התמחות: טיפול במשברי חיים, קשיים משפחתיים, דיכאון, חרדה וטראומה. טיפול במבוגרים ונוער, טיפול זוגי וטיפול בגיל השלישי.
אזור בארץ: רעננה, השרון
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוגית קלינית מומחית, בעלת ניסיון רב בטיפול במבוגרים ונוער בגישה דינמית תוך שילוב כלים קוגניטיביים-התנהגותיים (CBT).
התמחות: יחסים בין אישיים, משברי חיים, דיכאון, פגיעה מינית , הפרעות אכילה
אזור בארץ: גליל מערבי, כרמיאל,צפון
שפה: עברית,אנגלית
הקשר הטיפולי מאפשר להתגבר על מעצורים, להרפות מלחצים , לזהות מטרות מהותיות ולחתור לקיום חיים שלמים ובעלי משמעות. מזמינה אותך למפגש המייצר כוחות והתפתחות פנימית ובין אישית
התמחות: חרדה ופוביה, דיכאון, אבל ואובדן, התמודדות עם משברי חיים וחולי מטפלת בנוער ומבוגרים בגישה קוגניטיבית התנהגותית [ACT\ CBT] בגישה אינטגרטיבית.
אזור בארץ: ראשון לציון, תל אביב וגוש דן,שפלה והאזור
שפה: עברית,רוסית
מטפלת במתבגרים ובוגרים. עובדת סוציאלית BSW, פסיכותרפיסטית CBT מתמחה בטיפול בהפרעות חרדה, דיכאון, קשיים חברתיים, פוסט טראומה, משברי חיים, שליטה בכעסים והדרכת הורים.
התמחות: בריאות הנפש, חרדה, דיכאון, קשיים במערכות יחסים, קשיי הסתגלות, משברי חיים, הפרעות אכילה, בעיות משפחתיות וזוגיות.
אזור בארץ: נתניה,עמק חפר
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה בתחום הטיפול והאבחון. מקבלת מבוגרים, מתבגרים, הורים וזוגות, סביב משברי חיים, קשיים במערכות יחסים, חרדה, דיכאון, הפרעות אכילה, טראומה ובריאות הנפש
התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: שרון,אונליין
שפה: עברית
מתמחה בטיפול במבוגרים ומתבגרים המתמודדים עם משברי חיים בתחומים של זוגיות, גירושין, אבל ואובדן, דיכאון, חרדה, בעיות של דימוי עצמי ודימוי גוף, קשיים חברתיים, טראומות ומחלות פיזיות.
התמחות: התמודדות עם משברי חיים, בעיות משפחתיות וזוגיות, הדרכת הורים,טיפול במתבגרים, חרדה,דיכאון.קליניקה בכרמיאל ובמצפה גיתה
אזור בארץ: צפון, כרמיאל, גליל מערבי
שפה: עברית,אנגלית
אני מטפלת אקטיבית ופרקטית המאמינה באיזון הנפש מול צרכי היום יום, ובמקביל, באיזון החיים אל מול האתגרים העומדים בפנינו. התהליכים ממוקדים וקצרי מועד או ארוכי טווח, בהתאם לצורך.
התמחות: התמודדות עם משברי חיים, קשיים בזוגיות ובעבודה, דיכאון, חרדה, אבל ואובדן, פגיעות מיניות טיפול בילדים והדרכת הורים
אזור בארץ: מרכז
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית מומחית, מדריכה. מציעה טיפול בשיחות בגישה פסיכודינמית. מעל 20 שנות ניסיון בטיפול במבוגרים, נוער, ילדים והדרכת הורים. מומחית בטיפול במצבים קשים ומורכבים במיוחד.
התמחות: מטפל בנוער ומבוגרים, המתמודדים עם משברי חיים, פוסט טראומה, חרדות ואתגרי הורות.
בעל ניסיון לטיפול מרחוק - אינטרנט
אזור בארץ: ירושלים,מודיעין, טיפול מרחוק
שפה: עברית,ערבית
שלום רב, אני אודי, פסיכותרפיסט מומחה, נמצא כאן כדי להציע לך, טיפול אישי, אכפתי ודיסקרטי. הטיפול מותאם לבני נוער, מבוגרים וגיל שלישי. אני מזמין אותך להתייעצות ראשונה בטלפון.
התמחות: יועצת בערוץ 13 לזוגיות ומשברי חיים. מטפלת בשיטת FIT לטיפול במצוקה ובמשברים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,ירושלים
שפה: עברית
מאמינה בכל ליבי ביכולת של כל אחת ואחד מכם, לצמוח ולהתפתח מתוך הקושי ולחיות חיים רגועים ומאושרים יותר. מגישה בערוץ 13 פינה בנושא זוגיות ומשברי חיים ומומחית לייעוץ במגוון קשיים
התמחות: בריאות הנפש, מערכות יחסים, מובחנות וראויות, אתגרים במיניות, התפתחות במיניות ומיניות מעצימה. טיפול פרטני וזוגי.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, מודיעין, בית שמש וטיפול אונליין
שפה: עברית, אנגלית
בעלת הכשרה הן בפסיכולוגיה קלינית והן בגישות הוליסטיות למיניות. רואה את המיניות כשער להתפתחות משמעותית אישית וזוגית, מקור חיבור עוצמתי לעצמנו. מחברת להקשבה עמוקה לגוף-נפש.
התמחות: התמודדות עם משברי חיים,חרדה,דיכאון,אבל ואובדן,זהות-מינית ומגדרית,פוסט טראומה,קשיים בזוגיות,קשיים בתפקוד,טיפול במתבגרים, להט״ב
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,שפלה
שפה: עברית,אנגלית
עמרי יצחק – פסיכולוג קליני מומחה, עוסק בטיפול פסיכולוגי פרטני במבוגרים ומתבגרים, הדרכת הורים, טיפול בהורות, בעל ניסיון רב בטיפול במשברי חיים, טיפול בחרדות, פוסט טראומה, זהות מינית ומגדרית.
התמחות: טיפול בילדים, חרדה, קשיים התפתחותיים,טיפול דיאדי, טיפול זוגי, הדרכת הורים, טיפול בהורות, מערכות יחסים, משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,רמת גן
שפה: עברית,אנגלית, צרפתית
פסיכולוגית קלינית מומחית בטיפול בנשים גברים, הורים וילדים, בזוגות וביחידים. המוטו שלי הוא פסיכולוגיה בגובה העיניים, קבלה והקשבה יחד עם מקצועיות ומומחיות רבת שנים.
הדרכת הורים הינה מפגש בין הורי הילד אשר זיהו קושי בהתפתחותו או בתפקודו הרגשי / התנהגותי /חברתי לבין איש מקצוע אליו פנו או הופנו לקבלת מענה. זהו כלי טיפולי אשר מהווה חלופה לטיפול פסיכולוגי או פרא רפואי או כטיפול מלווה ומסייע לטיפול המקצועי בילד. הדרכת ההורים בעיקרה הינה מתן כלים ויעוץ תוך כדי איסוף מידע מההורים על ילדם. מחקרים מראים כי הורים אשר לומדים להתבונן בילד ולדווח על התפתחותו מגיעים למידע המשקף לרוב את אותן תוצאות אשר יתקבלו באבחון פסיכולוגי. ההנחה הבסיסית היא כי ההורים מכירים את ילדם בצורה הטובה ביותר, לרוב יותר מכל איש מקצוע וכי השפעתם על הילד היא גדולה בהרבה מזו של איש מקצוע. כמו כן, ילד יפיק יותר, יצבור ביטחון רב יותר כאשר העזרה לקשייו מגיעה וניתנת מהוריו ולא מזר ולשם כך צריכים ההורים הנחיה כיצד לתת לו את המענים המדוייקים להם זקוק.
לכל מקצוע ישנה הכשרה כלשהי- אם באמצעות חניכה וחפיפה או הכשרה לימודית באורך כזה או אחר. להורות, התפקיד המשמעותי והחשוב בחיינו- אין הכנה ואין הכשרה. מרגע היוולדם ועד סוף חיינו אנו מהווים מקור תמיכה, מוקד לציפיות של הילד ושל החברה. אבל בכל שלב התפתחותי, אנו נדרשים לשנות את סגנון ההורות שלנו והילדים זקוקים מהוריהם לדברים שונים. יותר מזה, כל ילד במשפחה הוא שונה ודורש מההורים סגנון התמודדות אחר.
הדרכה הורית הינו ענף יעוצי שהתפתח בשנים האחרונות כתגובה לאופנה הדמוקרטית בניהול המשפחה. מצד שני, אפשר לומר כי הדרכות הורים על סוגיהן השונים הם תוצר של ההבנה לגבי חשיבות המידע שיכולים הורים לרכוש ובכך להיות הורים טובים עוד יותר לילדיהם.
בעידן המודרני, בו לילדים נגישות אינסופית למידע, הם חשופים בין היתר גם לתכנים אלימים ובלתי מותאמים לגילם. מצד שני, מדברים על העצמתם, הורים רוצים לתת לילדיהם תחושת כוח ומסוגלות ולעיתים מבלבלים את חופש הבחירה בחופש מוחלט. התוצאה של תהליכים אלו היא אובדן הסמכות ההורית.
בתהליך, עובדים עם ההורים על היחסים עם הילדים, על תפיסתם את מעמדם ההורי ועל דפוסי התקשורת בבית. הדרכת הורים משלבת גישות קוגניטיביות (שינוי דפוסי חשיבה של ההורים) והתנהגותיות כמו גם גישות מערכתיות ומשפחתיות. מקובל מאוד לערוך חלק או את כל המפגשים בבית המשפחה כך מתאפשר למדריכ/ה לראות "בשידור חי" את דפוסי התקשורת ואת דרך התנהלות הבית ולהתייחס לחוזקות ולקשיים בתוך המשפחה.
לטיפול במתבגרים מגיעים הורים למתבגרים המרגישים כי דרכי התקשורת או ההתנהלות המשפחתית יצאה משליטה, הורים למתבגרים מתקשים להטיל סמכותם על ילדים ומאבדים שליטה על ניהול המשפחה. כמו כן ההדרכה מתאימה מאוד גם במקרים בהם במשפחה ילד עם לקות למידה או ילדים בעלי נכויות התפתחותיות או חולי כרוני ואז מתמקדת ההדרכה על מתן מקום לכל ילדי הבית, על דפוסים של הגנת יתר ועל הדרכת ההורים בניהול הטיפול המיוחד.
ההדרכה כאן היא ממוקדת הווה וממוקדת התנהגות ואין מטרתה, בניגוד לטיפול פסיכולוגי, לחקור את עברו של המטופל, את יחסיהם של ההורים עם הוריהם וכן הלאה. ההדרכה היא כלי נפלא ויעיל, כאשר מדובר בהורים למתבגרים המצליחים ליישם את ההדרכה. הורים למתבגרים המתקשים להעביר את המידע שמקבלים מהתיאוריה למעשה, לסיטואציות היומיומיות, רצוי שיפנו לתהליך רחב ומקיף יותר אשר יבדוק ויטפל בקשיים בעטים לא מצליחים ליישם את ההדרכה.
ראשית, ההדרכה אמורה לתת להורים ידע ומידע. נושאי הידע הם מגוונים – מידע אודות התפתחות של ילדים, השלב ההתפתחותי בו הוא נמצא ילדם ולמה זקוק מהם בשלב זה. בזמן הטיפול ניתנים דגשים על עולמו הרגשי של הילד וכיצד התנהגות ההורים יכולה לווסת קשיים רגשיים כמו גם להעצימם. בנוסף ניתן לקבל מידע אודות זכויות, שירותים, דרכי טיפול, כלים ומחקרים.
בניגוד לטיפול פסיכולוגי בו המטפל עוזר למטופל להגיע לתובנות בעצמו, המדריך או המדריכה יבואו עם אג'נדה ברורה כיצד הדרך הנכונה להתמודד עם הקשיים ויתן כלים ממשיים ו"הוראות הפעלה". יתכן ואף חשוב שהמדריך ותפיסת עולמו יתאימו לתפיסת עולמכם וכי מטרות ההדרכה יהיו ברורות עוד פני תחילת התהליך. הדרכה טובה היא כזו אשר מתחשבת באורח החיים של המשפחה ומתאימה את ההנחיות לתרבות ולחיי המשפחה עד כמה שניתן.
בתוך התהליך , נעשה תהליך העצמה וביסוס הסמכות של הורים. הורים כמנהיגים הם הורים אשר לוקחים שליטה על ניהול חיי הבית, יש להם את הידע והכלים להנהיג את המשפחה ולהביאה למקום אליו הם רוצים להגיע. להורים צריך להיות חזון וראייה של עתיד ילדיהם. ילדים צריכים לדעת כי ההורים יודעים מה לעשות שיוכלו להתמודד עם בעיות וקשיים. כך רוכשים הילדים בטחון. הורים שירכשו בחזרה את בטחונם ביכולתם להנהיג את המשפחה יעבירו את הביטחון הזה לילדיהם.
עוד חשוב לדעת כי המדריך או המדריכה צריכים להיות אנשי מקצוע המכירים את השלב ההתפתחותי של הילד מספיק טוב כדי להתריע במידה ונראה שהבעיה מורכבת יותר ודורשת אבחון או התערבות טיפולית רחבה יותר .
כאשר הורים מרגישים כי אבדו שליטה על המשמעת של ילדיהם, הורים למתבגרים שאינם מצליחים להציב גבולות וכל חיי המשפחה תלויים במידת שיתוף הפעולה של הילד. כאשר הורים מוצאים עצמם מתלבטים אם לצאת מהבית או לתכנן תכניות בגלל חשש מהתנהגות ושיתוף הפעולה של הילד- סימן שהמנהיגות ההורית אינה ברורה בבית. כאשר הורים צריכים "לבקש רשות" או לקוות שילדם ישתף פעולה- רצוי לפנות להדרכה. ככל שהזמן יעבור- הבעיות יגדלו עם הילד. ילד בן שנתיים שמסרב לקום כשקוראים לו, אפשר לקחת אותו על הידיים. כשיהיה בן 6 או 7 זה יהיה קשה מאוד ומאוחר יותר- בלתי אפשרי.
כאשר קיימת בעיית ויסות וקושי במעברים אצל ילדים בגיל הרך-סביב שינה, אכילה, מקלחות. ילדים אשר מתקשים ובוכים מאוד במעברים כנראה יש בעית ויסות וניתן לטפל בה. במקרים אלו כדאי לשלב הדרכה על ידי מרפאה בעיסוק כדי לערוך אבחון סנסורי יחד עם הדרכה אשר תתמקד בהתנהלות ההתנהגותית של ההורים מול הילד. קשיים בויסות החושי משפיעים ישירות על יכולת הויסות הרגשי וההתנהגותי של הילד ורצוי לטפל בהם בהקדם ולחסוך מהילד ומהוריו חודשים או שנים של תסכול מתמשך. ילדים עם קשיי מעבר למזון מוצק, גמילה מחיתולים, גמילה ממוצץ וכדומה.
ילדים בעלי צרכים מיוחדים- לעיתים נדרשת הדרכה על ידי איש מקצוע מתחום השיקום המכיר את צרכים היחודיים של הילד. במקרים אלו ההדרכה תעסוק לרוב גם בהתנהלות מול האחים של הילד בעל הצרכים המיוחדים.
הדרכת הורים לילדים עם לקויות למידה ו/ או בעיות קשב וריכוז- בתהליך זה תתן להורים כלים ישומיים בנוגע לעזרה בלימודים, ארגון הסביבה וסדר היום של הילד, התנהלות מול בית הספר ומידע בנוגע לשירותים וזכויות.
בעיות התנהגות, בעיות חברתיות ורגשיות של ילדים- במיוחד בגילאי בית הספר, כשילד אינו עוד "רך" וכבר רכש כוח פיזי והתנהגותי (אלימות מילולית או פיזית, השלכת חפצים, סרבנות, התעלמות מההורים וכו') , הדרכת הורים במקרים אלו הינה הכרחית אך לרוב אינה מספיקה, יש לבדוק האם התפתחו קשיים רגשיים אחרים אצל הילד והאם הוא זקוק לעזרה כלשהי במקביל להדרכת ההורים.
ההדרכה יכולה להתבצע בקבוצת הורים או בצורה פרטנית. היא יכולה להתרחש בבית או בקליניקה. הנה כמה יתרונות וחסרונות של סוגיה השונים של הדרכות הורים שונות:
ההדרכה בקבוצה בדרך כלל מאגדת הורים לילדים סביב אותם גילאים לדוגמה הורים למתבגרים, וסביב אותן סוגיות. בקבוצה ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים, למצוא תמיכה בקשרים הנוצרים עם הורים המתמודדים עם קשיים דומים, ובעיקר לקבל "אישור" על כך שלא רק אצלי יש בעיות ותהליך נורמליזציה זה מהווה שחרור מתחושות האשמה והוא חלק מתהליך ההעצמה.
הדרכה פרטנית עוסקת כולה במשפחה ובילד. היא יכולה להתרחש כולה בקליניקה, ולהסתמך על דיווחי ההורים או על תצפית בילד ובאינטראקציה שלו עם ההורים בקליניקה. כמו כן יכולה להתרחש הדרכה בחלקה או כולה בבית. בבית, מקבל המדריך אינפורמציה אותנטית וחשובה, מתצפית באירועים של חיי היום יום ובתגובה של ההורים ושל הילד. מצד שני, משפחות מסוימות עשויות להרגיש אי נוחות כאשר המדריך צופה בבית.
תלוי בקושי בעטיו פונים להדרכה. חשוב לבדוק כמה ניסיון וידע יש למדריך בקושי הספציפי בגללו פניתם למדריך או מדריכה. כאשר הבעיה הינה בעיה התנהגותית של ילד בגיל הרך, ויש להורים קושי בהצבת גבולות, יתכן ואשת מקצוע אשר עברה הכשרה כמדריכת הורים במוסד מוכר תתן מענה מקצועי הולם.
כאשר לילד קושי התפתחותי מורכב יותר, חשוב כי ההדרכה תינתן על ידי איש מקצוע מומחה בתחום התפתחות הילד. כאשר לילד בעיות רגשיות /נפשיות /חברתיות והוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, חשוב כי גם ההורים יקבלו הדרכה מאותו איש מקצוע.
עובדים סוציאליים המתמחים בתחום התפתחות הילד יכולים לתת מענה טוב להורים לילדים בגיל הרך ולילדים עם קשיים התפתחותיים. כמו כן אנשי טיפול (עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ) המתמחים בתחום השיקום יכולים לתת הדרכה להורים לילדים עם נכויות התפתחותיות.
אנשי מקצוע מתחומי מקצועות הבריאות – קלינאית תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק- ידריכו את ההורים בנוגע לתרגול עם הילד בתחומי המוטוריקה והשפה בהם מטפלים.