קורס ניהול ושיווק הקליניקה (פרטי הקורס) | על הספה


קורס ניהול ושיווק הקליניקה (פרטי הקורס)

הקדמה
קורס שיווק לפסיכולוגים, פסיכותרפיסטים, ומטפלים בתחום הרגשי.

פרק 1 - חסמים בשיווק הקליניקה -
פרק זה יעסוק בהיכרות עם חסמים אצל המטפל, חסמים של מטופלים, וחסמים הקשורים לערוצי ולכלי השיווק. כמו כן ידונו שאלות אתיות ומקצועיות הקשורות לשיווק עצמי.


פרק 2 - מיפוי ומיקוד
מה אני משווק, האם מה שאני יודע על מה שיש לי לתת זה מה שהלקוחות שלי מחפשים? הגדרת הפערים בין תפיסת המטפל את עולם ומטרות הטיפול לבין ציפיות הלקוחות הפוטנציאליים הפנוים לטיפול. למי אני משווק? מי קהל היעד שלי, היכן הוא נמצא? האם אני יכול להתאים את השירות ואת דרכי המכירה לקהלי יעד שונים? ...


פרק 3 - ניהול פניות
לקוחות פוטנציאליים עשויים להגיע דרך המלצה, בפנייה במייל או בטלפון. מטפלים רבים מדווחים כי הרוב הגדול של הפניות אינו מוביל לפגישה בקליניקה וכי לא היה לזה סיכוי להגיע לקליניקה מראש. האומנם? פרק זה יעסוק בטיפול אפקטיבי של פניות מהפניה הראשונית ועד הפיכתן למטופלים המגיעים לקליניקה.


פרק 4 - תכנית שיווקית
נכון שאתם עסק קטן, בעל אופי מקצועי ושאתם לא מוכרים בגדים ולא חבילות סלולאריות. אבל האינטרנט מציע כל כך הרבה אפשרויות, שכדאי וחשוב לתכנן את השיווק שתעשו. מה עושים קודם- נרשמים באינדקס או בונים אתר? מהם היתרונות והחסרונות של פרסום בגוגל לעומת פרסום באינדקס? איך לנהל תקציב פרסום שפוי שיניב מטופלים והכנסות אבל ישמור על כללי האתיקה, ועקרונות יצירת הקשר הטיפולי?


פרק 5 - דילמות ניהוליות וערכיות בניהול הקליניקה
פרק זה יעסוק בקשיים "הלא מדוברים" של ניהול הקליניקה. תמחור השירותים שלכם, התנהלות מול בקשות להנחות, איחורים בתשלום וגביית חובות. שיחות יעוץ מתארכות, ובקשות של מטופלים ופונים לשינוי בsetting ובדרך בה אתם מאמינים שנכון לנהל את הטיפול. היכן עובר הגבול בין טיפול יעיל אשר שומר על הגבולות הנכונים לבין צורך להתגמש לקראת מטופל מסויים או נוכח המציאות המשתנה?


פרק 6 - הרחבת סל השירותים
האם מטפל שברשותו כל כך הרבה ידע ומומחיות בתחומו יכול להציע רק פגישות טיפוליות אחד על אחד בקליניקה? קיימים מוצרים אחרים אותם ניתן להציע ודרכם ניתן לעזור. המגוון מספיק כדי שכל איש מקצוע, יוכל למצוא את הנישות המתאימות לו, לכישוריו ולתפיסותיו המקצועיות. הרחבת של שירותים יכול להניב הכנסות נוספות, חשיפה מקצועית איכותית ומיצוב מקצועי נהדר.


פרק 7 - בניית אתר אינטרנט
איך בוחרים בונה אתרים? מה לשאול? מה חשוב לדעת? מה באמת חשוב בבניית אתר ומה מההצעות הרבות לשדרוגים בכלל מתאים לסוג האתר שאני צריך?


פרק 8 - כתיבה מקצועית ושיווקית
פרק זה יעסוק בכללים לכתיבת טקטסים – לאתר פרטי, כתבות מקצועיות (להבדיל ממאמרים מקצועיים הכתובים כתיבה אקדמית), וכתיבה שיווקית.

סיכום
אנחנו מקווים כי לאורך הקריאה נתתם את הדעת לתרגילים והעלתם על הכתב את המחשבות שליוו אתכם בתהליך הלמידה. ללא ישום בתוך התהליך, קשה מאוד להתחבר באופן תיאורטי לשינויים הנדרשים, עיקר השינוי שיביא לגדילת הקליניקה הוא שינוי ערכי תפיסתי ומי כמוכם יודעים כי זה שינוי גדול בהרבה משינוי התנהגותי גרידא.