Blog Image

ג'ודי בלינדר-אדלקופ

קלינאית תקשורת

התמחות: הפרעות אכילה,פעוטות
אזור בארץ: ירושלים,דרום
שפה: עברית,ספרדית


בעלת ניסיון רב, מומחית בגיל הרך, בוגרת תכנית שוורץ באוניברסיטה העברית, מתמחה בתינוקות ופעוטות עם איחור התפתחותי ובעיקר עם בעיות אכילה.
Blog Image

יעל מורד

קלינאית תקשורת

התמחות:
אזור בארץ: שרון,נתניה
שפה: עברית


מטפלת בילדים בגיל הגן בלקויות שפה, דיבור ותקשורת. מתמחה בילדי ASD
Blog Image

רותם נחושתאי

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,שרון
שפה: עברית


שמי רותם נחושתאי,אני קלינאית תקשורת התפתחותית לילדים באזור השרון. אני מתמחה בטיפול בפעוטות וילדים עם ליקויי שפה, תקשורת והיגוי
Blog Image

מלי קצב הנדלמן

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית


קלינאית תקשורת בעלת ניסיון רב באבחון וטיפול בפעוטות,ילדים ונוער עם ליקויי שפה והיגוי. מתמחה בדו לשוניות. שיתוף וליווי ההורים לכל אורך התהליך הטיפולי
Blog Image

מרינה עמיתי

קלינאית תקשורת

התמחות: מתמחה באבחון וטיפול התפתחותי בגיל הרך ועד לשנות בית הספר היסודי המוקדמות, במגוון קשיי שפה דיבור ותקשורת.
אזור בארץ: מרכז
שפה: עברית,רוסית


אני מאמינה כי השילוב של הידע המקצועי שלי, עם הידע שלכם כהורים אודות הילד הייחודי שלכם, הם שיובילו לשינוי ומיצוי מלוא הפוטנציאל של הילד
Blog Image

ד"ר ליאורה מוס-לוי

קלינאית תקשורת

התמחות: קשישים,הדרכת הורים,לקות שמיעה,פעוטות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מודיעין
שפה: עברית,אנגלית


הניסיון הרב אשר נצבר במשך השנים , מקנים גישה ,יכולת אבחון וטיפול ייחודית ,מבט רחב על המטופל ובחירת הטיפול היעיל והממוקד ביותר עבורו.
Blog Image

נועה שרגאי

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית


אני מאמינה כי למידה והתפתחות מתאפשרים מתוך הנאה, עניין והתאמה לצרכיו של היחיד ובני משפחתו.
Blog Image

אינה צוקרמן

קלינאית תקשורת

התמחות: גמגום, חרדה ופוביה, בני נוער ומבוגרים.
אזור בארץ: זכרון יעקב
שפה: עברית,רוסית,אנגלית


קלינאית תקשורת עם רקע אישי בגמגום. אני מטפלת עם הבנה עמוקה שגמגום הוא יותר מאוסף סמפטומים גופניים, אלא הזמנה לתהליך אישי עמוק שיחלחל לכל תחומי החיים.
Blog Image

מרכז תמר

מרכז טיפולי רב תחומי

התמחות: התמכרויות,בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית


הטיפול הרב תחומי במרכז תמר מהווה מערך מקיף ותומך לילד ולמשפחתו ומסייע לכל אדם לממש את הפוטנציאל הטמון בו.
Blog Image

קרן פרוינד

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: מרכז,שרון
שפה: עברית


קליאית תקשורת המתמחה בטיפול בילדים בגיל הרך בגישה התפתחותית. התמחות בטיפול בלקויות תקשורת (אוטיזם)
Blog Image

עינת מוגלד M.A

תראפיה באמנות

התמחות: אבל ואובדן,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: רמת גן,בקעת אונו
שפה: עברית


אני מאמינה שלרגשות יש צורה וצבע, וכמו מילים הם מבקשות לצאת אל העולם. אני מזמינה את מי שמעוניין לפעול לשינוי לאמץ את הטיפול באמנויות ולעשות שינוי עמוק ומשמעותי.
Blog Image

מורן פאר

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: זכרון יעקב
שפה: עברית


אני מאמינה כי ניתן למצוא את הדרך בה כל ילד יכול להתקדם וללמוד תוך הנאה משותפת ומשחק.




קלינאית תקשורת / קלינאות תקשורת

בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:
  • קשיים בדיבור כמו קשיי היגוי, גמגום, צרידות.
  • ליקויים בשפה: קושי בהבנת שפה מילולית ו/או בהפקת שפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, סיפור).
  • הפרעות בתקשורת מילולית ולא מילולית.
  • הפרעות בבליעה.
הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.

מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.

תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).

אבחון שפה, דיבור ותקשורת

אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.

מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.

כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)

בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.

בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.

תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים. (נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)

מי ראשי לעסוק בקלינאות תקשורת?

מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת המומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.

(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)


חפש קלינאית תקשורת