התמחות: חרדה ופוביה,לקויות למידה קשב וריכוז, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים, טיפול במתבגרים, מיומנויות חברתיות, ערך עצמי, וויסות רגשי.
אזור בארץ: תל אביב
שפה: עברית, אנגלית
טיפול רגשי קוגניטיבי התנהגותי הוא לתפיסתי מסע פנימי. דרך היכרות עם החוויה הרגשית, עבודה על המחשבות וההתנהגויות שלנו, ניתן לגלות את הכוחות הפנימיים ולהקל על מצוקות.
התמחות: המרכז לאבחון (ADHD, פסיכודידקטי, אוטיזם, דידקטי, MOXO ) ,טיפול רגשי ,הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם. פסיכיאטרים, נוירולוגים, פסיכולוגים, הדרכת הורים, מטפלים רגשיים
אזור בארץ: ירושלים והסביבה, תל אביב וגוש דן, אזור המרכז, חיפה והסביבה, קרית טבעון, אזור הצפון
שפה: עברית,רוסית,אנגלית,ערבית
המרכז מתמחה באבחונים- (ADHD, פסיכודידקטי, אוטיזם , דידקט). טיפול רגשי, הדרכת הורים .במרכז צוות מקצועי ומנוסה של פסיכולוגים, פסיכיאטרים, נויירולוגים, מטפלים רגשיים ומדריכי הורים
התמחות: טיפול פרטני, זוגי משפחתי, מערכות יחסים מגוונות, פרק ב', משברי חיים, מגדר וזהות מינית, אבל ואובדן, טראומה, פוסט טראומה, חרדה, דיכאון, הדרכת הורים, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: צפון,אונליין
שפה: עברית
מטפלת פרטנית, זוגית-משפחתית מוסמכת ומנחת קבוצות. בעלת ניסיון רב בטיפול רגשי במבוגרים.ות, נוער, זוגות ומשפחות.
התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,טראומות,משברי חיים,הפרעות בדימוי עצמי, הפרעת קשב וריכוז, קשיי ויסות רגשי,הדרכה וטיפול בהורות.
אזור בארץ: חיפה, פתח תקווה,בקעת אונו
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית מוסמכת, מטפלת במשברי חיים, גירושין, אבל ואובדן, חולי פיזי ונפשי, חרדה ודיכאון, טראומות, תחושת תקיעות, דיכאון לאחר לידה, פיטורין, התמודדות עם סוגיות בנושאי קריירה, הורות וזוגיות
התמחות: עיכוב שפתי/ התפתחותי, אפרקסיה של הדיבור, קשיי היגוי, מובנות דיבור ירודה, ריור, דחיקת לשון.
מוכנות לכיתה א' ומיומנויות שפתיות.
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית
בעלת ניסיון רב באבחון וטיפול בילדים עם קשיים בתחומים שונים: עיכוב שפתי\ התפתחותי, אפרקסיה של הדיבור, היגוי, ריור, דחיקת לשון. מוכנות לכיתה א
בעלת ניסיון רב בעבודה עם ילדים ופעוטות בטיפולי שפה והיגוי. מאמינה בעבודה מערכתית המשלבת הדרכת להורים ובמסגרת החינוכית.
התמחות: טיפול במצב רוח ירוד, טיפול בחרדה, התמודדות עם משברי חיים, הפרעות אכילה, שאלות סביב מערכות יחסים וזוגיות, סוגיות הקשורות למעגל החיים הנשי, טיפול בילדים ומתבגרים
אזור בארץ: כפר סבא, רעננה, הוד השרון, אזור השרון
שפה: עברית
מטפלת בנשים ובגברים סביב ענייני החיים. עוסקת גם בטיפול לילדים ולמתבגרים.ות, כמו כן מסייעת להורים לעזור לילד שלהם. הקליניקה בכפר סבא על מחלף רעננה.
התמחות: הפרעות אכילה,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: שרון,רעננה
שפה: עברית,רוסית,אנגלית
פסיכולוגית קלינית מומחית, מתמחה בילדים בגיל הרך, ילדים, מתבגרים ומבוגרים. התמחות באוטיזם, קשיי וויסות רגשי, דיכאון, חרדה, הפרעות אכילה, קשיי התנהגות, טראומה ואבדן.
התמחות: מכשירי שמיעה - יעוץ לרכישה ושימוש. אימוני שמיעה עם המכשירים. ירידת שמיעה, מבוגרים עם ירידת שמיעה
danadavidau.com
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית
מרגיש.ה שיש לך ירידה בשמיעה? המשפחה מתלוננת שאת.ה לא שומע.ת? איזה מכשיר שמיעה הכי כדאי לרכוש? יש לי כבר מכשירי שמיעה ואני לא מרוצה. מעוניין.ת בליווי מקצועי למכון השמיעה עצמו
התמחות: קשיי שפה, שיבושי היגוי, קשיי תקשורת, גמגום, הפרעות קול - בכל הגילאים.
אזור בארץ: שפלה,רחובות
שפה: עברית, רוסית
25 שנות ניסיון באבחון וטיפול קשיי תקשורת, שפה ודיבור אצל ילדים ומבוגרים.
שמי נירה שדה, אני קלנאית תקשורת מזה 12 שנה. עבדתי במכונים להתפתחות הילד, בגנים מיוחדים ובמכוני שמיעה ודיבור. כיום אני מדריכת סטודנטים , גננות ומטפלות בנוסף להיותי מטפלת
התמחות: קלינאית תקשורת התפתחותית: טיפול בהפרעות שפה ודיבור בגיל הרך (שנה וחצי עד שש).
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית
למידה מתרחשת תוך כדי הנאה ומשחק, גם לילד עם התנגדויות תמיד אפשר להגיע אם מתחברים אליו ברמה ובאמצעים המתאימים לו באותו רגע, הורים הם חלק מהטיפול, אך מתוך גישה אמפתית ולא שיפוטית.
התמחות: אבחון וטיפול בקשיים התפתחותיים בתחומי התפקוד השפתי, התקשורתי, הרגשי, החברתי ,המוטורי,קשב והריכוז
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז,שרון
שפה: עברית,אנגלית
מרכז טיפולי התפתחותי רב מקצועי המציע מגוון טיפולים לקידום התפתחותם של ילדים צעירים בין הגילאים 0-10.
קלינאית תקשורת מומחית בטיפול במבוגרים דוקטורנטית שנה אחרונה מלגאית נשיא המדינה למצוינות וחדשנות מדעית
מטפלת בילדים עם קשיים התפתחותיים בתחומי השפה, היגוי ומובנות דיבור ותקשורת. בעלת תואר שני בהפרעות בתקשורת. בעלת ניסיון רב בטיפול במכון להתפתחות הילד.
התמחות: טיפולי שפה ודיבור, שיבושי הגייה ושנשון.
אזור בארץ: שפלה,רחובות
שפה: עברית
קלינאית תקשורת בעלת נסיון רב בטפולי שפה והיגוי. מאמינה בלימוד דרך משחק והנאה.
בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:
הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.
מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.
תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).
אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.
מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.
כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)
בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.
בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.
תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים.
קלינאי תקשורת מטפל במגוון גדול של תחומים, מהיגוי מילים ותיקונים, ולקויות אחרות בדיבור.
המפגש הראשון מתחיל באבחון המצב, הקלינאית תבדוק דרך מבחנים שונים את המצב הכללי ותפקודו של המטופל, לאחר מכן היא תבנה תוכנית מסודרת עבור המטופל שמטרתן להשיג שיפור בבעיות (התרגול מתבצע גם אצל קלינאי וגם בבית).
מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת מומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.
קלינאי תקשורת מומלץ לבחור בהתאם לגיל המטופל והבעיות אותן רוצים לפתור, יש קלינאי תקשורת המתמחים בילדים בגילאים שונים, וישנם קלינאי תקשורת אשר תחום המומחיות שלהם הוא בגילאים יותר מבוגרים וההתמחות שלהן בפתרון בעיות אשר שכיחות יותר בגילאים הללו. כמובן שיש לוודא שלקלינאי שבחרתם יש רישיון עבודה ממשרד הבריאות.
(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)