<<חזור לחיפוש



עומר חיות


עומר חיות

עובד סוציאלי ופסיכותרפיסט


פסיכותרפיסט, מטפל בנשים וגברים הסובלים ממגוון מצוקות החיים. מניסיוני, הקשבה, קבלה, הבנה ואמפתיה, כחלק מקשר טיפולי משמעותי, מביאים לשינוי חיובי.


תחומי התמחות:
בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות במיניות וזהות מינית,התמודדות עם משברי חיים


צור קשר עם עומר חיות



בתחילת דרכי המקצועית, ידעתי שהאדם ונפשו מעניינים אותי. הרצון לעסוק בפסיכותרפיה התגבש תוך כדי תנועה.
לימודי תרפיה במוסיקה וטיפול פסיכולוגי משמעותי שעברתי, הביאו אותי לבחור בטיפול כמקצוע וכדרך חיים.
עבדתי שנים רבות כמטפל במוסיקה במסגרות חינוכיות, הדרכתי סטודנטים מתכניות הכשרה שונות בטיפול במוסיקה והייתי שותף במשך 5 שנים לריכוז תחום ההדרכה לתרפיסטים באמנויות במתי"א ת"א – משרד החינוך, שם עסקתי בעיקר בהדרכות קבוצתיות ופרטניות.
במקביל לעבודתי כמטפל במוסיקה וכמדריך, השלמתי לימודי תואר שני בעבודה סוציאלית ובהמשך, סיימתי לימודי פסיכותרפיה בגישה פסיכואנליטית.
בין לבין, התנדבתי כשנתיים וחצי בתחנה לבריאות הנפש של משרד הבריאות בפ"ת על מנת להכשיר את עצמי כמטפל פרטני עם מבוגרים.
כיום, מלבד עבודתי בקליניקה, אני עובד כמטפל פרטני וקבוצתי במרכז יום לטיפול במבוגרים עם קשיים בתחום הבין-אישי, הזוגי והמיני, ומלמד בתכנית לתואר שני בתרפיה במוסיקה, במכללת לוינסקי.

אני מרגיש שלמרות עבודתי הציבורית והאקדמית, חדר הטיפול נשאר תמיד הזהות המקצועית והאישית המרכזית שלי.

הדרכה
במהלך השנים בהם הדרכתי סטודנטים ומטפלים באמנויות במסגרת פרטנית וקבוצתית, חיפשתי גישה להדרכה שתיתן מקום מרכזי לחוויה של המודרך את המטופל שלו.
לשמחתי, נרשמתי לסדנה של ג'רמי רוז שעוסקת בהדרכה פסיכו-דינמית באוריינטציה חווייתית-תהליכית שהשפיעה עלי רבות כמדריך.
וכך כותב ג'רמי רוז בהזמנה להשתלמות: "הדרכה פסיכו דינמית באוריינטציה חווייתית-תהליכית הינה דרך עבודה המאפשרת למדריך ולמודרך כאחד להתחבר לתכנים הלא מודעים המשתחזרים ספונטאנית במפגש ההדרכתי. באמצעות "התהליך המקביל", המודרך והמדריך פוגשים אסוציאציות תחושתיות, רגשיות, ומחשבתיות ומעבדים יחד את משמעויותיהן. תפקידו של המדריך לייצר סביבה המבטיחה את חירותו של המודרך לחשוב ולחלום ולהיות בהכרה חיה למתרחש בתוך הקשר הטיפולי וההדרכתי, לצד משחק הגומלין בין השניים".
"הדרכה פסיכו-דינמית באוריינטציה חווייתית-תהליכית שונה מצורתה הנפוצה של ההדרכה הפסיכו-דינמית. בגישה זו, פגישת ההדרכה נפתחת עם הזמנה למודרך להתייחס לתכנים האסוציאטיביים המתעוררים ביחס לאחד מקשריו הטיפוליים. המודרך מדלג על תיאור מפורט של רקע ומהלך הטיפול, ומתמקד תחילה בביטויה החווייתיים של ההעברה הנגדית ובתיאור מינימליסטי של המטופל.
בשלב הבא, המודרך מתאר מקטע של מפגש טיפולי, במקום הקראת הוורבטים הכתובים, והמדריך והמודרך כאחד מתפנים לחקירת תכני ההעברה המופיעות בדיאדה הטיפולית ובתוך המרחב האינטר סובייקטיבי."


המכון הפסיכואנליטי בירושלים,
הקורס התלת שנתי לפסיכותרפיה בגישה פסיכואנליטית. Dip. Psychotherapy

אוניברסיטת בן גוריון,
מסלול השלמה לתואר שני MSW
בעבודה סוציאלית (מגמה - בריאות הנפש)

מכללת לוינסקי לחינוך ת"א,
לימודים לתעודת ‘Post Graduate’
בתרפיה במוסיקה ותנועה (מלגת הצטיינות)

אוניברסיטת בר-אילן,
לימודים לתואר .B.A במדעי החברה – מיקרו
(פסיכולוגיה, סוציולוגיה, קרימינולוגיה) התמחותי

קורסים והשתלמויות מרכזיות:
הדרכה בגישה תהליכית-חווייתית בהנחיית ג'רמי רוז - התכנית לפסיכותרפיה, הפקולטה לרפואה ע"ש סקלר, אוניברסיטת ת"א
סמינר בנושא פרוורסיה בהנחיית סמדר ריינר - מכון מגיד, מיסודה של האוניברסיטה העברית בירושלים
קורס בטיפול מבוסס מנטליזציה (MBT) בהנחיית ד"ר אילן דיאמנט וד"ר יואב ברושי - מכון מגיד

<<חזור לחיפוש