Blog Image

מורן פאר

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: זכרון יעקב
שפה: עברית


אני מאמינה כי ניתן למצוא את הדרך בה כל ילד יכול להתקדם וללמוד תוך הנאה משותפת ומשחק.
Blog Image

יעל לדרר

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: כפר סבא,הוד השרון
שפה: עברית


שמי יעל, קלינאית תקשורת התפתחותית. אני מטפלת בגישה משחקית ונעימה בילדים מגיל שנתיים ועד שנות בית ספר הראשונות בלקויות שפה, היגוי, קול וגמגום.
Blog Image

שירי לביא

קלינאית תקשורת

התמחות: לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז,שרון
שפה: עברית


מטפלת במגוון תחומים,כולל קשיים על רקע מוטורי (CP ועוד) ותקשורת תומכת.מובטחת מסירות,מקצועיות,יצירתיות והרבה הנאה וכיף לילדים ולהורים כחלק מתהליך הלמידה
Blog Image

שירה חבושה

קלינאית תקשורת

התמחות: נכויות ומחלות כרוניות,פעוטות
אזור בארץ: קרית טבעון,חיפה,צפון
שפה: עברית,אנגלית


מטפלת באנשים עם קשיים בתקשורת, שפה, היגוי, מוגבלות שכלית ונכויות, תקשורת תומכת וחליפית. תואר שני בהצטיינות יתרה בהפרעות בתקשורת (אוניברסיטת חיפה)
Blog Image

עירית הררי

קלינאית תקשורת

התמחות: איחור בהתפתחות שפה ודיבור, חוסר שטף וגמגום, דיספרקסיה, אוטיזם, דחיקת לשון, ריור, שיבושי היגוי, שליפה וארגון.
אזור בארץ: תל אביב, נתניה
שפה: עברית


ניתן להתחיל טיפול כבר בינקות, הקשר שנוצר בטיפול הוא קריטי להצלחתו, ההורים הם חלק אינטגרלי מהטיפול ולפעמים מספיקה רק הדרכה. ההסתכלות על המטופל כוללנית.
Blog Image

רונית קורן

קלינאית תקשורת

התמחות: לקויות למידה קשב וריכוז
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית


קלינאית תקשורת, M.A בהפרעות בתקשורת. 30 שנות ניסיון באבחון וטיפול בליקויי תקשורת שפה ודיבור. מדריכה מוסמכת ובוגרת תכנית לימודי תעודה בפסיכותרפיה.
Blog Image

רותם נחושתאי

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,שרון
שפה: עברית


שמי רותם נחושתאי,אני קלינאית תקשורת התפתחותית לילדים באזור השרון. אני מתמחה בטיפול בפעוטות וילדים עם ליקויי שפה, תקשורת והיגוי
Blog Image

ליאת אוחנה

קלינאית תקשורת ומדריכה לגיל הרך

התמחות: הדרכת הורים
אזור בארץ: שפלה,דרום
שפה: עברית


בעלת ניסיון רב בעבודה עם ילדים ופעוטות בטיפולי שפה והיגוי. מאמינה בעבודה מערכתית המשלבת הדרכת להורים ובמסגרת החינוכית.
Blog Image

עירית רונן

קלינאית תקשורת

התמחות: מתמחה בצרידות וגמגום בלבד
אזור בארץ: שפלה,רחובות
שפה: עברית


בעלת תואר ראשון ושני בחוג להפרעות בתקשורת. בעלת מאסטר nlp במכללת רטר מאמינה שהכל לטובה :)
Blog Image

עדי הויבן

קלינאית תקשורת

התמחות: התפתחות הילד, הדרכת הורים, פעוטות, לקויות שפה ותקשורת
אזור בארץ: שרון,כפר סבא
שפה: עברית


קלינאית תקשורת עם נסיון רב בטיפול בפעוטות וילדים בעלי קשיים התפתחותיים, בתחומי השפה, התקשורת והדיבור. בעלת תואר ראשון ושני בהצטיינות יתרה מאוני׳ ת״א.
Blog Image

יעל בן-מאיר

קלינאית תקשורת

התמחות: קשיי שפה, קשיי היגוי, דחיקת לשון, שפה בגיל בית-ספר
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית


אני מאמינה בשיתוף ההורים בתהליך הטיפולי.המטרה הטיפולית העיקרית שלי היא שיפור איכות חיי הילד המטופל ומשפחתו ע"י מתן כלים לשיפור השפה,הדיבור והתקשורת.
Blog Image

אירית ויזל

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית


מומחית רבת נסיון באבחון, בטיפול ובהדרכת הורים לליקויי תקשורת, שפה, ודיבור בגיל הרך.




קלינאית תקשורת / קלינאות תקשורת

בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:
  • קשיים בדיבור כמו קשיי היגוי, גמגום, צרידות.
  • ליקויים בשפה: קושי בהבנת שפה מילולית ו/או בהפקת שפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, סיפור).
  • הפרעות בתקשורת מילולית ולא מילולית.
  • הפרעות בבליעה.
הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.

מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.

תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).

אבחון שפה, דיבור ותקשורת

אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.

מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.

כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)

בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.

בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.

תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים. (נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)

מי ראשי לעסוק בקלינאות תקשורת?

מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת המומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.

(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)


חפש קלינאית תקשורת