אודות על הספה   |  הרשם לניוזלטר שלנו   |  צור קשר                                                               הרשמה לאינדקס על הספה   |  כניסת מטפלים רשומים   |     על הספה בפייסבוק
לוגו על הספה
שירי נדב-פסיכותרפיסטית -   

פסיכותרפיסטית

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים, תחושת תקיעות, רצון להגשמה עצמית, פוסט טראומה, משברי חיים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית

פסיכותרפיסטית עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה בעבודה עם מבוגרים ונוער במקרים של חרדה, דיכאון, משבר וצמתי דרכים, תחושת תקיעות, צורך להגשמה עצמית.

יונתן גבע-פסיכולוג קליני מומחה -   

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: התמודדות רב דורית במשפחה, זוגיות והדרכת הורים. משברים בשלבי מעבר בחיים (סוף גיל ההתבגרות, משבר ''אמצע החיים'', פרידות וגירושים, פרישה לגמלאות, יציאת אחרון הילדים מהבית וכד'), טיפול בטראומה, אבל ואובדן, תחושת חוסר אונים, דיכאון וחרדה.
אזור בארץ: ירושלים והסביבה, אונליין
שפה: עברית, אנגלית

פסיכולוג קליני מומחה ובעל ניסיון רב בטיפול אינדיווידואלי וזוגי, הדרכת הורים, טיפול בגיל השלישי ועוד. משלב גישות פסיכולוגיות קלאסיות וחדשניות בהתאם לצרכי המטופלים והעדפותיהם.

עמית אבני-פסיכותרפיסטית,  cbt, מטפלת באומנות מינדפולנס ו nlp.  מדריכת הורים וטיפול דיאדי. -   

פסיכותרפיסטית, cbt, מטפלת באומנות מינדפולנס ו nlp. מדריכת הורים וטיפול דיאדי.

התמחות: הפרעות אכילה,דיכאון,לקויות למידה קשב וריכוז,בעיות שינה,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: חיפה, קריית טבעון, עמק יזרעאל
שפה: עברית

מרפאה באומנות ודמיון מודרך טיפול רגשי במבוגרים ילדים ונוער בעזרת הדמיון אפשרי להשתחרר מחרדות , קשיי שינה, התמכרויות. וקונפליקטיים פנמיים. מתוק מעז , האפשריות ליצור מציאות מיטיבה .

אסתי הלפרין-פסיכולוגית קלינית -   

פסיכולוגית קלינית

התמחות: בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל,לקויות למידה קשב וריכוז, טראומה,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים, חרדה ופוביה,דיכאון,
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז, טיפול און ליין
שפה: עברית,אנגלית

מרכז ת''א, בטיפול בגובה העיניים, התמקצעות בטיפול במתבגרים, בוגרים צעירים (20-40) ומבוגרים סביב אתגרי קריירה ובניית זוגיות, גישה דינמית וקוגניטיבית-התנהגותית.

הדסה פרטוק-פסיכולוגית קלינית מומחית -   

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: חרדה ופוביה, דיכאון, אבל ואובדן, פוסט טראומה, יחסים בינאישיים, התמודדות עם משברי חיים.
אזור בארץ: כפר סבא וקרני שומרון
שפה: עברית

אני הדסה, פסיכולוגית ת קלינית. מקבלת מבוגרות.ים בקליניקה בכפר סבא, ומטפלת בגישה פסיכודינמית.

רוני צדוק-פסיכולוג קליני -   

פסיכולוג קליני

התמחות: חרדה, דיכאון, טראומה, משברי חיים, יחסים זוגיים.
אזור בארץ: שפלה,רחובות
שפה: עברית

מטפל בגישה דינאמית, עם שילוב של כלי CBT במידת הצורך. התמקדות ביצירת מרחב בטוח לעבודה מעמיקה על תפיסות עצמי ויחסים, טיפול בחרדה ודיכאון עבודה עם מבוגרים ונוער.

אוריאל  איילשטיין-פסיכותרפיסט, עו''ס תואר שני בטיפול משפחתי (M.S.W) -   

פסיכותרפיסט, עו''ס תואר שני בטיפול משפחתי (M.S.W)

התמחות: התמכרויות, בעיות במיניות וזהות מינית, בעיות משפחתיות וזוגיות, פוסט טראומה, הדרכת הורים
אזור בארץ: שרון,נתניה
שפה: עברית, צרפתית

עו''ס מטפל משפחתי, פסיכותרפיסט. מומחה לטיפול בילד ונוער, הדרכות הורים. טראומה, פגיעות מיניות, פוגעים מינית, דיכאון, חרדה, ומשברי חיים.

סוניה נעמני-פסיכולוגית קלינית מומחית -   

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: טיפול במתבגרים ובמבוגרים (גילאי 10 +), דיכאון, חרדה, משברי חיים, אובדן ואבל, קשיים משפחתיים וזוגיים, הדרכת הורים
אזור בארץ: שרון,רעננה,כפר סבא,הוד השרון
שפה: עברית

שמי סוניה נעמני, אני פסיכולוגית קלינית מומחית, מאמינה ביצירת מרחב לחקירה פנימית שתאפשר צמיחה והתפתחות נפשית. בעלת נסיון רב בטיפול במתבגרים ובמבוגרים.

אסא גוברין-עובד סוציאלי קליני -   

עובד סוציאלי קליני

התמחות: בריאות הנפש, דיכאון, אבל ואובדן, הדרכת הורים, טיפול בהורות, התמודדות עם משברי חיים, טיפול במתבגרים, אוטיזם
אזור בארץ: נס ציונה,רחובות,אזור השפלה
שפה: עברית,אנגלית

מטפל פסיכודינמי עם נסיון רב בליווי א.נשים המתמודדים עם קשיים רגשיים אישיים ומשברי חיים שונים

שחר פירסטטר-פסיכולוג קליני למבוגרים, מתבגרים וילדים -   

פסיכולוג קליני למבוגרים, מתבגרים וילדים

התמחות: דימוי עצמי, חרדה, דיכאון, טראומה, משברי חיים, זהות מינית, הדרכת הורים וטיפול זוגי
אזור בארץ: תל אביב
שפה: עברית, אנגלית

אני מאמין בטיפול שנעשה בגובה העיניים, כשהמטופל שותף להחלטות שמתקבלות בתכנון הטיפול ובמהלכו, למשל לגבי השילוב בין שיטות טיפול שונות. כאשר אפשר, אבחר תמיד באלטרנטיבה הפשוטה והנגישה

הילה הורוביץ-רביבו-פסיכולוגית קלינית ומדריכה מוסמכת -   

פסיכולוגית קלינית ומדריכה מוסמכת

התמחות: דיכאון, חרדה, משברים, טראומות, זהות מינית ומגדרית, קשרים בינאישיים, מציאת זוגיות וטיפול זוגי, הדרכות להורי מתבגרים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית,אנגלית

מטפלת באופן פרטני וזוגי. מאמינה בכוח המרפא והמגדל של מפגש טיפולי אמיתי, מקבל ועמוק, ומחויבת לעשות ככל יכולתי, בעדינות, ברגישות ובמסירות גדולה, על-מנת לסייע למטופליי בתהליך השינוי.

גליה טרומפר ורדי-מטפלת פרטנית זוגית ומשפחתית מוסמכת, פסיכותרפיסטית דינמית וממוקדת -   

מטפלת פרטנית זוגית ומשפחתית מוסמכת, פסיכותרפיסטית דינמית וממוקדת

התמחות: בעיות פרטניות, משפחתיות וזוגיות, הדרכת הורים, התמודדות עם שלבי ומשברי חיים: גירושין, אובדן ואבל, קשיים במערכות יחסים, דימוי עצמי
אזור בארץ: חיפה
שפה: עברית, אנגלית בסיסית

פסיכותרפיסטית דינמית וממוקדת ומטפלת זוגית, משפחתית מוסמכת האג' לטיפול במשפחה ובנישואין. טיפול בזוגות במצבי משבר ושלבי החיים השונים, ניסיון רב בפרידה והליכי גירושין, טיפול בנשים

קלודיה סאל קראוס-פסיכולוגית קלינית מומחית, פסיכותרפיסטית דינמית -   

פסיכולוגית קלינית מומחית, פסיכותרפיסטית דינמית

התמחות: מטפלת בזוגות וביחידים , חרדה, קשיים התפתחותיים, טיפול זוגי, הדרכת הורים, טיפול בהורות, מערכות יחסים, משברי חיים, מטפלת בהיפנוזה במסגרת טיפול דינמי
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, רמת גן, גבעתיים, אזור המרכז
שפה: עברית,אנגלית, צרפתית

פסיכולוגית קלינית מומחית בטיפול בנשים וגברים, הורים וילדים, בזוגות וביחידים. מטפלת בגישה דינמית ומשלבת כלים נוספים כמו היפנוזה NLP , CBT ועוד

הילה שובל-פסיכולוגית קלינית מומחית -   

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: התמודדות עם משברי חיים, דכאון, חרדה, קשיים בתחום הבינאישי, אבל ואובדן.
אזור בארץ: בנימינה, זיכרון יעקב, פרדס חנה כרכור, חדרה, קיסריה
שפה: עברית

הקשר שנוצר בטיפול, הוא בעיני הבסיס. כאשר מרגישים בטוחים- ניתן לצאת למסע משותף- בו חוקרים, מגלים, כואבים, וגם נחלצים מכאב ומדפוסים שאינם מועילים. אני כאן ללוות במסע החשוב הזה.

מיכל מלמד-פסיכולוגית ומטפלת מינית וזוגית -   

פסיכולוגית ומטפלת מינית וזוגית

התמחות: טיפול פרטני וזוגי. התפתחות אישית ובריאות הנפש, התמודדויות וקשיים בזוגיות, אתגרים במיניות ומיניות מעצימה, מובחנות וראויות, רילוקיישן.
אזור בארץ: אונליין
שפה: עברית, אנגלית

בעלת הכשרה הן בפסיכולוגיה קלינית והן בגישות הוליסטיות. מסייעת למצוא את שביל הזהב לנאמנות לעצמי לצד קשר מיטיב עם האחר, ולהפוך את המיניות לשער להתפתחות אישית וזוגית גם יחד.

עדי בליי-פסיכולוגית קלינית מומחית -   

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: מתמחה בעבודה עם נשים -שינויי חיים, רילוקיישן,דיכאון, חרדה, זוגיות, חוסר מימוש,טראומה, פוריות, הריון ולידה, לידה שקטה. מטפלת מוכרת של ביטוח לאומי ומשרד הביטחון
אזור בארץ: מטפלת אונליין
שפה: עברית, אנגלית

אני מאמינה כי טיפול המותאם לך אישית יכול לאפשר היכרות עמוקה עם עצמך, עם המחסומים ועם הקשיים שלך. הכרות זו יכולה להקל בהתמודדות עם אתגרים, קשיים ומשברים שונים במהלך החיים.



מה צריך לדעת על הדרכה הורית


הדרכת הורים הינה מפגש בין הורי הילד אשר זיהו קושי בהתפתחותו או בתפקודו הרגשי / התנהגותי /חברתי לבין איש מקצוע אליו פנו או הופנו לקבלת מענה. זהו כלי טיפולי אשר מהווה חלופה לטיפול פסיכולוגי או פרא רפואי או כטיפול מלווה ומסייע לטיפול המקצועי בילד. הדרכת ההורים בעיקרה הינה מתן כלים ויעוץ תוך כדי איסוף מידע מההורים על ילדם. מחקרים מראים כי הורים אשר לומדים להתבונן בילד ולדווח על התפתחותו מגיעים למידע המשקף לרוב את אותן תוצאות אשר יתקבלו באבחון פסיכולוגי. ההנחה הבסיסית היא כי ההורים מכירים את ילדם בצורה הטובה ביותר, לרוב יותר מכל איש מקצוע וכי השפעתם על הילד היא גדולה בהרבה מזו של איש מקצוע. כמו כן, ילד יפיק יותר, יצבור ביטחון רב יותר כאשר העזרה לקשייו מגיעה וניתנת מהוריו ולא מזר ולשם כך צריכים ההורים הנחיה כיצד לתת לו את המענים המדוייקים להם זקוק.

מה צריך לדעת על הדרכה הורית



איך מגיעים להיות מדריכי הורים?


לכל מקצוע ישנה הכשרה כלשהי- אם באמצעות חניכה וחפיפה או הכשרה לימודית באורך כזה או אחר. להורות, התפקיד המשמעותי והחשוב בחיינו- אין הכנה ואין הכשרה. מרגע היוולדם ועד סוף חיינו אנו מהווים מקור תמיכה, מוקד לציפיות של הילד ושל החברה. אבל בכל שלב התפתחותי, אנו נדרשים לשנות את סגנון ההורות שלנו והילדים זקוקים מהוריהם לדברים שונים. יותר מזה, כל ילד במשפחה הוא שונה ודורש מההורים סגנון התמודדות אחר.

הדרכה הורית הינו ענף יעוצי שהתפתח בשנים האחרונות כתגובה לאופנה הדמוקרטית בניהול המשפחה. מצד שני, אפשר לומר כי הדרכות הורים על סוגיהן השונים הם תוצר של ההבנה לגבי חשיבות המידע שיכולים הורים לרכוש ובכך להיות הורים טובים עוד יותר לילדיהם.

בעידן המודרני, בו לילדים נגישות אינסופית למידע, הם חשופים בין היתר גם לתכנים אלימים ובלתי מותאמים לגילם. מצד שני, מדברים על העצמתם, הורים רוצים לתת לילדיהם תחושת כוח ומסוגלות ולעיתים מבלבלים את חופש הבחירה בחופש מוחלט. התוצאה של תהליכים אלו היא אובדן הסמכות ההורית.

בתהליך, עובדים עם ההורים על היחסים עם הילדים, על תפיסתם את מעמדם ההורי ועל דפוסי התקשורת בבית. הדרכת הורים משלבת גישות קוגניטיביות (שינוי דפוסי חשיבה של ההורים) והתנהגותיות כמו גם גישות מערכתיות ומשפחתיות. מקובל מאוד לערוך חלק או את כל המפגשים בבית המשפחה כך מתאפשר למדריכ/ה לראות "בשידור חי" את דפוסי התקשורת ואת דרך התנהלות הבית ולהתייחס לחוזקות ולקשיים בתוך המשפחה.

הדרכת הורים להורי מתבגרים


לטיפול במתבגרים מגיעים הורים למתבגרים המרגישים כי דרכי התקשורת או ההתנהלות המשפחתית יצאה משליטה, הורים למתבגרים מתקשים להטיל סמכותם על ילדים ומאבדים שליטה על ניהול המשפחה. כמו כן ההדרכה מתאימה מאוד גם במקרים בהם במשפחה ילד עם לקות למידה או ילדים בעלי נכויות התפתחותיות או חולי כרוני ואז מתמקדת ההדרכה על מתן מקום לכל ילדי הבית, על דפוסים של הגנת יתר ועל הדרכת ההורים בניהול הטיפול המיוחד.

ההדרכה כאן היא ממוקדת הווה וממוקדת התנהגות ואין מטרתה, בניגוד לטיפול פסיכולוגי, לחקור את עברו של המטופל, את יחסיהם של ההורים עם הוריהם וכן הלאה. ההדרכה היא כלי נפלא ויעיל, כאשר מדובר בהורים למתבגרים המצליחים ליישם את ההדרכה. הורים למתבגרים המתקשים להעביר את המידע שמקבלים מהתיאוריה למעשה, לסיטואציות היומיומיות, רצוי שיפנו לתהליך רחב ומקיף יותר אשר יבדוק ויטפל בקשיים בעטים לא מצליחים ליישם את ההדרכה.

למה ניתן לצפות בהדרכת הורים?


ראשית, ההדרכה אמורה לתת להורים ידע ומידע. נושאי הידע הם מגוונים – מידע אודות התפתחות של ילדים, השלב ההתפתחותי בו הוא נמצא ילדם ולמה זקוק מהם בשלב זה. בזמן הטיפול ניתנים דגשים על עולמו הרגשי של הילד וכיצד התנהגות ההורים יכולה לווסת קשיים רגשיים כמו גם להעצימם. בנוסף ניתן לקבל מידע אודות זכויות, שירותים, דרכי טיפול, כלים ומחקרים.

בניגוד לטיפול פסיכולוגי בו המטפל עוזר למטופל להגיע לתובנות בעצמו, המדריך או המדריכה יבואו עם אג'נדה ברורה כיצד הדרך הנכונה להתמודד עם הקשיים ויתן כלים ממשיים ו"הוראות הפעלה". יתכן ואף חשוב שהמדריך ותפיסת עולמו יתאימו לתפיסת עולמכם וכי מטרות ההדרכה יהיו ברורות עוד פני תחילת התהליך. הדרכה טובה היא כזו אשר מתחשבת באורח החיים של המשפחה ומתאימה את ההנחיות לתרבות ולחיי המשפחה עד כמה שניתן.

בתוך התהליך , נעשה תהליך העצמה וביסוס הסמכות של הורים. הורים כמנהיגים הם הורים אשר לוקחים שליטה על ניהול חיי הבית, יש להם את הידע והכלים להנהיג את המשפחה ולהביאה למקום אליו הם רוצים להגיע. להורים צריך להיות חזון וראייה של עתיד ילדיהם. ילדים צריכים לדעת כי ההורים יודעים מה לעשות שיוכלו להתמודד עם בעיות וקשיים. כך רוכשים הילדים בטחון. הורים שירכשו בחזרה את בטחונם ביכולתם להנהיג את המשפחה יעבירו את הביטחון הזה לילדיהם.

עוד חשוב לדעת כי המדריך או המדריכה צריכים להיות אנשי מקצוע המכירים את השלב ההתפתחותי של הילד מספיק טוב כדי להתריע במידה ונראה שהבעיה מורכבת יותר ודורשת אבחון או התערבות טיפולית רחבה יותר .

מתי כדאי לפנות להדרכת הורים?


כאשר הורים מרגישים כי אבדו שליטה על המשמעת של ילדיהם, הורים למתבגרים שאינם מצליחים להציב גבולות וכל חיי המשפחה תלויים במידת שיתוף הפעולה של הילד. כאשר הורים מוצאים עצמם מתלבטים אם לצאת מהבית או לתכנן תכניות בגלל חשש מהתנהגות ושיתוף הפעולה של הילד- סימן שהמנהיגות ההורית אינה ברורה בבית. כאשר הורים צריכים "לבקש רשות" או לקוות שילדם ישתף פעולה- רצוי לפנות להדרכה. ככל שהזמן יעבור- הבעיות יגדלו עם הילד. ילד בן שנתיים שמסרב לקום כשקוראים לו, אפשר לקחת אותו על הידיים. כשיהיה בן 6 או 7 זה יהיה קשה מאוד ומאוחר יותר- בלתי אפשרי.

כאשר קיימת בעיית ויסות וקושי במעברים אצל ילדים בגיל הרך-סביב שינה, אכילה, מקלחות. ילדים אשר מתקשים ובוכים מאוד במעברים כנראה יש בעית ויסות וניתן לטפל בה. במקרים אלו כדאי לשלב הדרכה על ידי מרפאה בעיסוק כדי לערוך אבחון סנסורי יחד עם הדרכה אשר תתמקד בהתנהלות ההתנהגותית של ההורים מול הילד. קשיים בויסות החושי משפיעים ישירות על יכולת הויסות הרגשי וההתנהגותי של הילד ורצוי לטפל בהם בהקדם ולחסוך מהילד ומהוריו חודשים או שנים של תסכול מתמשך. ילדים עם קשיי מעבר למזון מוצק, גמילה מחיתולים, גמילה ממוצץ וכדומה.

ילדים בעלי צרכים מיוחדים- לעיתים נדרשת הדרכה על ידי איש מקצוע מתחום השיקום המכיר את צרכים היחודיים של הילד. במקרים אלו ההדרכה תעסוק לרוב גם בהתנהלות מול האחים של הילד בעל הצרכים המיוחדים.

הדרכת הורים לילדים עם לקויות למידה ו/ או בעיות קשב וריכוז- בתהליך זה תתן להורים כלים ישומיים בנוגע לעזרה בלימודים, ארגון הסביבה וסדר היום של הילד, התנהלות מול בית הספר ומידע בנוגע לשירותים וזכויות. בעיות התנהגות, בעיות חברתיות ורגשיות של ילדים- במיוחד בגילאי בית הספר, כשילד אינו עוד "רך" וכבר רכש כוח פיזי והתנהגותי (אלימות מילולית או פיזית, השלכת חפצים, סרבנות, התעלמות מההורים וכו') , הדרכת הורים במקרים אלו הינה הכרחית אך לרוב אינה מספיקה, יש לבדוק האם התפתחו קשיים רגשיים אחרים אצל הילד והאם הוא זקוק לעזרה כלשהי במקביל להדרכת ההורים.

סוגים של הדרכת הורים


ההדרכה יכולה להתבצע בקבוצת הורים או בצורה פרטנית. היא יכולה להתרחש בבית או בקליניקה. הנה כמה יתרונות וחסרונות של סוגיה השונים של הדרכות הורים שונות:

ההדרכה בקבוצה בדרך כלל מאגדת הורים לילדים סביב אותם גילאים לדוגמה הורים למתבגרים, וסביב אותן סוגיות. בקבוצה ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים, למצוא תמיכה בקשרים הנוצרים עם הורים המתמודדים עם קשיים דומים, ובעיקר לקבל "אישור" על כך שלא רק אצלי יש בעיות ותהליך נורמליזציה זה מהווה שחרור מתחושות האשמה והוא חלק מתהליך ההעצמה.

הדרכה פרטנית עוסקת כולה במשפחה ובילד. היא יכולה להתרחש כולה בקליניקה, ולהסתמך על דיווחי ההורים או על תצפית בילד ובאינטראקציה שלו עם ההורים בקליניקה. כמו כן יכולה להתרחש הדרכה בחלקה או כולה בבית. בבית, מקבל המדריך אינפורמציה אותנטית וחשובה, מתצפית באירועים של חיי היום יום ובתגובה של ההורים ושל הילד. מצד שני, משפחות מסוימות עשויות להרגיש אי נוחות כאשר המדריך צופה בבית.

מי מתאים לעשות הדרכת הורים?

כאשר מדובר בטיפול לילדים גדולים יותר כגון הורים למתבגרים (גיל בית ספר) הילדים עשויים להתנגד במידה אשר לא תאפשר תהליך של שינוי. התפתח גוף ידע משמעותי העוסק בדיווחי הורים וניתן אף לצלם ולתעד סיטואציות בבית ולהביאן לקליניקה. כשהילדים גדולים יותר, התיאור שהם נותנים הינו מידע לא פחות חשוב.

ישנן הדרכות הורים שהן חלק מטיפול בקשיים של הילד- כאשר ילד הולך לטיפול פסיכולוגי על ההורים לקבל הדרכה בנוגע לקשיים המעסיקים אותו. כך גם כאשר ילד נמצא בטיפול של מרפאה בעיסוק או איש מקצוע אחר- על ההורים לקבל הדרכה לגבי דברים שהם יכולים לעשות כדי לקדם את המטרות הטיפוליות.

מי מתאים לעשות הדרכת הורים?


תלוי בקושי בעטיו פונים להדרכה. חשוב לבדוק כמה ניסיון וידע יש למדריך בקושי הספציפי בגללו פניתם למדריך או מדריכה. כאשר הבעיה הינה בעיה התנהגותית של ילד בגיל הרך, ויש להורים קושי בהצבת גבולות, יתכן ואשת מקצוע אשר עברה הכשרה כמדריכת הורים במוסד מוכר תתן מענה מקצועי הולם.

כאשר לילד קושי התפתחותי מורכב יותר, חשוב כי ההדרכה תינתן על ידי איש מקצוע מומחה בתחום התפתחות הילד. כאשר לילד בעיות רגשיות /נפשיות /חברתיות והוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, חשוב כי גם ההורים יקבלו הדרכה מאותו איש מקצוע.

עובדים סוציאליים המתמחים בתחום התפתחות הילד יכולים לתת מענה טוב להורים לילדים בגיל הרך ולילדים עם קשיים התפתחותיים. כמו כן אנשי טיפול (עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ) המתמחים בתחום השיקום יכולים לתת הדרכה להורים לילדים עם נכויות התפתחותיות.

אנשי מקצוע מתחומי מקצועות הבריאות – קלינאית תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק- ידריכו את ההורים בנוגע לתרגול עם הילד בתחומי המוטוריקה והשפה בהם מטפלים.






חפש מטפל לפי שם: