על הספה - פורומי מומחים

פורום אבחונים

אבחון לילד בן 6 לפני כיתה א

פורום אבחונים

פורום אבחונים הפורום מנהול עלידי מכון אפיקים אפיקים הנו מכון פרטי, אשר מתמחה עריכת אבחונים פסיכולוגיים, אבחונים פסיכודיאגנוסטים, אבחוני מסוגלות הורית, איבחונים דידקטיים, איבחונים פסיכו-דידקטיים, אבחונים התפתחותיים, ועוד.

צוות אפיקים מורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אשר לכל אחת ואחד מהם מומחיות בתחומים הקשורים לסוגיות כגון קשיי למידה, קשיים רגשיים, קשיים בתקשורת, הערכות פסיכו-דיאגנוסטיות, מסוגלות הורית ועוד. באפיקים, בעזרת בחינתם של הצרכים האבחוניים בכל פנייה, מתבצעת התאמה לאנשי המקצוע, לכלים האבחוניים ולפורמט המתאימים ביותר. האבחון עצמו כולל ניתוח מעמיק של הממצאים, ועל מנת שיעשה בו שימוש מועיל, ניתן בסיומו משוב אישי מפורט וייעוץ בנוגע להמלצותיו.

הפורום עוסק בכל נושא האבחונים : אילו סוגים של אבחונים קיימים וכיצד יודעים איזה אבחון מתאים ומתי? כיצד קוראים ומבינים את תצאות האבחון? מתי כדאי לפנות לאבחון וכמה זמן אורך התהליך?

תחומי הפורום:

* אבחוני מסוגלות הורית
* איבחונים דידיקטיים
* איבחונים פסיכו דידיקטיים
* איבחונים התפתחותיים
* איבחונים נוירופסיכולוגיים
* הערכות מסוכנות
* איזה איבחון מתאים ומתי.
* קריאת תוצאות האיבחון.
* מתי כדאי לפנות לאבחון ואיך....

הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.

כל מה שצריך לדעת על אבחונים

מכון אפיקים באתר על הספה

לאתר המכון

מכון אפיקים בפייסבוק

שאלה:  אבחון לילד בן 6 לפני כיתה א  -  (מור)


שלום , בני בכן 6 עוכב שנה בגן עיריה עקב קשיי שפה, קשיים חברתיים וגם קושי להתרכז במהלך מפגשי הגן. סובל מחרדות לעיתים ולחוץ ממצבי שינוי שגרה . כמו כן ישנה בעייה של הלשנות לצוות הגן על שאר הילדים מצידו והצקות מצידו כלפיהם. בשיחה מול פסיכולוג הגן הוא המליץ על איבחון פסיכיאטרי . שאלתי היא מה איבחון כזה בודק? מה הוא אמור לתרום חוץ מ"קיטלוג" של הילד ? הילד לפני כיתה א והבנתי שאיבחונים כאלו יכולים גם לקבוע בין ביתר את השתייכותו לחינוך מיוחד ולא רגיל ? אשמח לתשובתך הרבה תודה מראש

תשובה:  אבחון לילד בן 6 לפני כיתה א - (0)


אבחון פסיכיאטרי מקיף אמור להתייחס לתמונה התפקודית של הילד וספציפית לבחון קיומם של קשיים רגשיים-מנטליים הפוגמים בתפקודו השוטף של הילד. התוצר הסופי הוא אבחנה (במידה והסימפטומים תואמים אבחנה ידועה) והמלצות לטיפול (תרופתי או אחר). יכולות להיכלל באבחון גם המלצות לגבי מסגרת חינוכית. במקרה המתואר הייתי מקדימה לאבחון הפסיכיאטרי אבחון פסיכולוגי מקיף שימפה את יכולותיו וקשייו של בנך במגוון תחומי התפקוד: קוגניציה, שפה, קשב, למידה, ותפקוד רגשי-חברתי. אבחון כזה יכול לתת מענה מתאים יותר מבחינת המלצות חינוכיות והתערבותיות שלא כרוכות באבחנה ספציפית.
 X