שאלה: בן 2.6 - (אלה)
בן 2.6 מדבר רק בצירופי מילים (רוצה עוגיה, רוצה לקום, לשבת עגלה..) בעיקר סביב דברים שרוצה ולא רוצה. לא שואל שאלות אבל עונה כששואלים אותו שאלות. חוזר הרבה על דברים שאנחנו אומרים לו. מבין הוראות, משתף פעולה, בדרך כלל במצב רוח טוב. אוהב לשחק בהרבה סוגים שונים של משחקים, לשיר ולרקוד, לצייר וסקרן באופן כללי. ההתפתחות שלו הייתה תקינה לגמרי. מצוטט דברים מסדרות טלוויזיה ויודע להקריא ספרים שהוא מכיר ואז רצף הדיבור שלו יותר ארוך. הוא מאוד קרוב אלינו ההורים ומחפש את הנוכחות שלנו, אוהב חיבוקים, מבקש נחמה כשנופל אבל קשה לו עם אנשים אחרים, לא מתחבר בקלות ולא יוצר אינטראקציות עם ילדים בגן ונמנע הרבה פעמים ממפגשים שבהם יש המון ילדים סביבו. התחלנו ללכת לקלינאית תקשורת אבל עוד מתלבטים אם כדאי לפנות להתפתחות הילד או לא.. מפחדים קצת מאיבחון מוטעה ושוקלים לחכות לגיל שלוש. כמו כן, הוא סובל מדלקות חוזרות באוזניים ואנחנו הולכים לעשות שבוע הבא בדיקת שמיעה בגלל חשש לנוזלים באוזניים. תודה
תשובה: בן 2.6 - (תמר לבין-שרון)
שלום אלה,
מאחר ולבנך עיכוב שפתי- מומלץ לפנות להתפתחות הילד, לאבחון רופא התפתחותי, שיוכל להמליץ על מעקב ו\או אבחונים בתחומים נוספים במידת הצורך.
באופן כללי, יש חשיבות לאבחון בשלב מוקדם יותר, ואין צורך לחכות לגיל שלוש.
בהצלחה!