ד"ר ארז מילר, פסיכולוג חינוכי מומחה, ראש החוג לחינוך מיוחד במכללה האקדמית אחוה

מרצה בכיר בחוג לחינוך מיוחד, המכללה האקדמית אחוה

בעוד מספר שבועות התלמידים יקבלו את תעודות המחצית. אספות ההורים (ברובן) מאחוריכם...הנה כמה הצעות כיצד להתחיל עם ילדכם את מחצית השנה השניה:

כדי לנצל ביעילות את המחצית השניה, רצוי קודם כל להסתכל על המחצית הראשונה. כיתבו עם ילדכם רשימה של כל מה שהצליח להם (תתחילו עם הנקודה הזו) ומה שלא.

קחו בחשבון את כל ההיבטים החשובים: לימודים, תפקוד חברתי והתנהגותי. כאשר אתם מסתכלים לאחור, חישבו על דרכים לחיזוק ההצלחות, גם אם הן מועטות. חישבו גם על מה שלא הצליח, וכיצד ילדכם יוכל לשנות את הרגליו, או כיצד אתם תוכלו לסייע למערכת הבית ספרית להתאים את תנאי הלמידה עבור ילדכם באופן שלא נעשה עד כה.

אם ילדכם לומד בחינוך המיוחד (בכיתת חינוך מיוחד, בגן חינוך מיוחד או בבי"ס לחינוך מיוחד), זה הזמן לעיין בתכנית הלימודים האישית שלו. לילדים שמקבלים שעות שילוב יש תכנית חינוכית יחידנית - ומחצית השנה זה זמן מצוין לעיין בה ולבחון אם יש מקום לערוך בה שינויים ועדכונים.

נהלו שיחה עם ילדכם (למעשה, עדיפה סדרה של שיחות קצרות ולא 'חפירה' אחת ארוכה). שתפו אותם במחשבותיכם לגבי המשך השנה ולגבי המחצית הראשונה, תוך התמקדות בהיבטים חיוביים. אם ילדכם לא משתף כל כך, נסו לשאול שאלות פתוחות ולא מאיימות כגון "לאילו שינויים או דברים טובים שיקרו אתה מצפה במחצית השניה של השנה?

אחרון חביב, כדי לאתחל את הלמידה במחצית השניה של השנה, בקשו מהמורה את התאריכים של ארועים מרכזיים - טיולים, טקסים, פרויקטים ובחינות צפויות. רישמו אותם באופן בולט על לוח חודשי התלוי במקום ברור (מקרר, לוח מודעות בחדרו של ילדכם).

שיהיה לכולכם בהצלחה במחצית השניה של שנת הלימודים






< חזרה לבלוג