התמחות: חרדה ודיכאון,טראומות,משברי חיים, הפרעות בדימוי עצמי, בריאות הנפש, הפרעת קשב וריכוז, קשיי ויסות, הדרכה וטיפול בהורות.
אזור בארץ: חיפה, פתח תקווה,בקעת אונו
שפה: עברית
מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים, במגוון אתגרים רגשיים ומשברי חיים. מתוך קשר טיפולי קרוב ומכיל המאפשר הקלה, צמיחה ושינוי. טיפול בקליניקה ובאונליין
התמחות: המרכז לאבחון (ADHD, פסיכודידקטי, אוטיזם, דידקטי, MOXO ) ,טיפול רגשי ,הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם. פסיכיאטרים, נוירולוגים, פסיכולוגים, הדרכת הורים, מטפלים רגשיים
אזור בארץ: ירושלים והסביבה, תל אביב וגוש דן, אזור המרכז, חיפה והסביבה, קרית טבעון, אזור הצפון
שפה: עברית,רוסית,אנגלית,ערבית
המרכז מתמחה באבחונים- (ADHD, פסיכודידקטי, אוטיזם , דידקט). טיפול רגשי, הדרכת הורים .במרכז צוות מקצועי ומנוסה של פסיכולוגים, פסיכיאטרים, נויירולוגים, מטפלים רגשיים ומדריכי הורים
התמחות: טיפול פרטני, זוגי משפחתי, מערכות יחסים מגוונות, פרק ב', משברי חיים, מגדר וזהות מינית, אבל ואובדן, טראומה, פוסט טראומה, חרדה, דיכאון, הדרכת הורים, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: צפון,אונליין
שפה: עברית
מטפלת פרטנית, זוגית-משפחתית מוסמכת ומנחת קבוצות. בעלת ניסיון רב בטיפול רגשי במבוגרים.ות, נוער, זוגות ומשפחות.
התמחות: נכויות ומחלות כרוניות,בריאות הנפש,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,פעוטות,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: באר שבע,דרום
שפה: עברית,רוסית
קלינאית תקשורת מומחית בטיפול לילדים בספקטרום אוטיסטי, ביצוע אבחוני PLS 4.
התמחות: טיפול רגשי באמצעות .פסיכותרפיה, אמנות, ביבליותרפיה ומשחק. יעוץ להורים לילדים עם ASD ,ADHD
יעוץ צוות בשילוב יחידני , הדרכת מתאמת שילוב
אזור בארץ: חיפה,צפון
שפה: עברית,אנגלית,ערבית
חגית דרור עובדת סוציאלית קלינית, מדריכת הורים, מטפלת רגשית בילדים ומתבגרים, ביבליותרפיה, שילוב טיפול במשחק, טיפול באומנות ומוסיקה,
התמחות: דיכאון,חרדה,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,אונליין
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוגית קלינית מומחית בתל-אביב מטפלת בילדים נוער ומבוגרים בטכניקה פסיכודינמית בשילוב כלים קוגניטיביים CBT מאמינה בהתאמת הטיפול למטופל ושיח בגובה העיניים.
התמחות: פעוטות
אזור בארץ: מרכז,רמת גן,גבעתיים
שפה: עברית,אנגלית
מתמחה בעבודה עם ילדים תוך ליווי והדרכת הורים. התמחות באוטיזם, קשיים בויסות חושי, הפרעה התפתחותית בקואורדינציה, קשיי למידה ועיכובים התפתחותיים
התמחות: התפתחות השפה והדיבור אצל פעוטות וילדים, דיספרקסיה, היגוי ודחיקת לשון, דיבור חטוף, גמגום, צרידות
אזור בארץ: רחובות, נס ציונה, אזור השפלה
שפה: עברית
קלינאית תקשורת התפתחותית, בעלת ניסיון רב באבחון וטיפול בתחומי התקשורת, השפה והדיבור אצל פעוטות וילדים, בגיל הרך ובגיל בית ספר, והן אצל מבוגרים.
התמחות: שיפור תקשורת, שפה ודיבור אצל מבוגרים. שיפור ביטחון בדיבור, קול, גמגום, יכולות המשא ומתן והנאה מתקשורת.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית, רוסית, אנגלית
קלינאית תקשורת MA, מטפלת בטראומה SEP ומלווה אנשים למשא ומתן. עוסקת באפשרות של אנשים בכל גיל להינות משיחות, מההבנה ההדדית וההומור יחד. מטפלת בקהילות - להטב״ק, חרדים או דו-לשוניים.
התמחות: אבחון וטיפול בקשיים התפתחותיים בתחומי התפקוד השפתי, התקשורתי, הרגשי, החברתי ,המוטורי,קשב והריכוז
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז,שרון
שפה: עברית,אנגלית
מרכז טיפולי התפתחותי רב מקצועי המציע מגוון טיפולים לקידום התפתחותם של ילדים צעירים בין הגילאים 0-10.
קלינאית תקשורת בעלת ניסיון רב באבחון וטיפול בפעוטות,ילדים ונוער עם ליקויי שפה והיגוי. מתמחה בדו לשוניות. שיתוף וליווי ההורים לכל אורך התהליך הטיפולי
התמחות: הפרעות אכילה,פעוטות
אזור בארץ: ירושלים,דרום
שפה: עברית,ספרדית
בעלת ניסיון רב, מומחית בגיל הרך, בוגרת תכנית שוורץ באוניברסיטה העברית, מתמחה בתינוקות ופעוטות עם איחור התפתחותי ובעיקר עם בעיות אכילה.
קלינאית תקשורת עם 35 שנות נסיון. מטפלת בקשיי דיבור ושפה, קשיי רכישת קריאה והבנת הנקרא. מטפלת בילדים גיל 3 עד 12 ובמבוגרים אחרי ארוע מוחי או נפגעי ראש
בעלת ניסיון רב בעבודה עם ילדים ופעוטות בטיפולי שפה והיגוי. מאמינה בעבודה מערכתית המשלבת הדרכת להורים ובמסגרת החינוכית.
מטפלת בגישה טבעית. מתמחה בטיפול בילדים באמצעות משחק, הדרכת הורים והובלת תהליכים בסביבה הביתית.
בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:
הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.
מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.
תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).

אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.
מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.
כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)
בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.
בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.
תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים.
קלינאי תקשורת מטפל במגוון גדול של תחומים, מהיגוי מילים ותיקונים, ולקויות אחרות בדיבור.
המפגש הראשון מתחיל באבחון המצב, הקלינאית תבדוק דרך מבחנים שונים את המצב הכללי ותפקודו של המטופל, לאחר מכן היא תבנה תוכנית מסודרת עבור המטופל שמטרתן להשיג שיפור בבעיות (התרגול מתבצע גם אצל קלינאי וגם בבית).
מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת מומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.
קלינאי תקשורת מומלץ לבחור בהתאם לגיל המטופל והבעיות אותן רוצים לפתור, יש קלינאי תקשורת המתמחים בילדים בגילאים שונים, וישנם קלינאי תקשורת אשר תחום המומחיות שלהם הוא בגילאים יותר מבוגרים וההתמחות שלהן בפתרון בעיות אשר שכיחות יותר בגילאים הללו. כמובן שיש לוודא שלקלינאי שבחרתם יש רישיון עבודה ממשרד הבריאות.
(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)