פרק זה יעסוק בהיכרות עם חסמים אצל המטפל, חסמים של מטופלים, וחסמים הקשורים לערוצי ולכלי השיווק. כמו כן ידונו שאלות אתיות ומקצועיות הקשורות לשיווק עצמי. - לכניסה לפרק זה לחץ כאן
מה אני משווק, האם מה שאני יודע על מה שיש לי לתת זה מה שהלקוחות שלי מחפשים? הגדרת הפערים בין תפיסת המטפל את עולם ומטרות הטיפול לבין ציפיות הלקוחות הפוטנציאליים הפנוים לטיפול. למי אני משווק? מי קהל היעד שלי, היכן הוא נמצא? האם אני יכול להתאים את השירות ואת דרכי המכירה לקהלי יעד שונים? ...
לקוחות פוטנציאליים עשויים להגיע דרך המלצה, בפנייה במייל או בטלפון. מטפלים רבים מדווחים כי הרוב הגדול של הפניות אינו מוביל לפגישה בקליניקה וכי לא היה לזה סיכוי להגיע לקליניקה מראש. האומנם? פרק זה יעסוק בטיפול אפקטיבי של פניות מהפניה הראשונית ועד הפיכתן למטופלים המגיעים לקליניקה.
נכון שאתם עסק קטן, בעל אופי מקצועי ושאתם לא מוכרים בגדים ולא חבילות סלולאריות. אבל האינטרנט מציע כל כך הרבה אפשרויות, שכדאי וחשוב לתכנן את השיווק שתעשו. מה עושים קודם- נרשמים באינדקס או בונים אתר? מהם היתרונות והחסרונות של פרסום בגוגל לעומת פרסום באינדקס? איך לנהל תקציב פרסום שפוי שיניב מטופלים והכנסות אבל ישמור על כללי האתיקה, ועקרונות יצירת הקשר הטיפולי?
פרק זה יעסוק בקשיים "הלא מדוברים" של ניהול הקליניקה. תמחור השירותים שלכם, התנהלות מול בקשות להנחות, איחורים בתשלום וגביית חובות. שיחות יעוץ מתארכות, ובקשות של מטופלים ופונים לשינוי בsetting ובדרך בה אתם מאמינים שנכון לנהל את הטיפול. היכן עובר הגבול בין טיפול יעיל אשר שומר על הגבולות הנכונים לבין צורך להתגמש לקראת מטופל מסויים או נוכח המציאות המשתנה?
האם מטפל שברשותו כל כך הרבה ידע ומומחיות בתחומו יכול להציע רק פגישות טיפוליות אחד על אחד בקליניקה? קיימים מוצרים אחרים אותם ניתן להציע ודרכם ניתן לעזור. המגוון מספיק כדי שכל איש מקצוע, יוכל למצוא את הנישות המתאימות לו, לכישוריו ולתפיסותיו המקצועיות. הרחבת של שירותים יכול להניב הכנסות נוספות, חשיפה מקצועית איכותית ומיצוב מקצועי נהדר.
איך בוחרים בונה אתרים? מה לשאול? מה חשוב לדעת? מה באמת חשוב בבניית אתר ומה מההצעות הרבות לשדרוגים בכלל מתאים לסוג האתר שאני צריך?
פרק זה יעסוק בכללים לכתיבת טקטסים – לאתר פרטי, כתבות מקצועיות (להבדיל ממאמרים מקצועיים הכתובים כתיבה אקדמית), וכתיבה שיווקית.
אנחנו מקווים כי לאורך הקריאה נתתם את הדעת לתרגילים והעלתם על הכתב את המחשבות שליוו אתכם בתהליך הלמידה. ללא ישום בתוך התהליך, קשה מאוד להתחבר באופן תיאורטי לשינויים הנדרשים, עיקר השינוי שיביא לגדילת הקליניקה הוא שינוי ערכי תפיסתי ומי כמוכם יודעים כי זה שינוי גדול בהרבה משינוי התנהגותי גרידא.
מאוד אהבתי את מה שקראתי ותירגלתי. כתוב יפה, ברור, מחזק ואופטימי המסר בקורס "אם תאמינו בכוונותיכם..." הנו מסר מעצים וישים. ההנחיות לשיחת הטלפון הראשונה מאוד יעילות ופרקטיות. התרגילים מאוד אפקטיביים. עזרו לי באופן מיידי לנהל את שיחת הטלפון הבאה שהגיעה אלי.
הקורס מאוד מרשים באופן שהוא מקיף את כל הנושאים השיווקיים שקשורים לניהול הקליניקה. אני לא יודע אם עבדת עם פסיכולוגים על בניית הקורס, אבל הוא עונה מאוד על שאלות סביב שיווק שמעסיקות פסיכולוגיםשמנהלים קליניקה. לדוגמא, כל נושא חופש הפרסום כתוב בצורה ברורה ומגובת מקוד האתיקה, ככה שזה גם מרגיע וגם נותן חופש לשווק את עצמך. גם כל הכתיבה שמכוונת לעזור לפסיכולוג שמנהל קליניקה לראות בעצמו כמישהו שמציע מוצר כתוב בצורה נכונה ומשכנעת. באופן כללי, אני יכול להגיד שהקורס נותן מענה לאזור שלם שנותר ריק בהכשרה של פסיכולוגים, שזה כל הניהול העסקי והשיווקי של הקליניקה. אני חושב שמי שילמד את זה יעשה לעצמו חיים יותר קלים בניהול הקליניקה, ובתקווה גם רווחיים..:)
הקורס התייחס לכאבים אמיתיים ולדילמות מחיי היום יום שמעסיקות אותי . אני מאוד ממליצה לכל בעל קליניקה, הקורס מאוד נוח, ניתן ללמוד את כולו מהספה בבית,בזמן שנח לכם