על הספה - פורומי מומחים

פורום דכאון, חרדה והתמודדות עם טראומה

פורום דכאון, חרדה והתמודדות עם טראומה

פורום דכאון, חרדה והתמודדות עם טראומה מנהלת פורום דר' הלה רובין מי-טל
עובדת במרכז לבריאות הנפש "שלוותה" ובקליניקה פרטית בתל אביב. בעלת פורום דכאון, חרדה והתמודדות עם טראומה
נסיון רב בטיפול בדכאון, חרדה, סכיזופרניה, קשיים חברתיים וזוגיים, התמודדות עם משברי חיים, אבל ואובדן. מרבה לעסוק בתחומים הקשורים בנשיות, אימהות ומגדר.

מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים. מתמחה בטיפול בגישה הפסיכודינאמית, תוך שילוב אלמנטים מגישות אחרות בהתאם לצרכי המטופל. בעלת הכשרה בטיפול

קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) לחרדה ודכאון ובטיפול דיאלקטי-התנהגותי (DBT) להפרעת אישיות גבולית.


דאגנות או חרדה? מצב רוח ירוד או דכאון? האם כדאי לפנות לטיפול, ולמי?

הפורום יעסוק בשאלות מסוג זה, הקשורות לתחום הדכאון, החרדה לגווניה (כגון התקפי פאניקה, הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית- OCD, הפרעת חרדה כללית) וההתמודדות עם אירוע טראומתי (כגון תאונת דרכים, אובדן פתאומי של אדם קרוב, תקיפה מינית). קשיים בתחומים אלו גורמים לסבל רב הן אצל האדם עצמו, והן בקרב האנשים בסביבתו. לעיתים קרובות, קשה לזהות האם מדובר בקשיים "נורמליים" או בקשיים חמורים יותר, הדורשים פניה לעזרה מקצועית. וכמובן, שגם הפניה לעזרה מקצועית מציבה שאלות וקשיים משלה: למי כדאי לפנות לאבחון וטיפול? מהן שיטות הטיפול המקובלות כיום?איזו שיטת טיפול מתאימה לי?

הפורום מציע מידע, התייעצות והכוונה ראשונית, אך אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי, לאבחון ולטיפול. הפורום לא יעסוק בטיפול תרופתי.




 X

בעזרת טיפול קוגניטיבי התנהגותי ניתן לעבוד על החרדה באופן ממוקד- דרך התמודות עם הימנעויות שנובעות מחרדה, עבודה עם מחשבות אוטומטיות, היכרות עם תסמינים גופניים ופרשנות שלהם, ועוד. כמובן שראשית יש להגיע לאבחנה ובהתאם לה לגבש את הגישה הטיפולית המתאימה ביותר.


שלום לך, תקופת ההסתגלות לתרופה חדשה היא לעיתים קרובות לא קלה. כדאי לנסות ולשמור על השגרה שלך ככל שניתן, להוסיף פעילות גופנית אם ניתן, ולנסות להעסיק את עצמך באיזושהי פעילות מהנה מדי יום, גם אם לא תמיד תרגישי שיש חשק לכך. בהצלחה!


שלום יוחאי, בכל מקרה של תופעות גופניות מומלץ קודם כל לשלול גורם גופני. מעבר לכך, סימפטומים גופניים בהחלט יכולים להיות קשורים למצב רגשי. לא ציינת כמה זמן היית בטיפול ומאיזה סוג, אך יש לקחת בחשבון שמדובר בתהליך שדורש זמן והתמדה. מעבר לכך, גם טיפול פסיכיאטרי יכול להועיל ובמצב החמור שאתה מתאר נשמע שכדאי לכל הפחות לפנות להתייעצות ולקבל את המידע המלא לגבי אפשרות זו. בהצלחה!



שלום שני, טיפול זה תהליך שלוקח זמן, בהתחשב בזה שרק התחלת כדאי להתאזר במעט סבלנות. זמנים קשים בחיים משפיעים על כולנו ובהחלט יכולים להוביל לירידה במצב הרוח, כדאי להקפיד להפגש עם מי מהחברים שאליו את מרגישה מחוברת יותר, לעשות פעילות גופנית, לנסות לעסוק באיזושהי פעילות פנאי מהנה (ולו הקטנה ביותר) מדי יום. שיהיה בהצלחה וחג שמח!



שלום מיכל, איננו נותנים ייעוץ תרופתי בפורום זה, צר לי. בהצלחה!


שלום מיטל, טוב שהתחלת טיפול, זה לוקח זמן מה עד שניתן לחוש הטבה, אך אני מקווה שזה יגיע בקרוב. אני מאמינה שהטיפול יוכל גם לסייע בחידוש קשרים שהיו משמעותיים לך, וביצירת קשרים חדשים. פעילות גופנית ידועה כמסייעת לשיפור מצב הרוח. בנוסף, אם יש תחביב או פעילויות שאת נהנית מהן וכד'- כדאי לנסות ולקבוע לעצמך אפילו משהו קטן מדי יום. בהצלחה!



שלום לאה, ראשית, מומלץ מאוד כן לפנות גם לטיפול פסיכולוגי- שילוב של טיפול פסיכולוגי וטיפול תרופתי נמצא כיעיל ביותר במצבי דכאון/חרדה. מעבר לכך, כדאי לנסות להיות פעילה יותר בדברים שאת נהנית מהם, בעיקר בשעות הערב, בהן מופיעות המחשבות השליליות. גם פעילות גופנית מומלצת. לעיתים, בהתחלה יכולה להתעורר תחושה שאת צריכה להכריח את עצמך לעשות זאת, אך המאמץ משתלם. בהצלחה!