התמחות: טיפול במבוגרים, טיפול במתבגרים, הדרכת הורים, דיכאון, חרדה ופוביה, פוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,ראשון לציון
שפה: עברית,אנגלית
הקשבה רגישה לפונה והבנת ההקשר החברתי-תרבותי שלו/ה הן נקודות המוצא שלי ליצירת שינוי מיטיב ומהותי תוך פיתוח הבנה עצמית עמוקה. בעל נסיון וידע מקצועי רחב.
התמחות: בעיות אישיות, משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,קשב וריכוז,פוסט טראומה,הדרכת הורים,משברי חיים וטיפול בחד מיניים.
אזור בארץ: מרכז, תל אביב וגוש דן,ראשון לציון, טיפול אונליין
שפה: עברית
מאמינה בקשר אישי ומשמעותי.כמו כן מאמינה שלצד שינוי אמיתי הקורה בתהליך ארוך ,חשוב לכולנו להתחיל ולהרגיש טוב כבר אחרי מספר מפגשים.
התמחות: בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: טבעון, אלוני אבא
שפה: עברית,אנגלית
האמונה שלי היא שלכל אדם מגיע להרגיש יותר טוב עם עצמו ועם סביבתו. מאמינה שכל אדם יכול לעשות שינוי ולעיתים רק צריך מישהו שיוכל לראות, לשמוע, להחזיק ולסייע בתהליכים המורכבים של הנפש.
התמחות: חרדה ודיכאון, הפרעות אכילה, טראומה, קשיים במיניות וזהות מינית, קשיים במשפחה וביחסים ומשברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,חולון
שפה: עברית
לרוב אנו פונים לטיפול כאשר אנו חווים חוסר סיפוק מחיינו האישיים או המקצועיים, אי-נחת מתמשך או מצוקה נפשית, וכאשר אנו מעוניינים להבין טוב יותר את עצמנו ואת המעגלים בהם אנו לכודים
התמחות: בריאות הנפש, דיכאון, שאלות לגבי זהות מינית, בעיות משפחתיות וזוגיות, אבל ואובדן, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים.
אזור בארץ: הוד השרון
שפה: עברית,אנגלית
מתמחה בעבודה עם מבוגרים המרגישים צורך ביצירת שינוי מתמשך ועמוק בחייהם, ועם מתבגרים הזקוקים למציאת קולם האותנטי ועזרה ביכולתם להתמודד עם הסביבה.
התמחות: קשיים ביחסים בינאישיים, התמודדות עם משברי חיים, הדרכת הורים, בעיות בזוגיות, חרדה, דיכאון, פוסט טראומה.
אזור בארץ: זיכרון יעקב/ בינימינה / פרדס חנה / אור עקיבא / חריש / קיסריה
שפה: עברית
הטיפול מיועד עבור כולם, כל מי שחש מצוקה, משבר קטן עד גדול, מוזמן לפנות. אני מתמחה לאורך השנים בטיפול במבוגרים ומתבגרים בגישה פסיכואנליטית. כמו כן, עובדת עם הורים כזוגות או יחידים.
התמחות: חרדה, דיכאון, משברי חיים, קשיים בזוגיות ובעבודה, חשיבה טורדנית והתנהגות כפייתית.
ילדים עם קשיי התנהגות ו''אוטיזם בתפקוד גבוה''.
אזור בארץ: חיפה
שפה: עברית
פסיכותרפיסט ועובד סוציאלי קליני. בטיפול אני משלב בין פסיכותרפיה פסיכודינמית לטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) אני מקבל לטיפול מבוגרים, בני נוער וילדים. קליניקה באהוד 14, חיפה.
התמחות: טיפול בילדים ונוער עם מגוון קשיים: חברתיים, פחדים וחרדות, מצב רוח ירוד ודיכאון, לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז, משברי חיים. כמו כן, עוסק בהדרכת הורים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית
המטרה שלי בטיפול היא לייצר שינוי אמיתי והטבה באיכות חייו של הילד או הנער. בטיפול אני מתמסר לכל מטופל ומוביל אותו ואת משפחתו אל עבר השינוי המיוחל.
התמחות: חרדה, דיכאון, סטרס, OCD, חוסר סיפוק, תקיעות במימוש עצמי, קשיים ביחסים, ליווי בהריון ובהורות, סוגיות להט״ב
אזור בארץ: רמת השרון, הרצליה, תל אביב וגוש דן
שפה: עברית,אנגלית
מתמחה בטיפול בחרדה ובדיכאון. בעלת ניסיון רב בטיפול בנשים. משלבת שיח המביא לתובנה מעמיקה(גישה פסיכודינמית) עם טכניקות של CBT -בכדי להביא להקלה, התפתחות ויציאה ממצבי תקיעות
התמחות: בעיות במיניות וזהות מינית,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: אזור השפלה, רחובות, נס ציונה, רמלה, טיפול אונליין
שפה: עברית
פה מותר לדבר ולשתוק, לבכות ולצחוק, לכעוס ולסלוח, לטעות וללמוד. לפה באים כדי להשתחרר ממה שמעכב, לרפא את מה שכואב, לתת מקום לרצונות הלב. לפה באים לטפל בעצמנו ולגדול.
התמחות: הפרעות אכילה, חרדה ,דיכאון, פוסט טראומה, גיל השלישי, גיל התבגרות, התפתחות אישית, אבל ואובדן
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית,אנגלית
מאמינה בחשיבות הקשר הטיפולי, וביכולת כל אדם להתפתח. מקשיבה בכבוד, עניין ואמפתיה. שילוב התייחסות לתחושות גוף ולעתים התנסות תנועתית בהקשר של נושא השיחה מאפשר העמקה ומקדם את הטיפול.
התמחות: בריאות הנפש, דיכאון, חרדה, הדרכות הורים, קשיי זוגיות ומשפחה, לקויות למידה, קשב וריכוז, משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב, גבעתיים, רמת גן, אזור המרכז, טיפול אונליין (זום וכו')
שפה: עברית,אנגלית
נעים מאוד, אני אור, פסיכולוג מומחה, שמטפל במבוגרים ובמתבגרים, שמתמודדים עם משברי חיים, מחלות כרוניות, חרדות, דיכאונות, התפרצויות זעם, וקשיים סביב הורות, זוגיות, תעסוקה ולימודים
התמחות: * טיפול אישי: מצבי חרדה ודכאון, טיפול בטראומות, ומצבי משבר לאורך מעגל החיים
* טיפול זוגי: משברים בזוגיות, הדרכת הורים ועוד
אזור בארץ: מודיעין
שפה: עברית,אנגלית
בעלת נסיון רב בטיפול בחרדות על כל סוגיהן, מצבי דכאון, משברי זהות הדורשים בירור וחיזוק, טיפול בטראומות וכן נסיון עשיר בטיפול זוגי (קשיים בתקשורת, פערים בצרכים, בעיות במיניות ועוד)
הדרכת הורים הינה מפגש בין הורי הילד אשר זיהו קושי בהתפתחותו או בתפקודו הרגשי / התנהגותי /חברתי לבין איש מקצוע אליו פנו או הופנו לקבלת מענה. זהו כלי טיפולי אשר מהווה חלופה לטיפול פסיכולוגי או פרא רפואי או כטיפול מלווה ומסייע לטיפול המקצועי בילד. הדרכת ההורים בעיקרה הינה מתן כלים ויעוץ תוך כדי איסוף מידע מההורים על ילדם. מחקרים מראים כי הורים אשר לומדים להתבונן בילד ולדווח על התפתחותו מגיעים למידע המשקף לרוב את אותן תוצאות אשר יתקבלו באבחון פסיכולוגי. ההנחה הבסיסית היא כי ההורים מכירים את ילדם בצורה הטובה ביותר, לרוב יותר מכל איש מקצוע וכי השפעתם על הילד היא גדולה בהרבה מזו של איש מקצוע. כמו כן, ילד יפיק יותר, יצבור ביטחון רב יותר כאשר העזרה לקשייו מגיעה וניתנת מהוריו ולא מזר ולשם כך צריכים ההורים הנחיה כיצד לתת לו את המענים המדוייקים להם זקוק.
לכל מקצוע ישנה הכשרה כלשהי- אם באמצעות חניכה וחפיפה או הכשרה לימודית באורך כזה או אחר. להורות, התפקיד המשמעותי והחשוב בחיינו- אין הכנה ואין הכשרה. מרגע היוולדם ועד סוף חיינו אנו מהווים מקור תמיכה, מוקד לציפיות של הילד ושל החברה. אבל בכל שלב התפתחותי, אנו נדרשים לשנות את סגנון ההורות שלנו והילדים זקוקים מהוריהם לדברים שונים. יותר מזה, כל ילד במשפחה הוא שונה ודורש מההורים סגנון התמודדות אחר.
הדרכה הורית הינו ענף יעוצי שהתפתח בשנים האחרונות כתגובה לאופנה הדמוקרטית בניהול המשפחה. מצד שני, אפשר לומר כי הדרכות הורים על סוגיהן השונים הם תוצר של ההבנה לגבי חשיבות המידע שיכולים הורים לרכוש ובכך להיות הורים טובים עוד יותר לילדיהם.
בעידן המודרני, בו לילדים נגישות אינסופית למידע, הם חשופים בין היתר גם לתכנים אלימים ובלתי מותאמים לגילם. מצד שני, מדברים על העצמתם, הורים רוצים לתת לילדיהם תחושת כוח ומסוגלות ולעיתים מבלבלים את חופש הבחירה בחופש מוחלט. התוצאה של תהליכים אלו היא אובדן הסמכות ההורית.
בתהליך, עובדים עם ההורים על היחסים עם הילדים, על תפיסתם את מעמדם ההורי ועל דפוסי התקשורת בבית. הדרכת הורים משלבת גישות קוגניטיביות (שינוי דפוסי חשיבה של ההורים) והתנהגותיות כמו גם גישות מערכתיות ומשפחתיות. מקובל מאוד לערוך חלק או את כל המפגשים בבית המשפחה כך מתאפשר למדריכ/ה לראות "בשידור חי" את דפוסי התקשורת ואת דרך התנהלות הבית ולהתייחס לחוזקות ולקשיים בתוך המשפחה.
לטיפול במתבגרים מגיעים הורים למתבגרים המרגישים כי דרכי התקשורת או ההתנהלות המשפחתית יצאה משליטה, הורים למתבגרים מתקשים להטיל סמכותם על ילדים ומאבדים שליטה על ניהול המשפחה. כמו כן ההדרכה מתאימה מאוד גם במקרים בהם במשפחה ילד עם לקות למידה או ילדים בעלי נכויות התפתחותיות או חולי כרוני ואז מתמקדת ההדרכה על מתן מקום לכל ילדי הבית, על דפוסים של הגנת יתר ועל הדרכת ההורים בניהול הטיפול המיוחד.
ההדרכה כאן היא ממוקדת הווה וממוקדת התנהגות ואין מטרתה, בניגוד לטיפול פסיכולוגי, לחקור את עברו של המטופל, את יחסיהם של ההורים עם הוריהם וכן הלאה. ההדרכה היא כלי נפלא ויעיל, כאשר מדובר בהורים למתבגרים המצליחים ליישם את ההדרכה. הורים למתבגרים המתקשים להעביר את המידע שמקבלים מהתיאוריה למעשה, לסיטואציות היומיומיות, רצוי שיפנו לתהליך רחב ומקיף יותר אשר יבדוק ויטפל בקשיים בעטים לא מצליחים ליישם את ההדרכה.
ראשית, ההדרכה אמורה לתת להורים ידע ומידע. נושאי הידע הם מגוונים – מידע אודות התפתחות של ילדים, השלב ההתפתחותי בו הוא נמצא ילדם ולמה זקוק מהם בשלב זה. בזמן הטיפול ניתנים דגשים על עולמו הרגשי של הילד וכיצד התנהגות ההורים יכולה לווסת קשיים רגשיים כמו גם להעצימם. בנוסף ניתן לקבל מידע אודות זכויות, שירותים, דרכי טיפול, כלים ומחקרים.
בניגוד לטיפול פסיכולוגי בו המטפל עוזר למטופל להגיע לתובנות בעצמו, המדריך או המדריכה יבואו עם אג'נדה ברורה כיצד הדרך הנכונה להתמודד עם הקשיים ויתן כלים ממשיים ו"הוראות הפעלה". יתכן ואף חשוב שהמדריך ותפיסת עולמו יתאימו לתפיסת עולמכם וכי מטרות ההדרכה יהיו ברורות עוד פני תחילת התהליך. הדרכה טובה היא כזו אשר מתחשבת באורח החיים של המשפחה ומתאימה את ההנחיות לתרבות ולחיי המשפחה עד כמה שניתן.
בתוך התהליך , נעשה תהליך העצמה וביסוס הסמכות של הורים. הורים כמנהיגים הם הורים אשר לוקחים שליטה על ניהול חיי הבית, יש להם את הידע והכלים להנהיג את המשפחה ולהביאה למקום אליו הם רוצים להגיע. להורים צריך להיות חזון וראייה של עתיד ילדיהם. ילדים צריכים לדעת כי ההורים יודעים מה לעשות שיוכלו להתמודד עם בעיות וקשיים. כך רוכשים הילדים בטחון. הורים שירכשו בחזרה את בטחונם ביכולתם להנהיג את המשפחה יעבירו את הביטחון הזה לילדיהם.
עוד חשוב לדעת כי המדריך או המדריכה צריכים להיות אנשי מקצוע המכירים את השלב ההתפתחותי של הילד מספיק טוב כדי להתריע במידה ונראה שהבעיה מורכבת יותר ודורשת אבחון או התערבות טיפולית רחבה יותר .
כאשר הורים מרגישים כי אבדו שליטה על המשמעת של ילדיהם, הורים למתבגרים שאינם מצליחים להציב גבולות וכל חיי המשפחה תלויים במידת שיתוף הפעולה של הילד. כאשר הורים מוצאים עצמם מתלבטים אם לצאת מהבית או לתכנן תכניות בגלל חשש מהתנהגות ושיתוף הפעולה של הילד- סימן שהמנהיגות ההורית אינה ברורה בבית. כאשר הורים צריכים "לבקש רשות" או לקוות שילדם ישתף פעולה- רצוי לפנות להדרכה. ככל שהזמן יעבור- הבעיות יגדלו עם הילד. ילד בן שנתיים שמסרב לקום כשקוראים לו, אפשר לקחת אותו על הידיים. כשיהיה בן 6 או 7 זה יהיה קשה מאוד ומאוחר יותר- בלתי אפשרי.
כאשר קיימת בעיית ויסות וקושי במעברים אצל ילדים בגיל הרך-סביב שינה, אכילה, מקלחות. ילדים אשר מתקשים ובוכים מאוד במעברים כנראה יש בעית ויסות וניתן לטפל בה. במקרים אלו כדאי לשלב הדרכה על ידי מרפאה בעיסוק כדי לערוך אבחון סנסורי יחד עם הדרכה אשר תתמקד בהתנהלות ההתנהגותית של ההורים מול הילד. קשיים בויסות החושי משפיעים ישירות על יכולת הויסות הרגשי וההתנהגותי של הילד ורצוי לטפל בהם בהקדם ולחסוך מהילד ומהוריו חודשים או שנים של תסכול מתמשך. ילדים עם קשיי מעבר למזון מוצק, גמילה מחיתולים, גמילה ממוצץ וכדומה.
ילדים בעלי צרכים מיוחדים- לעיתים נדרשת הדרכה על ידי איש מקצוע מתחום השיקום המכיר את צרכים היחודיים של הילד. במקרים אלו ההדרכה תעסוק לרוב גם בהתנהלות מול האחים של הילד בעל הצרכים המיוחדים.
הדרכת הורים לילדים עם לקויות למידה ו/ או בעיות קשב וריכוז- בתהליך זה תתן להורים כלים ישומיים בנוגע לעזרה בלימודים, ארגון הסביבה וסדר היום של הילד, התנהלות מול בית הספר ומידע בנוגע לשירותים וזכויות.
בעיות התנהגות, בעיות חברתיות ורגשיות של ילדים- במיוחד בגילאי בית הספר, כשילד אינו עוד "רך" וכבר רכש כוח פיזי והתנהגותי (אלימות מילולית או פיזית, השלכת חפצים, סרבנות, התעלמות מההורים וכו') , הדרכת הורים במקרים אלו הינה הכרחית אך לרוב אינה מספיקה, יש לבדוק האם התפתחו קשיים רגשיים אחרים אצל הילד והאם הוא זקוק לעזרה כלשהי במקביל להדרכת ההורים.
ההדרכה יכולה להתבצע בקבוצת הורים או בצורה פרטנית. היא יכולה להתרחש בבית או בקליניקה. הנה כמה יתרונות וחסרונות של סוגיה השונים של הדרכות הורים שונות:
ההדרכה בקבוצה בדרך כלל מאגדת הורים לילדים סביב אותם גילאים לדוגמה הורים למתבגרים, וסביב אותן סוגיות. בקבוצה ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים, למצוא תמיכה בקשרים הנוצרים עם הורים המתמודדים עם קשיים דומים, ובעיקר לקבל "אישור" על כך שלא רק אצלי יש בעיות ותהליך נורמליזציה זה מהווה שחרור מתחושות האשמה והוא חלק מתהליך ההעצמה.
הדרכה פרטנית עוסקת כולה במשפחה ובילד. היא יכולה להתרחש כולה בקליניקה, ולהסתמך על דיווחי ההורים או על תצפית בילד ובאינטראקציה שלו עם ההורים בקליניקה. כמו כן יכולה להתרחש הדרכה בחלקה או כולה בבית. בבית, מקבל המדריך אינפורמציה אותנטית וחשובה, מתצפית באירועים של חיי היום יום ובתגובה של ההורים ושל הילד. מצד שני, משפחות מסוימות עשויות להרגיש אי נוחות כאשר המדריך צופה בבית.
תלוי בקושי בעטיו פונים להדרכה. חשוב לבדוק כמה ניסיון וידע יש למדריך בקושי הספציפי בגללו פניתם למדריך או מדריכה. כאשר הבעיה הינה בעיה התנהגותית של ילד בגיל הרך, ויש להורים קושי בהצבת גבולות, יתכן ואשת מקצוע אשר עברה הכשרה כמדריכת הורים במוסד מוכר תתן מענה מקצועי הולם.
כאשר לילד קושי התפתחותי מורכב יותר, חשוב כי ההדרכה תינתן על ידי איש מקצוע מומחה בתחום התפתחות הילד. כאשר לילד בעיות רגשיות /נפשיות /חברתיות והוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, חשוב כי גם ההורים יקבלו הדרכה מאותו איש מקצוע.
עובדים סוציאליים המתמחים בתחום התפתחות הילד יכולים לתת מענה טוב להורים לילדים בגיל הרך ולילדים עם קשיים התפתחותיים. כמו כן אנשי טיפול (עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ) המתמחים בתחום השיקום יכולים לתת הדרכה להורים לילדים עם נכויות התפתחותיות.
אנשי מקצוע מתחומי מקצועות הבריאות – קלינאית תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק- ידריכו את ההורים בנוגע לתרגול עם הילד בתחומי המוטוריקה והשפה בהם מטפלים.