכז
שפה: עברית,רוסית,אנגלית


אנו מציעים טיפול פסיכודינאמי, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול משולב. יעוץ זוגי, טיפול באומנות.
דר אהרון רוי ספנגין

ד"ר אהרון רוי ספנגין

עובד סוציאלי קליני

התמחות: חרדה ופוביה,בעיות במיניות וזהות מינית,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,פוסט טראומה,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: זיכרון יעקב/בינימינה,חיפה
שפה: עברית,אנגלית


פסיכותרפיסט מוסמך, MSW+PhD בעבודה סוציאלית עם התמחות קלינית בילדים ומשפחה. אני מאמין שריפוי מתרחש בתוך קשר. אני עובד מכל הלב משנת 1980, מטפל במבוגרים, מתבגרים ובייעוץ זוגי.
קרסל אסתר

קרסל אסתר

פסיכותרפיסטית ומתמחה בפסיכואנליזה יונגיאנית מטפלת ביצירה והבעה

התמחות: דיכאון,בעיות במיניות וזהות מינית,אבל ואובדן,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במבוגרים, מתבגרים
אזור בארץ: כפר סבא
שפה: עברית


פסיכותרפיסטית עם נסיון רב בטיפול בהתמודדיות עם מצבי משבר ומעברים בחיים מצבי לחץ וקשיים בקבלת החלטות
הילה מזור רייך

הילה מזור רייך

מטפלת באומנות MA

התמחות: טיפול פסיכודינמי, בריאות הנפש,דיכאון,לקויות למידה קשב וריכוז, טיפול דיאדי,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,
אזור בארץ: עפולה,צפון
שפה: עברית,אנגלית


מטפלת טיפולים פרטניים בילדים, נוער ומבוגרים, כמו כן ניסיון והכרשה בטיפולים דיאדים והדרכת הורים.
תמר טלמור כהן

תמר טלמור כהן

פסיכותרפיה וביבליותרפיה מדריכה

התמחות: חרדה,דיכאון,בעיות משפחתיות ,לקויות למידה,בעיות שינה ,משברי חיים ,הפרעות אכילה ,הדרכת הורים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית


אתם מוזמנים לקליניקה נעימה ושקטה במרכז ת''א. בה אני משלבת ביבליותרפיה ועבודה עם כתיבה בפסיכותרפיה פסיכואנליטית.
אירינה וייסגלס

אירינה וייסגלס

פסיכולוגית בהתמחות חינוכית ומטפלת בתנועה

התמחות: בעיות משפחתיות וזוגיות, התמודדות עם משברי חיים, הדרכת הורים, הפרעות אכילה, פוסט טראומה.
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית,רוסית,אנגלית


פסיכולוגית ומטפלת בתנועה עם ניסיון בטיפול מעל 10 שנים. טיפול פרטני וקבוצתי, סדנאות יצירה וריפוי, תנועה אותנטית וקבוצות תמיכה לאנשי טיפול




טיפול באומנות / מטפלת באומנות



טיפול באומנות חזותית הוא תחום מקצועי, שבו נעשה שימוש באומנות פלסטית וביצירה לשם תהליך טיפולי נפשי. בטיפול באומנות חזותית עומדות השפה החזותית, היצירה והאומנות לצד המילים כאמצעי טיפולי רגשי. לפיכך, קו, צבע, מתאר וצורות מהווים חלק בלתי נפרד מדרכי ההבעה במפגשים הטיפוליים. באמצעות היצירה יכולה מטפלת באומנות להעלות רגשות ותחושות, לתקשר עם חוויות פנימיות ולהתמודד באופן משוחרר יותר עם קשיים בביטוי מילולי.

השימוש ביצירה ובביטוי אומנותי מוכר לנו מן הזיכרון הוויזואלי שבו אנו משתמשים בתקשורת היומיומית שלנו. אנו רואים דימויים בחלומות או בחלומות בהקיץ למרות שעיננו סגורות. גם כשאנו מדמיינים למשל אדם מוכר לנו או מסלול נסיעה אנו רואים תמונות, צורות וצבעים. בטיפול באומנות ניתן באמצעות טכניקות יצירה שונות ומגוונות כגון רישום, ציור או פיסול לבטא את תחום התקשורת הוויזואלי המפותח שלנו, בו אנו משתמשים ביומיום.

מטפלת באומנות מיומנת יכולה לעזור למטופל להתמודד באופן סימבולי עם עולמו הפנימי, קשריו הבינאישיים וקונפליקטים שונים בחייו. מטרת הטיפול היא השגת תובנות לכדי צמיחה ושינויים נפשיים ואישיים.

המפגש הטיפולי בתרפיה באומנות חזותית יכול להיות במסגרת של טיפול יחידני או קבוצתי ומתאים למגוון אוכלוסיות טיפוליות שונות ומגוונות. לכן ניתן למצוא כיום את השימוש במקצוע טיפולי זה במגזר הפרטי ובמוסדות שונים לדוגמא בתי ספר, בתי חולים, בתי חולים לבריאות הנפש, מרכזים טיפוליים שונים, מועדוניות, פנימיות, בתי קשישים וכיו"ב. תרפיה באומנות חזותית הניתנת עלידי מטפלת באומנות מומלצת עם מטופלים בעלי מוגבלויות שפה ותקשורת, ילדים, או מטופלים שטיפולים מילוליים לא מתאימים להם (אור, 2005, ע"מ 84).

טיפול באומנות

חדרו של המטפל באומנות מכיל חומרי יצירה שונים, שבהם נעשה שימוש בעת המפגשים הטיפוליים. כמו כן עשויים להיות בחדר עזרים לשימוש המטופל ביצירתו כגון לוח לציור בעמידה, אבניים, שולחן נגרות וכיו"ב. התוצרים האומנותיים של המטופלים מתועדים לעיתים בתצלומים ונשמרים בחדר הטיפולי בידי המטפל באומנות, גם שנים לאחר סיום הטיפול (אור, 2005, ע"מ 81-87). מטפלים שאינם משתמשים בחדרים קבועים נעזרים במרחב החיים היומיומי של מטופליהם. במקרים שכאלה, מטבחים, חדרי אשפוז בבית החולים, או חללים ארעיים אחרים משמשים כחדרי טיפולים (Hyland, 2002, chap.4).

מטפלים באומנות שונים בהתנהגותם זה מזה בהכנות לקראת הטיפול ובמהלכו. ישנם מטפלים המעדיפים פגישה מוכנה מראש ומובנית. הם ממליצים למטופליהם נושאים מסוימים במהלך הטיפול, כגון נוף ילדות, חלום, חיה המייצגת אותו באופן מיוחד וכיו"ב. לעומתם ישנם מטפלים שגישתם איננה מובנית והם אינם מכוונים את מטופליהם, אלא נמצאים ועוזרים להם באם עולה הצורך. ישנם מטפלים היושבים קרוב למטופל וישנם כאלה היושבים במרחק ממנו. ישנם מטפלים היוצרים עם המטופל וישנם כאלה הצופים בו מהצד.

קיימות גישות שונות שבהן משתמשים המטפלים באומנות: גישה פסיכודינאמית, גישת הטיפול האנליטית-יונגיאנית, גישה הומניסטית וגישה המקובלת יותר בשנים האחרונות היא הגישה אינטראקטיבית לטיפול באומנות (Rubin, 2001). הגישות השונות צמחו משני זרמים מרכזיים שבעבודתן של שתי מטפלות חלוצות בתחום שעבדו בראשית המאה מרגרט נאומברג (Naumburg M.) ואידית קרמר (Kramer E.) .נאומברג הובילה את הגישה לפיה דרך האומנות, הבנת התכנים שעולים ועיבודם המילולי מתאפשר התהליך התרפויטי. לעומתה קרמר הדגישה את האיכויות ההוליסטיות והאינטגרטיביות שבתהליך היצירה עצמו (Kramer,2001) . כיום מטפלים באומנות מאמינים בחשיבותה המרפאה של האומנות כמו גם הדו-שיח שמתנהל בין המטפל והמטופל על העבודה היצירתית במסגרת התהליך הטיפולי (Malchiodi, 2006) .