ליצירת קשר
חזרה לדף החיפוש   

בכמה מילים על ד"ר מיכל מוטס פלג

טיפול בגיל הרך, ילדים, מתבגרים ובוגרים צעירים, טיפול בהורות.


תחומי התמחות

התמודדות עם משברי חיים, קשיים ביחסים בין אישיים, חרדה, דיכאון, קשיי וויסות, אוטיזם.

 אזורי טיפול

אזור השפלה, מודיעין

מודיעין  טיפול לקהילה הגאה הקהילה הגאה

  עברית,אנגלית     גיל הרך עד 40


קצת יותר אודותי

פסיכולוגית בהתמחות קלינית.
בעלת ניסיון בעבודה עם ילדים בגיל הרך, גילאי ביה"ס, מתבגרים ובוגרים צעירים.

מטפלת בדרך כלל בגישה פסיכודינאמית, ומשלבת בהתאם לצורך עבודה קוגניטיבית-התנהגותית והתערבויות מערכתיות.
עם ילדים צעירים אני עובדת בדרך כלל באמצעות טיפול במשחק.
אני סבורה כי ארגז הכלים המקצועי שלי הכולל שיטות טיפול שונות מאפשר לי להתאים את התוכנית הטיפולית והכלים הטיפוליים לאישיותו של המטופל ולהעדפותיו, וכן לקשיים בגינם פנה לטיפול.

בטיפול בילדים לתפיסתי הכרחי כי התהליך הטיפולי ילווה במפגשים קבועים ורציפים עם ההורים. זאת משום שהם הדמויות המשמעותיות ביותר בחייו של הילד וקשר הורה-ילד הנו בעל משמעות קריטית להתפתחות תקינה וצמיחה. מתוך המחקר וכן מתוך נסיוני המקצועי עולה כי טיפול פסיכולוגי לרוב הנו מוצלח יותר ואורכו מתקצר כאשר ההורים הנם שותפים פעילים בתהליך. לעתים פניה לטיפול כאשר הילד צעיר עלולה לעורר חששות והיסוס, אך כיום ברור כי התערבות טיפולית יכולה להיות אפקטיבית יותר ככל שהטיפול ניתן בסמוך להופעת הקשיים.

אני רואה בטיפול הפסיכולוגי הזדמנות למפגש ייחודי המאפשר התפתחות וצמיחה.
בראש ובראשונה, אני מאמינה כי טיפול מוצלח מושתת על קשר אותנטי ובטוח בין המטופל והמטפל. בעיני, מטרת העל של הטיפול הנה לסייע למטופל להרחיב את יכולתו להביא את עצמו לידי ביטוי, להכיר את עצמו על כוחותיו, חוזקותיו ואיזורי הקושי, ולהתמודד עם האתגרים המפריעים לו לחוש סיפוק, רווחה והתפתחות.


השכלה אקדמית

דוקטורט (Ph.D) בפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה
מחקר העוסק בקשר בין אינטראקציית הורה-ילד לבין התפתחות של כישורים חברתיים בקרב ילדי גן עם אוטיזם.

תואר שני (M.A) בפסיכולוגיה קלינית, אוניברסיטת בן גוריון

תואר ראשון (B.A) בפסיכולוגיה ותולדות האמנות, אוניברסיטת בן גוריון, בהצטיינות

ניסיון מקצועי

קליניקה פרטית במודיעין

מרפאה לבריאות הנפש לילדים ונוער, קופ"ח "מכבי"

גני "שקד", העמותה לילדים בסיכון

מעון תקשורת "שקד", עמותת עזר מציון

השירות הפסיכולוגי לסטודנט, אוניברסיטת בן גוריון

מרכז טל, באר שבע

היחידה לטיפול בהפרעות אכילה, בי"ח סורוקה


פרסומים אקדמיים

Oppenheim, D., Mottes?Peleg, M., Hamburger, L., Slonim, M., Maccabi, Y., & Yirmiya, N. (2024). The social skills of autistic boys in preschool: the contributions of their dyadic and triadic interactions with their parents. Journal of Child Psychology and Psychiatry. Doi:10.1111/jcpp.14061

Oppenheim, D., Koren-Karie, N., Slonim, M., Mottes-Peleg, M., Sher-Censor, E., Dolev, S., & Yirmiya, N. (2024). Maternal and paternal insightfulness and reaction to the diagnosis in families of preschoolers with Autism spectrum disorder: associations with observed parental sensitivity and inter-parent interaction. Attachment & Human Development, 26(1), 22-40. Doi:10.1080/14616734.2024.2326416









פנה עכשיו ל ד"ר מיכל מוטס פלג



















התכנים והמידע המוצגים באתר זה מספקים מידע בלבד. אין לראות בהם אבחנה ו/או חוות דעת ו/או המלצה רפואית והם אינם מהווים בשום מקרה תחליף לייעוץ עם גורם מקצועי מוסמך.

השימוש באתר או בתכניו הוא על אחריותו הבלעדית והמלאה של המשתמש. שימוש באתר ובתכניו ייחשב כהסכמה מצד המשתמש לתקנון האתר.

כל הזכויות שמורות לאתר על הספה ©



נגישות