התמחות: התמודדות עם משברי חיים, דכאון, חרדה, קשיים בתחום הבינאישי, אבל ואובדן.
אזור בארץ: בנימינה, זיכרון יעקב, פרדס חנה כרכור, חדרה, קיסריה
שפה: עברית
הקשר שנוצר בטיפול, הוא בעיני הבסיס. כאשר מרגישים בטוחים- ניתן לצאת למסע משותף- בו חוקרים, מגלים, כואבים, וגם נחלצים מכאב ומדפוסים שאינם מועילים. אני כאן ללוות במסע החשוב הזה.
התמחות: חרדה ודכאון, קשיים ביצירה וביסוס זוגיות, בריאות הנפש, התמודדות עם משברי חיים, הפרעות אכילה, הדרכת הורים ומתבגרים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,גבעתיים
שפה: עברית, אנגלית
מטפלת במבוגרים ובמתבגרים וכן בילדים על הרצף האוטיסטי. הטיפול מתאים לכל מי שחש סבל, בלבול, מועקה, אי שקט. תחושה שלאורך זמן משהו לא עובד ותקוע.
התמחות: מצבי משבר, דיכאון וחרדה, שירות צבאי, הפרעות אכילה, טיפולי פוריות, פוסט טראומה, להט''ב, הדרכות הורים.
אזור בארץ: מרכז,הרצליה, שרון
שפה: עברית
פסיכולוגית קלינית מומחית, בעלת ניסיון רב באבחון וטיפול במתבגרים ובמבוגרים. לתפיסתי פנייה לטיפול בעת הצורך , ולו קצר וממוקד, עשויה לתרום משמעותית לאיכות החיים.
התמחות: בריאות הנפש,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: חיפה,צפון
שפה: עברית,אנגלית,ערבית
פסיכולוגית קלינית מומחית. טיפול פרטני , טיפול משפחתי והדרכות הורים. מטפלת בגישה פסיכודינמית ובגישה קוגניטיביות-התנהגותי. שפות: עברית, ערבית ואנגלית.
התמחות: טיפול במבוגרים, בילדים, הדרכות הורים. בריאות הנפש, דיכאון, טראומה, חרדה, אירועים משבריים, זהות מינית.
אזור בארץ: באר שבע,דרום,אונליין
שפה: עברית,אנגלית
מטפל בפסיכותרפיה פסיכודינמית. בעל ניסיון בטיפול בדיכאון, חרדה, טראומה, אירועים משבריים וקשיים בינאישיים. אני מטפל במבוגרים, בילדים(5-12) וכן הדרכות הורים.
התמחות: חרדה ודיכאון, הפרעות אכילה, טראומה, קשיים במיניות וזהות מינית, קשיים במשפחה וביחסים ומשברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,חולון
שפה: עברית
לרוב אנו פונים לטיפול כאשר אנו חווים חוסר סיפוק מחיינו האישיים או המקצועיים, אי-נחת מתמשך או מצוקה נפשית, וכאשר אנו מעוניינים להבין טוב יותר את עצמנו ואת המעגלים בהם אנו לכודים
התמחות: טיפול פסיכולוגי במבוגרים, מתבגרים, הדרכות הורים, דיכאון והפרעות מצב-רוח, חרדה, אבל ואובדן, פוסט טראומה, משברי חיים, הריון ולידה, קשיים בזוגיות וביחסים
אזור בארץ: שפלה,אשדוד
שפה: עברית
אני פסיכולוגית קלינית מומחית ומציעה טיפול במבוגרים, במתבגרים וטיפול בהורות בקליניקה פרטית באשדוד.
התמחות: טיפול פסיכולוגי במבוגרים ומתבגרים, משברי חיים, דיכאון, חרדות, בעיות בזהות המינית, בעיות בזוגיות, הפרעות אכילה.
אזור בארץ: כפר סבא, שרון, תל אביב
שפה: עברית
טיפול פסיכולוגי במבוגרים ומתבגרים, במגוון רחב של תחומים. אני מאמינה בישירות וכנות, בדו-שיח אמפתי, מכבד ורגיש, שמותאם לקצב ולצרכים של כל מטופל.
התמחות: התמכרויות, קושי ביצירת קשרים, בעיות במיניות וזהות מינית, בעיות משפחתיות וזוגיות, אבל ואובדן, התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: רמת גן,גבעתיים
שפה: עברית,אנגלית
עו"ס קלינית, מטפלת במתבגרים ובמבוגרים. מאמינה שתהליך מקצועי של חשיבה רגישה ומעמיקה יכול להוביל לשינוי אמיתי, להקלה ולתחושת משמעות אמיתית בחיים.
התמחות: בריאות הנפש, מערכות יחסים, מובחנות וראויות, אתגרים במיניות, התפתחות במיניות ומיניות מעצימה. טיפול פרטני וזוגי.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, מודיעין, בית שמש וטיפול אונליין
שפה: עברית, אנגלית
בעלת הכשרה הן בפסיכולוגיה קלינית והן בגישות הוליסטיות למיניות. רואה את המיניות כשער להתפתחות משמעותית אישית וזוגית, מקור חיבור עוצמתי לעצמנו. מחברת להקשבה עמוקה לגוף-נפש.
התמחות: בריאות הנפש,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: ירושלים,רחובות
שפה: עברית
מטפלת ביחידים בזוגות ובמשפחות במצבי משבר שונים, או בכאלו המבקשים לחזק את התקשורת והקרבה. ניסיון רב בפרק ב ובליווי והדרכה להורים הנמצאים בהליך גירושין
התמחות: מצבי משבר נפשיים, כולל דיכאון, חרדה , טראומה ופסיכוזה - אצל ילדים, מתבגרים ומבוגרים. כולל הדרכות הורים.
אזור בארץ: רמת גן,נס ציונה
שפה: עברית
רובנו מקווים להרגיש טוב במהלך חיינו ואנו שמחים כשזה מצליח. אבל כשמשהו מתערער, נוצרים ספקות לגבי יכולת ההתמודדות אפילו לגבי מה שהורגש בטוח. אז אנו נחפש להתייעץ ולהבין מה בעצם קרה.
הדרכת הורים הינה מפגש בין הורי הילד אשר זיהו קושי בהתפתחותו או בתפקודו הרגשי / התנהגותי /חברתי לבין איש מקצוע אליו פנו או הופנו לקבלת מענה. זהו כלי טיפולי אשר מהווה חלופה לטיפול פסיכולוגי או פרא רפואי או כטיפול מלווה ומסייע לטיפול המקצועי בילד. הדרכת ההורים בעיקרה הינה מתן כלים ויעוץ תוך כדי איסוף מידע מההורים על ילדם. מחקרים מראים כי הורים אשר לומדים להתבונן בילד ולדווח על התפתחותו מגיעים למידע המשקף לרוב את אותן תוצאות אשר יתקבלו באבחון פסיכולוגי. ההנחה הבסיסית היא כי ההורים מכירים את ילדם בצורה הטובה ביותר, לרוב יותר מכל איש מקצוע וכי השפעתם על הילד היא גדולה בהרבה מזו של איש מקצוע. כמו כן, ילד יפיק יותר, יצבור ביטחון רב יותר כאשר העזרה לקשייו מגיעה וניתנת מהוריו ולא מזר ולשם כך צריכים ההורים הנחיה כיצד לתת לו את המענים המדוייקים להם זקוק.
לכל מקצוע ישנה הכשרה כלשהי- אם באמצעות חניכה וחפיפה או הכשרה לימודית באורך כזה או אחר. להורות, התפקיד המשמעותי והחשוב בחיינו- אין הכנה ואין הכשרה. מרגע היוולדם ועד סוף חיינו אנו מהווים מקור תמיכה, מוקד לציפיות של הילד ושל החברה. אבל בכל שלב התפתחותי, אנו נדרשים לשנות את סגנון ההורות שלנו והילדים זקוקים מהוריהם לדברים שונים. יותר מזה, כל ילד במשפחה הוא שונה ודורש מההורים סגנון התמודדות אחר.
הדרכה הורית הינו ענף יעוצי שהתפתח בשנים האחרונות כתגובה לאופנה הדמוקרטית בניהול המשפחה. מצד שני, אפשר לומר כי הדרכות הורים על סוגיהן השונים הם תוצר של ההבנה לגבי חשיבות המידע שיכולים הורים לרכוש ובכך להיות הורים טובים עוד יותר לילדיהם.
בעידן המודרני, בו לילדים נגישות אינסופית למידע, הם חשופים בין היתר גם לתכנים אלימים ובלתי מותאמים לגילם. מצד שני, מדברים על העצמתם, הורים רוצים לתת לילדיהם תחושת כוח ומסוגלות ולעיתים מבלבלים את חופש הבחירה בחופש מוחלט. התוצאה של תהליכים אלו היא אובדן הסמכות ההורית.
בתהליך, עובדים עם ההורים על היחסים עם הילדים, על תפיסתם את מעמדם ההורי ועל דפוסי התקשורת בבית. הדרכת הורים משלבת גישות קוגניטיביות (שינוי דפוסי חשיבה של ההורים) והתנהגותיות כמו גם גישות מערכתיות ומשפחתיות. מקובל מאוד לערוך חלק או את כל המפגשים בבית המשפחה כך מתאפשר למדריכ/ה לראות "בשידור חי" את דפוסי התקשורת ואת דרך התנהלות הבית ולהתייחס לחוזקות ולקשיים בתוך המשפחה.
לטיפול במתבגרים מגיעים הורים למתבגרים המרגישים כי דרכי התקשורת או ההתנהלות המשפחתית יצאה משליטה, הורים למתבגרים מתקשים להטיל סמכותם על ילדים ומאבדים שליטה על ניהול המשפחה. כמו כן ההדרכה מתאימה מאוד גם במקרים בהם במשפחה ילד עם לקות למידה או ילדים בעלי נכויות התפתחותיות או חולי כרוני ואז מתמקדת ההדרכה על מתן מקום לכל ילדי הבית, על דפוסים של הגנת יתר ועל הדרכת ההורים בניהול הטיפול המיוחד.
ההדרכה כאן היא ממוקדת הווה וממוקדת התנהגות ואין מטרתה, בניגוד לטיפול פסיכולוגי, לחקור את עברו של המטופל, את יחסיהם של ההורים עם הוריהם וכן הלאה. ההדרכה היא כלי נפלא ויעיל, כאשר מדובר בהורים למתבגרים המצליחים ליישם את ההדרכה. הורים למתבגרים המתקשים להעביר את המידע שמקבלים מהתיאוריה למעשה, לסיטואציות היומיומיות, רצוי שיפנו לתהליך רחב ומקיף יותר אשר יבדוק ויטפל בקשיים בעטים לא מצליחים ליישם את ההדרכה.
ראשית, ההדרכה אמורה לתת להורים ידע ומידע. נושאי הידע הם מגוונים – מידע אודות התפתחות של ילדים, השלב ההתפתחותי בו הוא נמצא ילדם ולמה זקוק מהם בשלב זה. בזמן הטיפול ניתנים דגשים על עולמו הרגשי של הילד וכיצד התנהגות ההורים יכולה לווסת קשיים רגשיים כמו גם להעצימם. בנוסף ניתן לקבל מידע אודות זכויות, שירותים, דרכי טיפול, כלים ומחקרים.
בניגוד לטיפול פסיכולוגי בו המטפל עוזר למטופל להגיע לתובנות בעצמו, המדריך או המדריכה יבואו עם אג'נדה ברורה כיצד הדרך הנכונה להתמודד עם הקשיים ויתן כלים ממשיים ו"הוראות הפעלה". יתכן ואף חשוב שהמדריך ותפיסת עולמו יתאימו לתפיסת עולמכם וכי מטרות ההדרכה יהיו ברורות עוד פני תחילת התהליך. הדרכה טובה היא כזו אשר מתחשבת באורח החיים של המשפחה ומתאימה את ההנחיות לתרבות ולחיי המשפחה עד כמה שניתן.
בתוך התהליך , נעשה תהליך העצמה וביסוס הסמכות של הורים. הורים כמנהיגים הם הורים אשר לוקחים שליטה על ניהול חיי הבית, יש להם את הידע והכלים להנהיג את המשפחה ולהביאה למקום אליו הם רוצים להגיע. להורים צריך להיות חזון וראייה של עתיד ילדיהם. ילדים צריכים לדעת כי ההורים יודעים מה לעשות שיוכלו להתמודד עם בעיות וקשיים. כך רוכשים הילדים בטחון. הורים שירכשו בחזרה את בטחונם ביכולתם להנהיג את המשפחה יעבירו את הביטחון הזה לילדיהם.
עוד חשוב לדעת כי המדריך או המדריכה צריכים להיות אנשי מקצוע המכירים את השלב ההתפתחותי של הילד מספיק טוב כדי להתריע במידה ונראה שהבעיה מורכבת יותר ודורשת אבחון או התערבות טיפולית רחבה יותר .
כאשר הורים מרגישים כי אבדו שליטה על המשמעת של ילדיהם, הורים למתבגרים שאינם מצליחים להציב גבולות וכל חיי המשפחה תלויים במידת שיתוף הפעולה של הילד. כאשר הורים מוצאים עצמם מתלבטים אם לצאת מהבית או לתכנן תכניות בגלל חשש מהתנהגות ושיתוף הפעולה של הילד- סימן שהמנהיגות ההורית אינה ברורה בבית. כאשר הורים צריכים "לבקש רשות" או לקוות שילדם ישתף פעולה- רצוי לפנות להדרכה. ככל שהזמן יעבור- הבעיות יגדלו עם הילד. ילד בן שנתיים שמסרב לקום כשקוראים לו, אפשר לקחת אותו על הידיים. כשיהיה בן 6 או 7 זה יהיה קשה מאוד ומאוחר יותר- בלתי אפשרי.
כאשר קיימת בעיית ויסות וקושי במעברים אצל ילדים בגיל הרך-סביב שינה, אכילה, מקלחות. ילדים אשר מתקשים ובוכים מאוד במעברים כנראה יש בעית ויסות וניתן לטפל בה. במקרים אלו כדאי לשלב הדרכה על ידי מרפאה בעיסוק כדי לערוך אבחון סנסורי יחד עם הדרכה אשר תתמקד בהתנהלות ההתנהגותית של ההורים מול הילד. קשיים בויסות החושי משפיעים ישירות על יכולת הויסות הרגשי וההתנהגותי של הילד ורצוי לטפל בהם בהקדם ולחסוך מהילד ומהוריו חודשים או שנים של תסכול מתמשך. ילדים עם קשיי מעבר למזון מוצק, גמילה מחיתולים, גמילה ממוצץ וכדומה.
ילדים בעלי צרכים מיוחדים- לעיתים נדרשת הדרכה על ידי איש מקצוע מתחום השיקום המכיר את צרכים היחודיים של הילד. במקרים אלו ההדרכה תעסוק לרוב גם בהתנהלות מול האחים של הילד בעל הצרכים המיוחדים.
הדרכת הורים לילדים עם לקויות למידה ו/ או בעיות קשב וריכוז- בתהליך זה תתן להורים כלים ישומיים בנוגע לעזרה בלימודים, ארגון הסביבה וסדר היום של הילד, התנהלות מול בית הספר ומידע בנוגע לשירותים וזכויות.
בעיות התנהגות, בעיות חברתיות ורגשיות של ילדים- במיוחד בגילאי בית הספר, כשילד אינו עוד "רך" וכבר רכש כוח פיזי והתנהגותי (אלימות מילולית או פיזית, השלכת חפצים, סרבנות, התעלמות מההורים וכו') , הדרכת הורים במקרים אלו הינה הכרחית אך לרוב אינה מספיקה, יש לבדוק האם התפתחו קשיים רגשיים אחרים אצל הילד והאם הוא זקוק לעזרה כלשהי במקביל להדרכת ההורים.
ההדרכה יכולה להתבצע בקבוצת הורים או בצורה פרטנית. היא יכולה להתרחש בבית או בקליניקה. הנה כמה יתרונות וחסרונות של סוגיה השונים של הדרכות הורים שונות:
ההדרכה בקבוצה בדרך כלל מאגדת הורים לילדים סביב אותם גילאים לדוגמה הורים למתבגרים, וסביב אותן סוגיות. בקבוצה ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים, למצוא תמיכה בקשרים הנוצרים עם הורים המתמודדים עם קשיים דומים, ובעיקר לקבל "אישור" על כך שלא רק אצלי יש בעיות ותהליך נורמליזציה זה מהווה שחרור מתחושות האשמה והוא חלק מתהליך ההעצמה.
הדרכה פרטנית עוסקת כולה במשפחה ובילד. היא יכולה להתרחש כולה בקליניקה, ולהסתמך על דיווחי ההורים או על תצפית בילד ובאינטראקציה שלו עם ההורים בקליניקה. כמו כן יכולה להתרחש הדרכה בחלקה או כולה בבית. בבית, מקבל המדריך אינפורמציה אותנטית וחשובה, מתצפית באירועים של חיי היום יום ובתגובה של ההורים ושל הילד. מצד שני, משפחות מסוימות עשויות להרגיש אי נוחות כאשר המדריך צופה בבית.
תלוי בקושי בעטיו פונים להדרכה. חשוב לבדוק כמה ניסיון וידע יש למדריך בקושי הספציפי בגללו פניתם למדריך או מדריכה. כאשר הבעיה הינה בעיה התנהגותית של ילד בגיל הרך, ויש להורים קושי בהצבת גבולות, יתכן ואשת מקצוע אשר עברה הכשרה כמדריכת הורים במוסד מוכר תתן מענה מקצועי הולם.
כאשר לילד קושי התפתחותי מורכב יותר, חשוב כי ההדרכה תינתן על ידי איש מקצוע מומחה בתחום התפתחות הילד. כאשר לילד בעיות רגשיות /נפשיות /חברתיות והוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, חשוב כי גם ההורים יקבלו הדרכה מאותו איש מקצוע.
עובדים סוציאליים המתמחים בתחום התפתחות הילד יכולים לתת מענה טוב להורים לילדים בגיל הרך ולילדים עם קשיים התפתחותיים. כמו כן אנשי טיפול (עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ) המתמחים בתחום השיקום יכולים לתת הדרכה להורים לילדים עם נכויות התפתחותיות.
אנשי מקצוע מתחומי מקצועות הבריאות – קלינאית תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק- ידריכו את ההורים בנוגע לתרגול עם הילד בתחומי המוטוריקה והשפה בהם מטפלים.