על הספה - פורומי מומחים

פורום קלינאית תקשורת


התפתחות תקשורת, משחק ושפה, דיבור, היגוי, שטף דיבור וקול אצל ילדים

פורום קלינאית תקשורת

פורום קלינאית תקשורת מנהלת פורום יעל אדם קלינאית תקשורת, בעלת BA בהפרעות בתקשורת ו MA בלקויות למידה מאוניברסיטת תל אביב. בעלת נסיון עשיר בטיפול בלקויות שפה, תקשורת, היגוי, שטף וקול במכון להתפתחות הילד ובקהילה. בעלת קליניקה פרטית בחיפה. מדריכת סטודנטים להפרעות בתקשורת וקלינאים בשנת הסטאז

בעלת קליניקה פרטית בפלורנטין, תל אביב. עובדת ברשת מכוני שמיעה ודיבור פרטית, בעלת ניסיון של 5 שנים בעבודה במכון להתפתחות הילד. מדריכת סטודנטים להפרעות תקשורת וקלינאי תקשורת בשנת הסטאז'. מטפלת בילדים מגיל ינקות בתחומי הפרעות תקשורת, שפה, ודיבור (היגוי, קול וגמגום). עוסקת בביצוע בדיקות שמיעה והתאמת מכשירי שמיעה.


הפורום יעסוק בהתפתחות תקשורת, משחק ושפה, וכן בדיבור – שאלות בנושא היגוי, שטף דיבור וקול אצל ילדים. ניתן להפנות גם שאלות העוסקות בבעיות שמיעה אצל ילדים.

 X

דנה שלום אבחון של קלינאית תקשורת בגיל הזה מתייחס לשלבים בהתפתחות המשחק והתקשורת הקדם מילולית וכן להתפתחות המילולית. ההתרשמות בנויה בדרך כלל מתצפית בזמן משחק ומתשאול הורים. לעיתים יש צורך ביותר ממפגש אחד. ממליצה להגיע לאבחון בשעות בהן בתך עירנית ומשחקת. בהצלחה יעל


גילי שלום אני לא רואה בעיה בלמידה מהירה של שפה. זה תהליך שקורה באופן טבעי ולכל ילד קצב התקדמות משלו. חשוב לשים לב לא רק לכמות המילים, אלא למה שהוא מביע איתן. אם הוא משתף בחוויות שלו, שואל שאלות, נותן ומבצע הוראות, מביע שמחה וגם התנגדות או מחאה, ובאופן כללי כוונותיו ברורות ומגוונות, אני לא רואה סיבה לדאגה, ולא הייתי ממליצה להמנע משום גירוי. בברכה יעל






דנה שלום תלוי בקופת החולים, אבל לא בטוח שאת צריכה הפנייה. כדאי להרים טלפון למכון להתפתחות הילד בו טופלתם, לומר שאת מבקשת אבחון של קלינאית תקשורת ולבקש שינחו אותך לגבי המשך התהליך. חוזרת ומציינת- אני לא יודעת אם אכן יש עיכוב. כדי לקבוע דבר כזה קלינאית צריכה לבצע אבחון. לשאלתך- יש קשר בין עיכובים מוטוריים לשפתיים ( זו אחת הסיבות שבמכוני התפתחות הילד יש אנשי מקצוע מכל התחומים), אבל אין זה אומר שזה כך במקרה של בתך. לפני שפונים להתפתחות הילד אני ממליצה מאוד לבצע בדיקת שמיעה. בהצלחה יעל


דנה שלום, טווח הנורמה הוא רחב וקשה לדבר ממש על עיכוב בשלב כזה. כדאי לבצע בדיקת שמיעה ולעקוב בחודשים הקרובים, בהם נצפה לראות התקדמות מואצת ברכישה של מילים חדשות. אם את דואגת, הדבר הקל ביותר לעשות (בהנחה שיש לבתך תיק בהתפתחות הילד בעקבות טיפול הפיזיוטרפיה) הוא לפנות למכון ולבקש אבחון קלינאית תקשורת. בהצלחה שנה טובה יעל



חופית שלום בעקרון open bite לא גורם לקשיי היגוי כשלעצמו. הקשר הוא שה open bite נגרם פעמים רבות על ידי דחיקת לשון שמתרחשת במנוחה, בבליעה ובהיגוי. דחיקת לשון בהיגוי יוצרת שיבושי היגוי. בברכה, יעל


יותם שלום אני חושבת שכן, תלוי כמובן מה הקושי, רמת המוטיבציה וכמות התרגול. בברכה יעל


מגי שלום הנושא של רכישת שפה בסביבה רב לשונית הוא נושא מורכב. כיוון שאני מאמינה גדולה ברכישת שפה תוך כדי דינמיקה של הורה וילד, סרטוני לימוד בעיני מיותרים ואם האנגלית אינה שפת אם עבור אחד ההורים או שפת המדינה, בלאו הכי האנגלית תרכש כשפה זרה ולא כשפת אם. מצד שני, כשאין לילדים קושי ברכישת שפה, אני לא רואה מניעה מלחשוף אותם לכמה שפות. מה שחשוב בעיני הוא הצמדות של כל הורה לשפת האם שלו, כלומר שאת ובעלך תמשיכו לדבר ספרדית ועברית בהתאמה ותקפידו בדיבורכם לא לערבב בין השפות, וכן שלא תתחילו לדבר אנגלית עם הילדים, אלא אם היא שפת אם נוספת עבור אחד מכם. בהצלחה יעל