Blog Image

רותם נחושתאי

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,שרון
שפה: עברית
שמי רותם נחושתאי,אני קלינאית תקשורת התפתחותית לילדים באזור השרון. אני מתמחה בטיפול בפעוטות וילדים עם ליקויי שפה, תקשורת והיגוי
Blog Image

אירית ויזל

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית
מומחית רבת נסיון באבחון, בטיפול ובהדרכת הורים לליקויי תקשורת, שפה, ודיבור בגיל הרך.
Blog Image

יעל לדרר

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: כפר סבא,הוד השרון
שפה: עברית
שמי יעל, קלינאית תקשורת התפתחותית. אני מטפלת בגישה משחקית ונעימה בילדים מגיל שנתיים ועד שנות בית ספר הראשונות בלקויות שפה, היגוי, קול וגמגום.
Blog Image

מרכז תמר

מרכז טיפולי רב תחומי

התמחות: התמכרויות,בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית
הטיפול הרב תחומי במרכז תמר מהווה מערך מקיף ותומך לילד ולמשפחתו ומסייע לכל אדם לממש את הפוטנציאל הטמון בו.
Blog Image

יעל מורד

קלינאית תקשורת

התמחות:
אזור בארץ: שרון,נתניה
שפה: עברית
מטפלת בילדים בגיל הגן בלקויות שפה, דיבור ותקשורת. מתמחה בילדי ASD
Blog Image

יעל בן-מאיר

קלינאית תקשורת

התמחות: קשיי שפה, קשיי היגוי, דחיקת לשון, שפה בגיל בית-ספר
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית
אני מאמינה בשיתוף ההורים בתהליך הטיפולי.המטרה הטיפולית העיקרית שלי היא שיפור איכות חיי הילד המטופל ומשפחתו ע"י מתן כלים לשיפור השפה,הדיבור והתקשורת.
Blog Image

קרן פרוינד

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: מרכז,שרון
שפה: עברית
קליאית תקשורת המתמחה בטיפול בילדים בגיל הרך בגישה התפתחותית. התמחות בטיפול בלקויות תקשורת (אוטיזם)
Blog Image

ורדה קריזר

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות, לקויות שפה-למידה הדרכת הורים,קשיי שפה, קשיי היגוי, קשיי תקשורת, דו לשוניות.
אזור בארץ: שרון,רעננה
שפה: עברית
מומחית באבחון ובטיפול בילדים עם לקויות תקשורת, שפה ודיבור ובתלמידים עם לקות שפה-למידה. אחת ממחברות הספר ''שפה וקוץ בה''
Blog Image

שירה חבושה

קלינאית תקשורת

התמחות: נכויות ומחלות כרוניות,פעוטות
אזור בארץ: קרית טבעון,חיפה,צפון
שפה: עברית,אנגלית
מטפלת באנשים עם קשיים בתקשורת, שפה, היגוי, מוגבלות שכלית ונכויות, תקשורת תומכת וחליפית. תואר שני בהצטיינות יתרה בהפרעות בתקשורת (אוניברסיטת חיפה)
Blog Image

עינת מוגלד M.A

תראפיה באמנות

התמחות: אבל ואובדן,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: רמת גן,בקעת אונו
שפה: עברית
כחלק מהטיפול אני מציעה חומרי אמנות מגוונים כדי לאפשר לילד לבטא את עצמו, ללמוד דרך התנסות וחוויה להכיר את עצמו בסביבה בטוחה ומאפשרת.
Blog Image

אינה צוקרמן

קלינאית תקשורת

התמחות: גמגום, חרדה ופוביה, בני נוער ומבוגרים.
אזור בארץ: חיפה, טבעון
שפה: עברית,רוסית,אנגלית
קלינאית תקשורת עם רקע אישי בגמגום. אני מטפלת עם הבנה עמוקה שגמגום הוא יותר מאוסף סמפטומים גופניים, אלא הזמנה לתהליך אישי עמוק שיחלחל לכל תחומי החיים.
Blog Image

עירית רונן

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים
אזור בארץ: שפלה,רחובות
שפה: עברית
בעלת תואר ראשון ושני בחוג להפרעות בתקשורת. זמרת ומורה לפיתוח קול. מאמינה שהכל לטובה :)




קלינאית תקשורת / קלינאות תקשורת

בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:
  • קשיים בדיבור כמו קשיי היגוי, גמגום, צרידות.
  • ליקויים בשפה: קושי בהבנת שפה מילולית ו/או בהפקת שפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, סיפור).
  • הפרעות בתקשורת מילולית ולא מילולית.
  • הפרעות בבליעה.
הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.

מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.

תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).

אבחון שפה, דיבור ותקשורת

אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.

מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.

כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)

בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.

בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.

תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים. (נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)

מי ראשי לעסוק בקלינאות תקשורת?

מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת המומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.

(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)


חפש קלינאית תקשורת