התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים, תחושת תקיעות, רצון להגשמה עצמית, פוסט טראומה, משברי חיים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה בעבודה עם מבוגרים ונוער במקרים של חרדה, דיכאון, משבר וצמתי דרכים, תחושת תקיעות, צורך להגשמה עצמית.
התמחות: התמודדות רב דורית במשפחה, זוגיות והדרכת הורים. משברים בשלבי מעבר בחיים (סוף גיל ההתבגרות, משבר ''אמצע החיים'', פרידות וגירושים, פרישה לגמלאות, יציאת אחרון הילדים מהבית וכד'), טיפול בטראומה, אבל ואובדן, תחושת חוסר אונים, דיכאון וחרדה.
אזור בארץ: ירושלים והסביבה, אונליין
שפה: עברית, אנגלית
פסיכולוג קליני מומחה ובעל ניסיון רב בטיפול אינדיווידואלי וזוגי, הדרכת הורים, טיפול בגיל השלישי ועוד. משלב גישות פסיכולוגיות קלאסיות וחדשניות בהתאם לצרכי המטופלים והעדפותיהם.
התמחות: מבוגרים- חרדה ופוביה,דיכאון,פגיעה מינית, אבל ואובדן,התמודדות עם משברי חיים וזיקנה.
נוער-גיל ההתבגרות וגיבוש זהות.
אזור בארץ: שרון,הרצליה,רמת השרון
שפה: עברית
לפעמים, לצד הצלחה מקצועית או אחר, מתעוררים ספקות, עד תחושת "חיים על אוטומט" או חוויה של העצמי כ-"כבוי". אני מאמינה בכול ליבי שלכל אדם מגיעה הזדמנות לאיכות חיים וקשר מיטיב.
התמחות: בריאות הנפש, דיכאון, חרדה, הדרכות הורים, קשיי זוגיות ומשפחה, לקויות למידה, קשב וריכוז, משברי חיים, פוסט טראומה, טיפול זוגי ומשפחתי, אבל, זהות מינית
אזור בארץ: תל אביב, גבעתיים, רמת גן, אזור המרכז
מטפל אונליין (זום וכו')
שפה: עברית,אנגלית
נעים מאוד, אני אור, פסיכולוג מומחה, שמטפל במבוגרים ובמתבגרים, שמתמודדים עם משברי חיים, מחלות כרוניות, חרדות, דיכאונות, התפרצויות זעם, וקשיים סביב הורות, זוגיות, תעסוקה ולימודים
התמחות: נכויות ומחלות כרוניות,דיכאון,חרדה ופוביות,לקויות למידה קשב וריכוז,פוסט טראומה,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים.
אזור בארץ: צפון, משגב, ישוב קהילתי טל אל, חיפה והקריות
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוגיה רפואית הינה תחום המחבר בין גוף לנפש. לכן בטיפול משולבים כלים פיסיים כגון נשימות וכלים מנטליים ורגשיים. בנוסף אני מתמחה בפסיכולוגיה חינוכית ומטפלת בילדים, נוער ומבוגרים.
התמחות: מתמחה בטיפול בפוסט טראומה (EMDR), בטיפול בחרדות, דיכאון, פגיעות מיניות וטראומה מורכבת, התמודדות עם משברי חיים, שינוי דפוסים ואמונות שליליות מעכבות.
אזור בארץ: עמק חפר,חדרה, פרדס חנה
שפה: עברית
מטפלת במבוגרים ומתבגרים. משלבת בטיפול הפסיכודינמי EMDR ושיטות ממוקדות רגש וחוויה. מטפלת בבית חולים "לב השרון" במערך הטראומה ובמחלקת נשים. מקבלת בקיבוץ מגל ואונליין.
התמחות: התמכרויות,הפרעות אכילה,בריאות הנפש,חרדה ,דיכאון,בעיות במיניות ,בעיות משפחתיות ,אבל ,פוסט טראומה,הדרכת הורים, משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, טיפול אונליין
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית - מטפלת מוסמכת המטפלת ביחידים,זוגות ומשפחות. בעלת נסיון רב בטיפול המוביל להכרת העצמי , להתמודדות טובה יותר ולתובנות המובילות לצמיחה.
התמחות: *התמודדות עם משברי חיים
* דיכאון וחרדה
* טיפול במתבגרים
* להט''ב
*טיפול זוגי
אזור בארץ: רחובות, נס ציונה, אזור השפלה
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוגית קלינית מנוסה המתמחה בטיפול במצבי משבר ומפנה בחיים האישיים והזוגיים. משברי גירושין, העדר סיפוק ומימוש עצמי, טיפול במתבגרים, והקשת הלהט''בית
התמחות: התמכרויות,חרדה ופוביה,בעיות במיניות וזהות מינית,בעיות משפחתיות וזוגיות,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: עמק חפר,חדרה
שפה: עברית,אנגלית
אני פסיכולוג קליני, מדריך בפסיכותרפיה. מטפל במבוגרים, בנוער ובילדים, כולל הדרכת הורים וכן מדריך אנשי מקצוע. בעל ניסיון עשיר בטיפול, ובפרט בגישה פסיכואנליטית.
התמחות: דכאון, חרדות, דימוי עצמי, התמכרויות,בריאות הנפש, בעיות במיניות וזהות מינית,אבל ואובדן,לקויות למידה קשב וריכוז,פוסט טראומה,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: בקעת אונו, בני עטרות, תל אביב וגוש דן
שפה: עברית,אנגלית
מומחית בטיפול במבוגרים ומתבגרים, בטיפול זוגי ובהדרכת הורים. התמקצעתי בטיפול במצבי משבר, טראומה, חרדה ודיכאון, ושאלות זהות ונטייה מינית. בנוסף, אני מדריכה אנשי מקצוע מתחום הטיפול.
התמחות: בריאות הנפש, דיכאון, חרדה, בעיות משפחתיות וזוגיות, אבל ואובדן, הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: נס ציונה, רחובות, אזור השפלה
שפה: עברית,אנגלית
מאמינה כי לכל אדם צרכים וקצב ייחודיים משלו. עובדת בגישה דינמית, גישת טיפול מעמיקה, הנותנת מקום ומרחב לנפש לבוא לידי ביטוי.
התמחות: דיכאון, חרדה, מערכות יחסים, ביטחון עצמי וחיפוש משמעות. טיפול במבוגרים, בילדים וטיפול זוגי. אפשרות לטיפול דרך האינטרנט
אזור בארץ: שרון,הרצליה
שפה: עברית,אנגלית
ניסיון רב בטיפול במבוגרים, מתבגרים, ילדים וטיפול זוגי. משלב גישות פסיכולוגיות עכשוויות וקלאסיות עם יישומים קליניים של פילוסופיה ממסורות המזרח והמערב.
התמחות: * טיפול אישי: מצבי חרדה ודכאון, טיפול בטראומות, ומצבי משבר לאורך מעגל החיים
* טיפול זוגי: משברים בזוגיות, הדרכת הורים ועוד
* טיפול מיני: טיפול במגוון הנושאים
אזור בארץ: מודיעין
שפה: עברית,אנגלית
בעלת נסיון רב בטיפול בחרדות על כל סוגיהן, מצבי דכאון, משברי זהות הדורשים בירור וחיזוק, טיפול בטראומות וכן נסיון עשיר בטיפול זוגי ומיני
התמחות: בעיות זוגיות ומשפחתיות, קושי ביצירת אינטימיות, בגידה, פרק ב, שכול וטראומה, מעברי חיים, הפרעת קשב,הדרכת הורים.
אזור בארץ: כפר סבא,הוד השרון, טיפול אונליין
שפה: עברית,אנגלית
מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, בעלת נסיון רב בעבודה עם זוגות משפחות. משלבת בין גישות מגוונות בהתאם לצרכי המטופל. באווירה נעימה המאפשרת שינוי ויציאה ממצבי תקיעות.
התמחות: חרדה, דיכאון, מצוקה רגשית, ויסות רגשי, משברי חיים, פרידה, גירושין, אבל ואבדן, קשיים בזוגיות, בעיות משפחתיות, קשיים במיומנויות חברתיות ובינאישיות, דימוי עצמי.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,שרון
שפה: עברית
פסיכולוגית קלינית מומחית, בעלת נסיון רב בעבודה עם מבוגרים ומבוגרים צעירים הסובלים ממצוקה נפשית, דכאון, חרדה, קשיים חברתיים ובינאישיים. מטפלת בגישה הפסיכודינמית בשילוב CBT
התמחות: בריאות הנפש, חרדה, דיכאון, קשיים במערכות יחסים, קשיי הסתגלות, משברי חיים, הפרעות אכילה, בעיות משפחתיות וזוגיות.
אזור בארץ: נתניה,עמק חפר
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה בתחום הטיפול והאבחון. מקבלת מבוגרים, מתבגרים, הורים וזוגות, סביב משברי חיים, קשיים במערכות יחסים, חרדה, דיכאון, הפרעות אכילה, טראומה ובריאות הנפש
הדרכת הורים הינה מפגש בין הורי הילד אשר זיהו קושי בהתפתחותו או בתפקודו הרגשי / התנהגותי /חברתי לבין איש מקצוע אליו פנו או הופנו לקבלת מענה. זהו כלי טיפולי אשר מהווה חלופה לטיפול פסיכולוגי או פרא רפואי או כטיפול מלווה ומסייע לטיפול המקצועי בילד. הדרכת ההורים בעיקרה הינה מתן כלים ויעוץ תוך כדי איסוף מידע מההורים על ילדם. מחקרים מראים כי הורים אשר לומדים להתבונן בילד ולדווח על התפתחותו מגיעים למידע המשקף לרוב את אותן תוצאות אשר יתקבלו באבחון פסיכולוגי. ההנחה הבסיסית היא כי ההורים מכירים את ילדם בצורה הטובה ביותר, לרוב יותר מכל איש מקצוע וכי השפעתם על הילד היא גדולה בהרבה מזו של איש מקצוע. כמו כן, ילד יפיק יותר, יצבור ביטחון רב יותר כאשר העזרה לקשייו מגיעה וניתנת מהוריו ולא מזר ולשם כך צריכים ההורים הנחיה כיצד לתת לו את המענים המדוייקים להם זקוק.

לכל מקצוע ישנה הכשרה כלשהי- אם באמצעות חניכה וחפיפה או הכשרה לימודית באורך כזה או אחר. להורות, התפקיד המשמעותי והחשוב בחיינו- אין הכנה ואין הכשרה. מרגע היוולדם ועד סוף חיינו אנו מהווים מקור תמיכה, מוקד לציפיות של הילד ושל החברה. אבל בכל שלב התפתחותי, אנו נדרשים לשנות את סגנון ההורות שלנו והילדים זקוקים מהוריהם לדברים שונים. יותר מזה, כל ילד במשפחה הוא שונה ודורש מההורים סגנון התמודדות אחר.
הדרכה הורית הינו ענף יעוצי שהתפתח בשנים האחרונות כתגובה לאופנה הדמוקרטית בניהול המשפחה. מצד שני, אפשר לומר כי הדרכות הורים על סוגיהן השונים הם תוצר של ההבנה לגבי חשיבות המידע שיכולים הורים לרכוש ובכך להיות הורים טובים עוד יותר לילדיהם.
בעידן המודרני, בו לילדים נגישות אינסופית למידע, הם חשופים בין היתר גם לתכנים אלימים ובלתי מותאמים לגילם. מצד שני, מדברים על העצמתם, הורים רוצים לתת לילדיהם תחושת כוח ומסוגלות ולעיתים מבלבלים את חופש הבחירה בחופש מוחלט. התוצאה של תהליכים אלו היא אובדן הסמכות ההורית.
בתהליך, עובדים עם ההורים על היחסים עם הילדים, על תפיסתם את מעמדם ההורי ועל דפוסי התקשורת בבית. הדרכת הורים משלבת גישות קוגניטיביות (שינוי דפוסי חשיבה של ההורים) והתנהגותיות כמו גם גישות מערכתיות ומשפחתיות. מקובל מאוד לערוך חלק או את כל המפגשים בבית המשפחה כך מתאפשר למדריכ/ה לראות "בשידור חי" את דפוסי התקשורת ואת דרך התנהלות הבית ולהתייחס לחוזקות ולקשיים בתוך המשפחה.
לטיפול במתבגרים מגיעים הורים למתבגרים המרגישים כי דרכי התקשורת או ההתנהלות המשפחתית יצאה משליטה, הורים למתבגרים מתקשים להטיל סמכותם על ילדים ומאבדים שליטה על ניהול המשפחה. כמו כן ההדרכה מתאימה מאוד גם במקרים בהם במשפחה ילד עם לקות למידה או ילדים בעלי נכויות התפתחותיות או חולי כרוני ואז מתמקדת ההדרכה על מתן מקום לכל ילדי הבית, על דפוסים של הגנת יתר ועל הדרכת ההורים בניהול הטיפול המיוחד.
ההדרכה כאן היא ממוקדת הווה וממוקדת התנהגות ואין מטרתה, בניגוד לטיפול פסיכולוגי, לחקור את עברו של המטופל, את יחסיהם של ההורים עם הוריהם וכן הלאה. ההדרכה היא כלי נפלא ויעיל, כאשר מדובר בהורים למתבגרים המצליחים ליישם את ההדרכה. הורים למתבגרים המתקשים להעביר את המידע שמקבלים מהתיאוריה למעשה, לסיטואציות היומיומיות, רצוי שיפנו לתהליך רחב ומקיף יותר אשר יבדוק ויטפל בקשיים בעטים לא מצליחים ליישם את ההדרכה.
ראשית, ההדרכה אמורה לתת להורים ידע ומידע. נושאי הידע הם מגוונים – מידע אודות התפתחות של ילדים, השלב ההתפתחותי בו הוא נמצא ילדם ולמה זקוק מהם בשלב זה. בזמן הטיפול ניתנים דגשים על עולמו הרגשי של הילד וכיצד התנהגות ההורים יכולה לווסת קשיים רגשיים כמו גם להעצימם. בנוסף ניתן לקבל מידע אודות זכויות, שירותים, דרכי טיפול, כלים ומחקרים.
בניגוד לטיפול פסיכולוגי בו המטפל עוזר למטופל להגיע לתובנות בעצמו, המדריך או המדריכה יבואו עם אג'נדה ברורה כיצד הדרך הנכונה להתמודד עם הקשיים ויתן כלים ממשיים ו"הוראות הפעלה". יתכן ואף חשוב שהמדריך ותפיסת עולמו יתאימו לתפיסת עולמכם וכי מטרות ההדרכה יהיו ברורות עוד פני תחילת התהליך. הדרכה טובה היא כזו אשר מתחשבת באורח החיים של המשפחה ומתאימה את ההנחיות לתרבות ולחיי המשפחה עד כמה שניתן.
בתוך התהליך , נעשה תהליך העצמה וביסוס הסמכות של הורים. הורים כמנהיגים הם הורים אשר לוקחים שליטה על ניהול חיי הבית, יש להם את הידע והכלים להנהיג את המשפחה ולהביאה למקום אליו הם רוצים להגיע. להורים צריך להיות חזון וראייה של עתיד ילדיהם. ילדים צריכים לדעת כי ההורים יודעים מה לעשות שיוכלו להתמודד עם בעיות וקשיים. כך רוכשים הילדים בטחון. הורים שירכשו בחזרה את בטחונם ביכולתם להנהיג את המשפחה יעבירו את הביטחון הזה לילדיהם.
עוד חשוב לדעת כי המדריך או המדריכה צריכים להיות אנשי מקצוע המכירים את השלב ההתפתחותי של הילד מספיק טוב כדי להתריע במידה ונראה שהבעיה מורכבת יותר ודורשת אבחון או התערבות טיפולית רחבה יותר .
כאשר הורים מרגישים כי אבדו שליטה על המשמעת של ילדיהם, הורים למתבגרים שאינם מצליחים להציב גבולות וכל חיי המשפחה תלויים במידת שיתוף הפעולה של הילד. כאשר הורים מוצאים עצמם מתלבטים אם לצאת מהבית או לתכנן תכניות בגלל חשש מהתנהגות ושיתוף הפעולה של הילד- סימן שהמנהיגות ההורית אינה ברורה בבית. כאשר הורים צריכים "לבקש רשות" או לקוות שילדם ישתף פעולה- רצוי לפנות להדרכה. ככל שהזמן יעבור- הבעיות יגדלו עם הילד. ילד בן שנתיים שמסרב לקום כשקוראים לו, אפשר לקחת אותו על הידיים. כשיהיה בן 6 או 7 זה יהיה קשה מאוד ומאוחר יותר- בלתי אפשרי.
כאשר קיימת בעיית ויסות וקושי במעברים אצל ילדים בגיל הרך-סביב שינה, אכילה, מקלחות. ילדים אשר מתקשים ובוכים מאוד במעברים כנראה יש בעית ויסות וניתן לטפל בה. במקרים אלו כדאי לשלב הדרכה על ידי מרפאה בעיסוק כדי לערוך אבחון סנסורי יחד עם הדרכה אשר תתמקד בהתנהלות ההתנהגותית של ההורים מול הילד. קשיים בויסות החושי משפיעים ישירות על יכולת הויסות הרגשי וההתנהגותי של הילד ורצוי לטפל בהם בהקדם ולחסוך מהילד ומהוריו חודשים או שנים של תסכול מתמשך. ילדים עם קשיי מעבר למזון מוצק, גמילה מחיתולים, גמילה ממוצץ וכדומה.
ילדים בעלי צרכים מיוחדים- לעיתים נדרשת הדרכה על ידי איש מקצוע מתחום השיקום המכיר את צרכים היחודיים של הילד. במקרים אלו ההדרכה תעסוק לרוב גם בהתנהלות מול האחים של הילד בעל הצרכים המיוחדים.
הדרכת הורים לילדים עם לקויות למידה ו/ או בעיות קשב וריכוז- בתהליך זה תתן להורים כלים ישומיים בנוגע לעזרה בלימודים, ארגון הסביבה וסדר היום של הילד, התנהלות מול בית הספר ומידע בנוגע לשירותים וזכויות.
בעיות התנהגות, בעיות חברתיות ורגשיות של ילדים- במיוחד בגילאי בית הספר, כשילד אינו עוד "רך" וכבר רכש כוח פיזי והתנהגותי (אלימות מילולית או פיזית, השלכת חפצים, סרבנות, התעלמות מההורים וכו') , הדרכת הורים במקרים אלו הינה הכרחית אך לרוב אינה מספיקה, יש לבדוק האם התפתחו קשיים רגשיים אחרים אצל הילד והאם הוא זקוק לעזרה כלשהי במקביל להדרכת ההורים.
ההדרכה יכולה להתבצע בקבוצת הורים או בצורה פרטנית. היא יכולה להתרחש בבית או בקליניקה. הנה כמה יתרונות וחסרונות של סוגיה השונים של הדרכות הורים שונות:
ההדרכה בקבוצה בדרך כלל מאגדת הורים לילדים סביב אותם גילאים לדוגמה הורים למתבגרים, וסביב אותן סוגיות. בקבוצה ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים, למצוא תמיכה בקשרים הנוצרים עם הורים המתמודדים עם קשיים דומים, ובעיקר לקבל "אישור" על כך שלא רק אצלי יש בעיות ותהליך נורמליזציה זה מהווה שחרור מתחושות האשמה והוא חלק מתהליך ההעצמה.
הדרכה פרטנית עוסקת כולה במשפחה ובילד. היא יכולה להתרחש כולה בקליניקה, ולהסתמך על דיווחי ההורים או על תצפית בילד ובאינטראקציה שלו עם ההורים בקליניקה. כמו כן יכולה להתרחש הדרכה בחלקה או כולה בבית. בבית, מקבל המדריך אינפורמציה אותנטית וחשובה, מתצפית באירועים של חיי היום יום ובתגובה של ההורים ושל הילד. מצד שני, משפחות מסוימות עשויות להרגיש אי נוחות כאשר המדריך צופה בבית.

תלוי בקושי בעטיו פונים להדרכה. חשוב לבדוק כמה ניסיון וידע יש למדריך בקושי הספציפי בגללו פניתם למדריך או מדריכה. כאשר הבעיה הינה בעיה התנהגותית של ילד בגיל הרך, ויש להורים קושי בהצבת גבולות, יתכן ואשת מקצוע אשר עברה הכשרה כמדריכת הורים במוסד מוכר תתן מענה מקצועי הולם.
כאשר לילד קושי התפתחותי מורכב יותר, חשוב כי ההדרכה תינתן על ידי איש מקצוע מומחה בתחום התפתחות הילד. כאשר לילד בעיות רגשיות /נפשיות /חברתיות והוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, חשוב כי גם ההורים יקבלו הדרכה מאותו איש מקצוע.
עובדים סוציאליים המתמחים בתחום התפתחות הילד יכולים לתת מענה טוב להורים לילדים בגיל הרך ולילדים עם קשיים התפתחותיים. כמו כן אנשי טיפול (עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ) המתמחים בתחום השיקום יכולים לתת הדרכה להורים לילדים עם נכויות התפתחותיות.
אנשי מקצוע מתחומי מקצועות הבריאות – קלינאית תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק- ידריכו את ההורים בנוגע לתרגול עם הילד בתחומי המוטוריקה והשפה בהם מטפלים.