התמחות: חרדה ופוביה,לקויות למידה קשב וריכוז, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים, טיפול במתבגרים, מיומנויות חברתיות, ערך עצמי, וויסות רגשי.
אזור בארץ: תל אביב
שפה: עברית, אנגלית
טיפול רגשי קוגניטיבי התנהגותי הוא לתפיסתי מסע פנימי. דרך היכרות עם החוויה הרגשית, עבודה על המחשבות וההתנהגויות שלנו, ניתן לגלות את הכוחות הפנימיים ולהקל על מצוקות.
התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,טראומות,משברי חיים,הפרעות בדימוי עצמי, הפרעת קשב וריכוז, קשיי ויסות רגשי,הדרכה וטיפול בהורות.
אזור בארץ: חיפה, פתח תקווה,בקעת אונו
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית מוסמכת, מטפלת במשברי חיים, גירושין, אבל ואובדן, חולי פיזי ונפשי, חרדה ודיכאון, טראומות, תחושת תקיעות, דיכאון לאחר לידה, פיטורין, התמודדות עם סוגיות בנושאי קריירה, הורות וזוגיות
התמחות: טיפול פרטני, זוגי משפחתי, מערכות יחסים מגוונות, פרק ב', משברי חיים, מגדר וזהות מינית, אבל ואובדן, טראומה, פוסט טראומה, חרדה, דיכאון, הדרכת הורים, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: צפון,אונליין
שפה: עברית
מטפלת פרטנית, זוגית-משפחתית מוסמכת ומנחת קבוצות. בעלת ניסיון רב בטיפול רגשי במבוגרים.ות, נוער, זוגות ומשפחות.
התמחות: המרכז לאבחון (ADHD, פסיכודידקטי, אוטיזם, דידקטי, MOXO ) ,טיפול רגשי ,הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם. פסיכיאטרים, נוירולוגים, פסיכולוגים, הדרכת הורים, מטפלים רגשיים
אזור בארץ: ירושלים והסביבה, תל אביב וגוש דן, אזור המרכז, חיפה והסביבה, קרית טבעון, אזור הצפון
שפה: עברית,רוסית,אנגלית,ערבית
המרכז מתמחה באבחונים- (ADHD, פסיכודידקטי, אוטיזם , דידקט). טיפול רגשי, הדרכת הורים .במרכז צוות מקצועי ומנוסה של פסיכולוגים, פסיכיאטרים, נויירולוגים, מטפלים רגשיים ומדריכי הורים
התמחות: פעוטות
אזור בארץ: מרכז,רמת גן,גבעתיים
שפה: עברית,אנגלית
מתמחה בעבודה עם ילדים תוך ליווי והדרכת הורים. התמחות באוטיזם, קשיים בויסות חושי, הפרעה התפתחותית בקואורדינציה, קשיי למידה ועיכובים התפתחותיים
מטפלת בילדים עם קשיים התפתחותיים בתחומי השפה, היגוי ומובנות דיבור ותקשורת. בעלת תואר שני בהפרעות בתקשורת. בעלת ניסיון רב בטיפול במכון להתפתחות הילד.
קליאית תקשורת המתמחה בטיפול בילדים בגיל הרך בגישה התפתחותית. התמחות בטיפול בלקויות תקשורת (אוטיזם)
מטפלת בגישה טבעית. מתמחה בטיפול בילדים באמצעות משחק, הדרכת הורים והובלת תהליכים בסביבה הביתית.
התמחות: הפרעות אכילה,פעוטות
אזור בארץ: ירושלים,דרום
שפה: עברית,ספרדית
בעלת ניסיון רב, מומחית בגיל הרך, בוגרת תכנית שוורץ באוניברסיטה העברית, מתמחה בתינוקות ופעוטות עם איחור התפתחותי ובעיקר עם בעיות אכילה.
התמחות: עורכת אבחונים להערכה קוגניטיבית, רגשית ותקשורתית (ASD)
וטיפולים פרטניים, דיאדיים, טריאדיים והדרכות הורים.
אזור בארץ: שרון,הוד השרון
שפה: עברית
מאבחנת ומטפלת בילדים בגילאי 0-9 שנים המתמודדים עם קשיי שינה, אכילה וגמילה, קשיים חברתיים ותקשורתיים, קשיים בוויסות הרגשי, קשיי קשב וריכוז והתמודדות עם מצבי משבר
התמחות: לקויות שפה ודיבור , לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז.
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית
קלינאית תקשורת התפתחותית, מאמינה מאוד בלמידה חווייתית בסביבה מאפשרת ותומכת, תוך ראיית חוזקות הילד והעצמת יכולותיו. הדרכת ההורים במהלך התהליך הטיפולי
התמחות: טיפול בהפרעות תקשורת בילדים בספקטרום האוטיסטי, איחור התפתחותי, עיכוב בשפה ובדיבור. הדרכה בתחום של קשיי אכילה בגיל הרך. פעוטות מגיל שנה.
אזור בארץ: שרון,כפר סבא
שפה: עברית
ד"ר בחינוך, פסיכולוגיה והתפתחות אנוש, אוניברסיטת הרווארד. קלינאית תקשורת ומדריכה מוסמכת.
התמחות: התפתחות הילד, הדרכת הורים, פעוטות, לקויות שפה ותקשורת
אזור בארץ: שרון,כפר סבא
שפה: עברית
קלינאית תקשורת עם נסיון רב בטיפול בפעוטות וילדים בעלי קשיים התפתחותיים, בתחומי השפה, התקשורת והדיבור. בעלת תואר ראשון ושני בהצטיינות יתרה מאוני׳ ת״א.
התמחות: התפתחות השפה והדיבור אצל פעוטות וילדים, דיספרקסיה, היגוי ודחיקת לשון, דיבור חטוף, גמגום, צרידות
אזור בארץ: רחובות, נס ציונה, אזור השפלה
שפה: עברית
קלינאית תקשורת התפתחותית, בעלת ניסיון רב באבחון וטיפול בתחומי התקשורת, השפה והדיבור אצל פעוטות וילדים, בגיל הרך ובגיל בית ספר, והן אצל מבוגרים.
התמחות: אבחון וטיפול בקשיים התפתחותיים בתחומי התפקוד השפתי, התקשורתי, הרגשי, החברתי ,המוטורי,קשב והריכוז
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז,שרון
שפה: עברית,אנגלית
מרכז טיפולי התפתחותי רב מקצועי המציע מגוון טיפולים לקידום התפתחותם של ילדים צעירים בין הגילאים 0-10.
התמחות: טראומה מורכבת, הפרעת אישיות גבולית, דיכאון, חרדה, הפרעות אכילה, משברי חיים, קשיים ביחסים, פוסט טראומה ועוד.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית
אני מאמינה שלכל אדם זכות להתפתח במרחב בטוח, יציב ולא שיפוטי.
בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:
הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.
מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.
תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).
אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.
מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.
כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)
בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.
בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.
תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים.
קלינאי תקשורת מטפל במגוון גדול של תחומים, מהיגוי מילים ותיקונים, ולקויות אחרות בדיבור.
המפגש הראשון מתחיל באבחון המצב, הקלינאית תבדוק דרך מבחנים שונים את המצב הכללי ותפקודו של המטופל, לאחר מכן היא תבנה תוכנית מסודרת עבור המטופל שמטרתן להשיג שיפור בבעיות (התרגול מתבצע גם אצל קלינאי וגם בבית).
מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת מומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.
קלינאי תקשורת מומלץ לבחור בהתאם לגיל המטופל והבעיות אותן רוצים לפתור, יש קלינאי תקשורת המתמחים בילדים בגילאים שונים, וישנם קלינאי תקשורת אשר תחום המומחיות שלהם הוא בגילאים יותר מבוגרים וההתמחות שלהן בפתרון בעיות אשר שכיחות יותר בגילאים הללו. כמובן שיש לוודא שלקלינאי שבחרתם יש רישיון עבודה ממשרד הבריאות.
(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)